Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja

Anonymkode: 4055a...322

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det spørs hvordan man definerer det. Materien vi består av vil gå videre til andre steder etter vi dør. Men den spesifikke kombinasjonen av "stuff" som kroppene våre består av vil aldri komme tilbake i samme sammensetning igjen. 

Derfor er liv etter døden en umulighet.

• Liker 1
Skrevet

Forbausende mange som tror på et liv etter døden. Jeg tror ikke. Masse forgår ikke, så kroppen går over i andre former, i det evige kretsløpet. Men bevisstheten sitter i hjernen, så den opphører. Rett og slett på samme måte som før unnfangelsen.

Meningen med livet? Som humanist vil jeg svare at det har ikke annen mening enn den vi selv legger inn i det. 

Tanken på å opphøre og eksistere er tungt for mange, og det er forståelig. Eksistensiell angst har vel alle følt på. Jeg tror det da føles trygt å velge å tro på at det er noe godt etterpå. Selv syns jeg tanken på å eksistere i all evighet ville være utålelig.

Anonymkode: 1fe33...6d6

• Liker 1
Skrevet

Himmelen. ❤️

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forbausende mange som tror på et liv etter døden. Jeg tror ikke. Masse forgår ikke, så kroppen går over i andre former, i det evige kretsløpet. Men bevisstheten sitter i hjernen, så den opphører. Rett og slett på samme måte som før unnfangelsen.

Meningen med livet? Som humanist vil jeg svare at det har ikke annen mening enn den vi selv legger inn i det. 

Tanken på å opphøre og eksistere er tungt for mange, og det er forståelig. Eksistensiell angst har vel alle følt på. Jeg tror det da føles trygt å velge å tro på at det er noe godt etterpå. Selv syns jeg tanken på å eksistere i all evighet ville være utålelig.

Anonymkode: 1fe33...6d6

Sjelen går videre.

Anonymkode: f6139...e0f

Skrevet
På 10.8.2020 den 22.10, Banankaka04 skrev:

Hei! Det finnes sikkert allerede mange innlegg som handler om livet etter døden, men det er da så... Hva tror du skjer etter døden? Tror du at det er som å sove, bare at vi ikke drømmer, og aldri våkner igjen, eller tror du at sjelene våre lever videre? Jeg er kristen og tror derfor at jeg kommer til himmelen når jeg dør... Jeg klarer ikke å se for meg at det ikke er noen ting etter døden, at det er helt svart, at jeg aldri skal eksistere igjen... Hva er meningen med livet dersom det ikke er noe mer etterpå? Hva tenker dere?

Sier ikke Gud noe om meningen med livet i Bibelen?

Skrevet
1 time siden, omarel skrev:

Sier ikke Gud noe om meningen med livet i Bibelen?

Jo, det er først og fremst å elske og adlyde Gud. Meningen med livet, både nå og i evigheten, finnes i gjenopprettelsen av vårt forhold til Gud (som er brutt som følge av syndefallet) gjennom Jesus som frelser. 

Anonymkode: f3439...859

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jo, det er først og fremst å elske og adlyde Gud. Meningen med livet, både nå og i evigheten, finnes i gjenopprettelsen av vårt forhold til Gud (som er brutt som følge av syndefallet) gjennom Jesus som frelser. 

Anonymkode: f3439...859

Så hvorfor spør du da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...