Gå til innhold

Klær ved overlevering 50/50 - full krangel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min eksmann og jeg har to barn sammen som vi har 50/50. De skal til han i morgen og kommer ikke hjem her før skolen har startet. Vi holder klær separat, men deler på yttertøy, treningstøy osv. Han mener at når han skal hente dem i morgen så bør de gå i klær som de kan begynne første skoledag i. (de kommer hjem til meg den dagen)

Jeg mener at han kan sende de i klær som han har som er passende også sender jeg de tilbake i passende klær neste gang. Han klikket og mener at han aldri får tilbake klær som blir sendt til meg og at jeg burde kunne sende dem i noe som ser ok ut til skoledagen. Jeg ble så provosert at jeg sendte dem i joggebukse og singlet. Jeg tenker han må kunne fikse dette!?

Anonymkode: 1e395...6de

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De eneste  slike fillekonflikter går ut over er barna. Skam deg. 

• Liker 44
Skrevet

Hvor gammel er du?

Anonymkode: 77660...44b

• Liker 14
Skrevet

Er det noe i det han sier, da? Sender du ikke tilbake klærne han har sendt med ungene?

Anonymkode: 221fe...3da

• Liker 24
Skrevet

For noe tull å krangle om. Jeg ville kjøpt dobbelt opp av klær og sendt med ungene. Akkurat det skulle i alle fall ikke vært noe problem, eller noe å lage problem utav.

Anonymkode: e37a5...b8c

• Liker 6
Skrevet

Ja jeg er helt enig! Jeg skjønner ikke hvorfor han ikke bare kan sende de i fine klær på skolen?! Jeg syns bare det er frekt at han ringer meg og ber meg om å sende de i visse klær den dagen fordi han vil at de skal gå i klær i de kan gå i skolen med. Han kan vel finne klær hjemme hos seg selv som de kan gå på skolen med? Hvorfor skal det være av MINE klær det må taes av? 

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes det er barnslig å sende dem i joggebukse og singlet. De kan vel fint ha på noe de kan ha på første skoledag. Hvorfor gjøre dette vanskelig og samarbeidet surere.

Anonymkode: fc9b5...2ac

• Liker 27
Skrevet

Stakkars barn som har foreldre som gjør seg så ynkelige at de krangler om klær til skolestart.

Anonymkode: 6a355...5f4

• Liker 44
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg er helt enig! Jeg skjønner ikke hvorfor han ikke bare kan sende de i fine klær på skolen?! Jeg syns bare det er frekt at han ringer meg og ber meg om å sende de i visse klær den dagen fordi han vil at de skal gå i klær i de kan gå i skolen med. Han kan vel finne klær hjemme hos seg selv som de kan gå på skolen med? Hvorfor skal det være av MINE klær det må taes av? 

Helt enig i hva?

Anonymkode: fc9b5...2ac

• Liker 7
Skrevet

Jeg er enig i at dette er teit å krangle om. Jeg bare skjønner ikke hvorfor det er JEG som må være den som sender dem i skoleklær. hvorfor kan ikke HAN sende de i klær da? 
Han klager over at han må betale meg bidrag og da bør jeg kunne kjøpe klær de kan ha på seg til skolen, men jeg har ikke verdens beste økonomi og det vet han. Jeg føler ikke han hjelper til med noe og det er alltid jeg som må stille opp for barna i alt - så jeg syns det er smålig når han skal KREVE av meg at barna stiller i klær de kan gå på skolen med.

• Liker 2
Skrevet

Stakkars uskyldige barn

Anonymkode: ce899...e22

• Liker 9
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det barnas klær og ikke dine eller deres. 

Kanskje du har finere klær og heller ønsker at du skal velge klær fordi du er flinkere til dette?  

Hvorfor krangle over klær. Ser virkelig ikke poenget. Ja jeg har 50/50 med våres barn, men klær er det siste jeg kunne brydd meg om. Her går klær om hverandre.

Anonymkode: 6e076...655

• Liker 16
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har han klær hjemme hos seg selv til ungene, da? Du skriver at han klikket og mente han aldri får tilbake klærne han sender. Sender du ikke klærne tilbake? I så fall, hvorfor ikke?

Anonymkode: 221fe...3da

• Liker 7
Skrevet

Er det sant det faren sier da? At du ikke leverer tilbake det «fine» klærne? Uansett svært idiotisk av deg å sende barna med joggebukse og singlet! 

Er i samme situasjon der min samboer sin eks (barnemor) bare sender barnet sitt i slitte og fillete klær!

Hun sender aldri tilbake klær som er fra faren og vi ender stadig opp med å kjøpe nytt sånn barnet slipper å bli sendt tilbake med hullete/trange/slitte klær. Når barnet er hos barnemor så bruker barnet merkeklær og dyre nike sko. (Vi har ALLTID levert tilbake klærne i pose). 

Du sender ikke barna dine i klær som du ellers ikke hadde kledd på dem! Eks. joggebukse og singlet.

«Jeg ble så provosert at jeg sendte dem i joggebukse og singlet.» Skam deg! 

• Liker 18
Skrevet

Jo, jeg prøver å sende tilbake til ham - men det er ikke alltid jeg klarer å ha kontroll på hva de kommer i og hva de går i. Han er sur fordi han mener at han sender med jakke, sko, ull osv - også får han de tilbake i kjole, for liten bukse osv. Men jeg sender de bare i det som passer til det været som er den dagen de skal til ham. Altså han må jo skjønne at jeg ikke kan sende dem i ull hvis det er 30 grader ute???

Skrevet

Jeg er målløs.

Stakkars barn. 

• Liker 12
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig i at dette er teit å krangle om. Jeg bare skjønner ikke hvorfor det er JEG som må være den som sender dem i skoleklær. hvorfor kan ikke HAN sende de i klær da? 
Han klager over at han må betale meg bidrag og da bør jeg kunne kjøpe klær de kan ha på seg til skolen, men jeg har ikke verdens beste økonomi og det vet han. Jeg føler ikke han hjelper til med noe og det er alltid jeg som må stille opp for barna i alt - så jeg syns det er smålig når han skal KREVE av meg at barna stiller i klær de kan gå på skolen med.

Du er jo like teit du. Du bruker ord som JEG, HAN, og senere MINE klær. Nei, det er ikke dine klær, det er barnas. Hva du vil, eller hva han vil er jo helt irrelevant, dere ender opp med at barna deres får en kjip start på skoleåret fordi dere ikke klarer å oppføre dere som voksne mennesker.

Anonymkode: 633b3...45b

• Liker 22
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ikke dine klær, men barna sine.

Har du klær som passer bedre til den dagen og far spør om det så får du prioritere barna deres og sende dem i «fine» klær! 

• Liker 6
Skrevet

Huff. Dette var jo bare trist! Jeg har 50-50 og vi deler på alle klær. Samarbeider dere ikke er dette en dårlig fordeling. 

Anonymkode: aaf8c...706

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...