Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan klarer dere det?

Før jeg fikk barn var det drømmejobben og jeg gledet meg til hver dag på jobb. Det var så givende og kjekt å være sammen med barna hver dag. Har fått tre barn siste fire årene, og nå har jobben plutselig blitt et ork. Jeg får aldri en pause. Er det normalt at en vil skifte yrke etter at en har fått barn? Kommer det til å bli bedre når barna blir større? 

Aner ikke hva jeg skal gjøre nå. Ta ny utdanning koster tid og penger.

Anonymkode: 0bf4e...2fb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet om flere som har syntes det var et ork de årene de selv hadde barnehagebarn. Noen begynte som lærer på barneskolen (da dette fremdeles gikk med førskolelærerutdanningen) mens barna var små.

Selv begynte mitt barn i 1.klasse når jeg var ferdig utdannet så har ikke jobbet i barnehage med små barn enda. Er gravid med termin om 1 måned så jeg er spent på hvordan jeg vil trives når jeg er ferdig i mammaperm og minste har begynt i barnehagen.

Anonymkode: 96dd6...186

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan klarer dere det?

Før jeg fikk barn var det drømmejobben og jeg gledet meg til hver dag på jobb. Det var så givende og kjekt å være sammen med barna hver dag. Har fått tre barn siste fire årene, og nå har jobben plutselig blitt et ork. Jeg får aldri en pause. Er det normalt at en vil skifte yrke etter at en har fått barn? Kommer det til å bli bedre når barna blir større? 

Aner ikke hva jeg skal gjøre nå. Ta ny utdanning koster tid og penger.

Anonymkode: 0bf4e...2fb

Jeg begynte å jobbe i bhg da yngstedatteren min var 1 år, og det gikk helt fint. Har en flink mann her hjemme også. 

Jeg startet på barnehagelærerutdannelsen da barn nr 2 var 1 år, og da eldste var 4 år. Jeg jibbet 60% i bhg, studerte 75% og hadde altså to små hjemme. Det var slitsomt, men det gikk helt fint 😊

Nå er barna 14 og 11, og ikke krevende som små barn er. Men NÅ er jeg lei av jobben min, helt ferdig. Ser etter nye jobber, har vokst veldig fra yrket. Kanskje fordi barna mine har blitt store? Jeg vet ikke, men har ikke motivasjon til å lage nye planer for året. Gjør det jeg skal, og akkurat det. Før var jeg så ivrig på alt av planer, tenkte mye jobb på fritida, var engasjert i alt på jobb og gjorde masse for å gi barna spennende opplegg og gode, pedagogiske planer.

Nå? Kun fordi jeg må. 

Jeg vil da si at det går over. Hvis du brenner for yrket ditt, så bli. Barna blir eldre og du kommer over småbarnstida 😊👍

Anonymkode: efe20...20c

Skrevet

Nå fikk du jo tre ganske kjapt så da skjønner jeg godt det kan bli slitsomt, du får jo aldri en ordentlig pause. Det går nok over etterhvert som barna blir eldre. Kjenner folk som har barn og jobber i barnehage. De er slitne, men stortrives fremdeles.

Dette er noe du må kjenne litt på og finne ut av. Det ordner seg nok uansett, hang in there 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...