Gå til innhold

Innafor og ta en tur med kiel ferga nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ferie nå og hatt det 2 uker, men skulle vært i utlandet men ble ikke noe av pga korona.
Men jeg kjeder meg så og tenker på og ta med en tur på kiel ferga.
Er det almen akseptert eller egoistisk?

Anonymkode: 32ac0...bbc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Regjeringen fraråder reiser til utlandet som ikke er strengt nødvendig. Synes du en tur med Kielferga er strengt nødvendig?

Anonymkode: b06a7...9e5

• Liker 26
Skrevet

Tror ikke dette er rette stedet å spørre. Du får nok snart beskjed om holde deg hjemme, helst i eget hus etter du har handlet alt du trenger for en måned. Skal du ut døra og lufte bikkja, bør du bære munnbind og visir. 

• Liker 9
Skrevet

N E I

Anonymkode: 8cc10...72f

• Liker 6
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Regjeringen fraråder reiser til utlandet som ikke er strengt nødvendig. Synes du en tur med Kielferga er strengt nødvendig?

Det stemmer ikke, står tydelig: Utenriksdepartementet fraråder alle reiser som ikke er strengt nødvendige til alle land. Reiserådet gjelder til 20. august. Et unntak ble gjort 15. juni for nordiske land som tilfredsstiller visse smittekrav. Fra og med 15. juli er det unntak for reiser til land i EØS/Schengen-området som tilfredsstiller disse smittekravene. Se hvert enkelt land for blant annet sikkerhetsinformasjon, innreisebestemmelser og relevant informasjon om landets helsetilbud.

• Liker 4
Skrevet

Erre grønt erre lov :)

Anonymkode: 7370e...64b

• Liker 6
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Hold deg hjemme i Norge. 

Skrevet
5 minutter siden, Example skrev:

Tror ikke dette er rette stedet å spørre. Du får nok snart beskjed om holde deg hjemme, helst i eget hus etter du har handlet alt du trenger for en måned. Skal du ut døra og lufte bikkja, bør du bære munnbind og visir. 

Nå må du gi deg. 

Det er ikke innafor å ta Kielferga nå. 

Skulle tro vi var barn som ikke skjønner noe annet enn direkte forbud med straff. 

• Liker 18
Skrevet

Jeg skal dit denne uka. Har tenkt på saken, men som ColorLine informerer om så har de redusert antallet på reisende, bedre antibakstasjoner, man bruker maske i Kiel og de slepper inn reisende i puljevis inn og ut av båten. 

Tenker så lenge man er flink til å holde avstand, bruker antibak og alt annet som er anbefalt så burde det gå bra. Jeg skal iallefall gjøre det slm står i min makt å unngå store folkemengder pluss alt annet som er anbefalt. 

Tenker ikke at det er større sjanse for å få smitte der enn når jeg må til og fra jobb i storbyen. 

Anonymkode: ade11...145

• Liker 7
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Det stemmer ikke, står tydelig: Utenriksdepartementet fraråder alle reiser som ikke er strengt nødvendige til alle land. Reiserådet gjelder til 20. august. Et unntak ble gjort 15. juni for nordiske land som tilfredsstiller visse smittekrav. Fra og med 15. juli er det unntak for reiser til land i EØS/Schengen-området som tilfredsstiller disse smittekravene. Se hvert enkelt land for blant annet sikkerhetsinformasjon, innreisebestemmelser og relevant informasjon om landets helsetilbud.

Da får du se pressekonferansen fra fredag på nytt, Loff77 in disguise.

• Liker 7
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Tenker så lenge man er flink til å holde avstand, bruker antibak og alt annet som er anbefalt så burde det gå bra. Jeg skal iallefall gjøre det slm står i min makt å unngå store folkemengder pluss alt annet som er anbefalt. 

Tenker ikke at det er større sjanse for å få smitte der enn når jeg må til og fra jobb i storbyen. 

Det tenkte nok de som har dratt med seg smitte hjem fra grønne land de få ukene det har vært åpent også.

• Liker 5
Skrevet

😀😃 Selvfølgelig ikke! 

Anonymkode: a853a...897

• Liker 2
Skrevet

Hva er de nye reiserådene?

Anonymkode: 0e181...a68

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal dit denne uka. Har tenkt på saken, men som ColorLine informerer om så har de redusert antallet på reisende, bedre antibakstasjoner, man bruker maske i Kiel og de slepper inn reisende i puljevis inn og ut av båten. 

Det var det de reisende på Hurtigruten sa. Tiltak som antibacstasjoner, febermåling ect var på plass. Likevel så har du en eller flere smittet på en båt så sprer det seg. Fort. 

Anonymkode: 6e1c6...a6c

• Liker 10
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

N E I

Anonymkode: 8cc10...72f

Jo, hadde det ikke vært det, hadde det ikke vært lov. Slutt å moralisere så innmari! 

Anonymkode: ce3f1...0f9

• Liker 4
Skrevet (endret)
20 minutter siden, Example skrev:

Fraråder du folk å følge instrukser fra regjeringen? Når de endelig kommer med litt klarere tale? Eller er du ikke oppdatert? 

Endret av SoWhat?
  • Liker 9
Skrevet

Ta en koronatest og en antistofftest. Er begge negative, så tar du en ny test når du er tilbake fra Kiel.

Jeg synes dette burde være obligatorisk, og skjønner ikke at det skal være så vanskelig. 

Jeg reiste til Frankrike i sommer, brukte munnbind og holdt meg isolert. Tok test hos Volvat da jeg kom hjem, som var negativ. Var den ikke det, var jeg forberedt på å holde meg hjemme, ettersom jeg uansett har hjemmekontor på ubestemt tid og bor alene.

Kall meg gjerne konspirasjonsteoretiker, men jeg tror det ligger noe bak at de velger å gjøre dette slik: folk skal heller plage og shame hverandre enn å faktisk bruke alle pengene på massiv testing. En gigantisk avledningsmanøver av et eller annet slag.

Anonymkode: 69f1b...92e

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, SoWhat? skrev:

Fraråder du folk å følge instrukser fra regjeringen? Når de endelig kommer med litt klarere tale? Eller er du ikke oppdatert? 

Fraråder ingenting jeg. Bare påpeker hvordan responsen her inne er på slike spørsmål. 

Fra spøk til alvor: å reise på cruise nå er kanskje ikke tingen. 

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, Example skrev:

Fraråder ingenting jeg. Bare påpeker hvordan responsen her inne er på slike spørsmål. 

Fra spøk til alvor: å reise på cruise nå er kanskje ikke tingen. 

Vel, ingen andre enn deg har nevnt munnbind og visir.

Ellers så har du helt rett i det siste du skriver så klart

• Liker 3
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ferie nå og hatt det 2 uker, men skulle vært i utlandet men ble ikke noe av pga korona.
Men jeg kjeder meg så og tenker på og ta med en tur på kiel ferga.
Er det almen akseptert eller egoistisk?

Det er litt tullete å tenke tanken egentlig. Men du reiser vel uansett, så god tur da. 

Gjør oss en tjeneste og ta en uke hjemme i stua når du kommer hjem igjen? 

Anonymkode: 73133...04c

• Liker 4
  • Opprett ny...