AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #1 Skrevet 10. august 2020 Jeg kommer fra en annen del av landet, så tenkte å kjøre egen bil til et to dagers kurs i Oslo på konferansehotell. Men er nå fryktelig usikker på om jeg skal delta Hvordan situasjonen er om to uker er jo vanskelig å si, men jeg kan ikke tenke meg at det er noe behov. Årsaken til at jeg har lyst til å dra er at det er et fint treff-punkt, jeg får hotellovernatting med uavbrutt søvn (småbarn hjemme, hehe), og sist men ikke minst ønsker jeg at verden skal være mest mulig normal. Ikke halshugg meg for det, jeg tenker f.eks på ansatte på hotellet som igjen risikerer permittering. Anonymkode: aa0d4...40f 1
ajarRun Skrevet 10. august 2020 #2 Skrevet 10. august 2020 Bare hold en meter unna alle og ikke bruk kollektivtransport. Jeg skal til Oslo i forbindelse med studier, da tar jeg å kjører motorsykkel. Da slipper jeg bompenger, og korona. Og jeg får parkere nærmere døren. Og slipper kø. Vanskelig å bli smittet med hjelm og hansker. 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #3 Skrevet 10. august 2020 Det høres ikke trygt ut. Anonymkode: 6d9c7...923 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #4 Skrevet 10. august 2020 Jeg må også til Oslo om to uker, har time til kirurgisk fjerning av visdomstann. Jeg har egen leilighet der da, men har ikke bodd der på 6 mnd. Tenker å dra da, tenker det går fint med munnbind fra og til tannlegeklinikken, og ellers holde meg hjemme. Jobber på en større bedrift i utkanten av Oslo og flere kolleger har pendlet dit i fellesferien på det som finnes av trikk, tog og buss, men ingen har blitt smittet ennå. Men kjenner jeg ikke har lyst å dra dit selv (trikk + 2 busser), og det synes jobben er helt ok og sier det er ok å jobbe hjemmefra ut 2020. Noen har større behov for sosial kontakt, og de drar på kontoret, men for meg med sosial angst er det helt perfekt. Anonymkode: 92e19...9b7
tussi84 Skrevet 10. august 2020 #5 Skrevet 10. august 2020 Hold avstand fra folk, så går det nok fint.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #6 Skrevet 10. august 2020 Det bor 700 000 mennesker i Oslo. At vi har noen koronatilfeller, antakelig noen flere etter helgas party party, er et musepiss i havet. Hotellet har også garantert gjort masse tiltak for å hindre smitte. Dra på tur, det går fint. Anonymkode: 4541f...4f5 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #7 Skrevet 10. august 2020 Det går helt fint. La oss ikke bli helt hysteriske nå. Jeg bor i Oslo og kjenner per dags dato ikke ett eneste menneske, heller ikke venner av venner, som har blitt smittet. Sjansen er minimal! Anonymkode: b9d47...3e8 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #8 Skrevet 10. august 2020 Oslo ville vært rødt på FHI's statistikker om det hadde vært utlandet. Anbefaler ikke å reise dit med mindre det er strengt nødvendig. Anonymkode: 6d9c7...923 1
Anbefalte innlegg