Gå til innhold

Vurderer å studere farmasi

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å begynne på farmasistudiet neste år. Men etter en del søk, så ser jeg at en del fraråder å studere dette. Er det virkelig så ille? Har ikke lyst til å jobbe på apotek, så dermed er industrien en mulighet. Så spørsmålet er vell om det er lett å få seg jobb i legemiddelindustrien eller annen jobb enn apotek? 

Og dere som er farmasøyter nå; angrer dere på deres utdanning? 

Anonymkode: b93d3...18e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vanskelig å få jobb i industri og ikke nødvendigvis så spennende som det høres ut som heller. De aller fleste som studerer farmasi eller er ferdige ønsker å jobbe andre plasser, men ender opp i apotek likevel. 
Jeg tenkte det samme som deg og nå studerer jeg noe annet fordi butikk for meg ble alt for kjedelig. 

Dagene i apotek er enten så rolig at man kjeder vettet av seg, eller så stressende at man nesten ikke rekker å spise. Masse kunder på en gang går også ut over humøret da du ikke får slappet av mentalt. Man må ha fullt fokus for å ta kunder unna så raskt og effektivt som mulig, samtidig som at man jobber nøye og ikke gjør noen feil. Det er tross alt et serviceyrke..

Min personlige anbefaling er derfor å ikke søke farmasi. 
Finnes sikkert mange som trives med yrket også, er bare ikke så mange av dem. 

Hva med biomedisin, bioingeniør eller lignende? 

Anonymkode: 4f7e5...d2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Takk for svar! Hva er det du studerer nå?:) Er ikke så veldig glad i kundekontakt, så tror nok ikke farmasi er noe for meg. Har vurdert bioingeniør! Så tenker å søke på det neste år eller bioteknologi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har master i kjemi og mange av mine medstudenter jobber i farmasøytisk industri og forskning. 

Anonymkode: 62b98...2d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Master i farmasi her. Aldri angret. Elsker faget. 
Finnes mange jobbmuligheter! Har selv drømmejobben i ett legemiddelfirma. Jobbet hard og målbevisst for å få den. 
Ellers jobbet på apotek, både som ansatt og apoteker. Foretrekker industrien. Mer ambisiøst miljø. 
Har også jobbe i store firmaer i utlandet. Så det er mulighet for internasjonal karriere også

Anonymkode: 422cc...061

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Master i farmasi her. Aldri angret. Elsker faget. 
Finnes mange jobbmuligheter! Har selv drømmejobben i ett legemiddelfirma. Jobbet hard og målbevisst for å få den. 
Ellers jobbet på apotek, både som ansatt og apoteker. Foretrekker industrien. Mer ambisiøst miljø. 
Har også jobbe i store firmaer i utlandet. Så det er mulighet for internasjonal karriere også

Anonymkode: 422cc...061

Takk for svar! Hvor vanskelig vil du anse å få jobb i industrien? Er det lett for nyutdannede å få jobb i industrien eller kreves det lang arbeidserfaring? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har master i kjemi og mange av mine medstudenter jobber i farmasøytisk industri og forskning. 

Anonymkode: 62b98...2d9

Takk for svar:) er det flest farmasøyter eller kjemikere i industrien? Har hørt at mange kjemikere får jobben, enn farmasøytene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en slik i familien. Dårlig lønn og arbeidsforhold er en gjenganger i bransjen. Anbefales ikke for folk som har noe å gi i arbeidslivet.

Anonymkode: 68fb8...568

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.8.2020 den 20.14, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! Hva er det du studerer nå?:) Er ikke så veldig glad i kundekontakt, så tror nok ikke farmasi er noe for meg. Har vurdert bioingeniør! Så tenker å søke på det neste år eller bioteknologi. 

Studerer til å bli ingeniør, falt pladask for realfagene :)  

Sikkert lurt å søke på bioingeniør eller bioteknologi! 

Anonymkode: 4f7e5...d2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...