AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #1 Del Skrevet 10. august 2020 Jeg vurderer å begynne på farmasistudiet neste år. Men etter en del søk, så ser jeg at en del fraråder å studere dette. Er det virkelig så ille? Har ikke lyst til å jobbe på apotek, så dermed er industrien en mulighet. Så spørsmålet er vell om det er lett å få seg jobb i legemiddelindustrien eller annen jobb enn apotek? Og dere som er farmasøyter nå; angrer dere på deres utdanning? Anonymkode: b93d3...18e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #2 Del Skrevet 11. august 2020 Det er vanskelig å få jobb i industri og ikke nødvendigvis så spennende som det høres ut som heller. De aller fleste som studerer farmasi eller er ferdige ønsker å jobbe andre plasser, men ender opp i apotek likevel. Jeg tenkte det samme som deg og nå studerer jeg noe annet fordi butikk for meg ble alt for kjedelig. Dagene i apotek er enten så rolig at man kjeder vettet av seg, eller så stressende at man nesten ikke rekker å spise. Masse kunder på en gang går også ut over humøret da du ikke får slappet av mentalt. Man må ha fullt fokus for å ta kunder unna så raskt og effektivt som mulig, samtidig som at man jobber nøye og ikke gjør noen feil. Det er tross alt et serviceyrke.. Min personlige anbefaling er derfor å ikke søke farmasi. Finnes sikkert mange som trives med yrket også, er bare ikke så mange av dem. Hva med biomedisin, bioingeniør eller lignende? Anonymkode: 4f7e5...d2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #3 Del Skrevet 30. august 2020 Takk for svar! Hva er det du studerer nå?:) Er ikke så veldig glad i kundekontakt, så tror nok ikke farmasi er noe for meg. Har vurdert bioingeniør! Så tenker å søke på det neste år eller bioteknologi. Anonymkode: b93d3...18e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #4 Del Skrevet 30. august 2020 Jeg har master i kjemi og mange av mine medstudenter jobber i farmasøytisk industri og forskning. Anonymkode: 62b98...2d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #5 Del Skrevet 30. august 2020 Master i farmasi her. Aldri angret. Elsker faget. Finnes mange jobbmuligheter! Har selv drømmejobben i ett legemiddelfirma. Jobbet hard og målbevisst for å få den. Ellers jobbet på apotek, både som ansatt og apoteker. Foretrekker industrien. Mer ambisiøst miljø. Har også jobbe i store firmaer i utlandet. Så det er mulighet for internasjonal karriere også Anonymkode: 422cc...061 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #6 Del Skrevet 30. august 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Master i farmasi her. Aldri angret. Elsker faget. Finnes mange jobbmuligheter! Har selv drømmejobben i ett legemiddelfirma. Jobbet hard og målbevisst for å få den. Ellers jobbet på apotek, både som ansatt og apoteker. Foretrekker industrien. Mer ambisiøst miljø. Har også jobbe i store firmaer i utlandet. Så det er mulighet for internasjonal karriere også Anonymkode: 422cc...061 Takk for svar! Hvor vanskelig vil du anse å få jobb i industrien? Er det lett for nyutdannede å få jobb i industrien eller kreves det lang arbeidserfaring? Anonymkode: b93d3...18e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #7 Del Skrevet 30. august 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har master i kjemi og mange av mine medstudenter jobber i farmasøytisk industri og forskning. Anonymkode: 62b98...2d9 Takk for svar:) er det flest farmasøyter eller kjemikere i industrien? Har hørt at mange kjemikere får jobben, enn farmasøytene. Anonymkode: b93d3...18e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #8 Del Skrevet 30. august 2020 Vi har en slik i familien. Dårlig lønn og arbeidsforhold er en gjenganger i bransjen. Anbefales ikke for folk som har noe å gi i arbeidslivet. Anonymkode: 68fb8...568 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #9 Del Skrevet 31. august 2020 Hva ligger lønnen på? Anonymkode: f9fdf...9f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #10 Del Skrevet 31. august 2020 Under 500k Anonymkode: 68fb8...568 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #11 Del Skrevet 31. august 2020 På 30.8.2020 den 20.14, AnonymBruker skrev: Takk for svar! Hva er det du studerer nå?:) Er ikke så veldig glad i kundekontakt, så tror nok ikke farmasi er noe for meg. Har vurdert bioingeniør! Så tenker å søke på det neste år eller bioteknologi. Anonymkode: b93d3...18e Studerer til å bli ingeniør, falt pladask for realfagene Sikkert lurt å søke på bioingeniør eller bioteknologi! Anonymkode: 4f7e5...d2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå