Cupcake Skrevet 16. juli 2005 #1 Skrevet 16. juli 2005 Hvor lang tid bruker man egentlig i kirken på å gifte seg? Jeg kommer til å være ganske nervøs regner jeg med, så jeg vil ha så kort seremoni som mulig. Kan man velge det, eller er det et fast program som må følges?
lene24 Skrevet 16. juli 2005 #2 Skrevet 16. juli 2005 i underkant av en halvtime alt ettersom hvordan du har lagt opp vielsen, men presten vår sa det tok 22 minutter ca...
monja Skrevet 16. juli 2005 #3 Skrevet 16. juli 2005 Vielsen vår tok ca 40 minutter, men presten selve ekteskapsinngåelsen ble gjort ganske tidlig. Tror det varierer litt i praksis der.
Hannemor Skrevet 16. juli 2005 #5 Skrevet 16. juli 2005 Vår var mellom 45 minutter og en time. Husker ikke helt - tankene mine var andre steder...
Gjest Miss.Chanel Skrevet 17. juli 2005 #7 Skrevet 17. juli 2005 jeg også!!!!!!!! d*it nervøs!!!!!!!!!! fortest mulig!!! helst 15 min! ble litt lettet at noen skrev 20 min. her! PUH!!!!!!! ARGH, jeg er så nervøs og det tar skikkelig på, magen vrenger seg med tanken å sitte der!
Gjest Svimle Skrevet 17. juli 2005 #8 Skrevet 17. juli 2005 ..Mulig jeg er tett i pappen altså, men hva er det dere er nervøse og gruer dere til? Nå er det enda ett år til det er min tur, og klarer ikke forestille meg at jeg er nervøs - sommerfugler i magen for at jeg gleder meg, ja. Hehe, mulig det endrer seg da, jeg bare lurer på hva dere tenker
Gjest Miss.Chanel Skrevet 18. juli 2005 #9 Skrevet 18. juli 2005 vel, jeg har massiv pannikangst og agorafobi.... jeg vet det ikke er "farlig" å sitte i kirken! men jeg får angstanfall... samme hvor jeg er! rimi, rema etc... jeg gruer meg for det er rett og slett jævlig å miste bevistheten uten en selv styrer det!
Gjest Svimle Skrevet 18. juli 2005 #10 Skrevet 18. juli 2005 vel, jeg har massiv pannikangst og agorafobi.... jeg vet det ikke er "farlig" å sitte i kirken! men jeg får angstanfall... samme hvor jeg er! rimi, rema etc... jeg gruer meg for det er rett og slett jævlig å miste bevistheten uten en selv styrer det! ← Er sikkert mange som har sine ting å være nervøse for! Jeg bare lurer på hva
Gjest Miss.Chanel Skrevet 18. juli 2005 #11 Skrevet 18. juli 2005 hmmm... forstår ikke dette du? det er ikke noe å være nervøs for å gå på Rimi heller! pannikangst er en lidelse/sykdom. det går ikke ann å forlkare annet at enn føler hjertet stopper, piper i ørene og svimler, mister kontakten med hodet liksom...
Gjest Svimle Skrevet 18. juli 2005 #12 Skrevet 18. juli 2005 hmmm... forstår ikke dette du? det er ikke noe å være nervøs for å gå på Rimi heller! pannikangst er en lidelse/sykdom. det går ikke ann å forlkare annet at enn føler hjertet stopper, piper i ørene og svimler, mister kontakten med hodet liksom... ← Jeez, slapp av, jeg vet godt hva du mener.. jeg lurer på et generelt grunnlag hva folk er nervøse for....
Augustbrud02 Skrevet 19. juli 2005 #13 Skrevet 19. juli 2005 Vielsen vår tok vel ca 40 min tror jeg, men det gikk utrolig fort. Egentlig skulle jeg ønske den hadde vært lenger, for det var en deilig følelse å sitte der i kirken sammen med han som akkurat var blitt min mann. Lengden på vielsen avhenger av antall salmer, solosang og prestens preken.
Trampe Skrevet 19. juli 2005 #14 Skrevet 19. juli 2005 Var i bryllup nå i helga - hele vielsen tok vel ca 25 - 30 minutter. Synes nesten den var for kort jeg Står ved din side, BecomingBride, jeg skjønner heller ikke hva man har å grue seg til...man skal jo gifte seg jo
Gjest Gjest_Nuwanda_* Skrevet 19. juli 2005 #15 Skrevet 19. juli 2005 Noen gruer seg og noen gruer seg ikke. Vi er jo forskjellige. Trikset for dere som gruer dere for en lang vielse må være: Ingen "ekstra innslag" som dere ønsker dere, dvs solosang eller solister som spiller favorittstykke deres etc. Dette er slikt som tar ekstra tid. I tillegg- nøy dere med så få salmer som mulig - mener det er 3 stk (og velg da noen med få værs!). I tillegg kan dere be presten om å ta selve vielsen så tidlig som mulig i kirka. Lykke til!
tommeline Skrevet 19. juli 2005 #16 Skrevet 19. juli 2005 Tenkte bare å si at det finnes to forskjellige modeller på hvordan det går an å sitte i kirken: På østlandeter det vanligst at brudeparet sitter vet siden av sine forlovere i ca 90 graders vinkel i forhold til menigheten (litt mer vendt mot alteret kanskje). Menigheten ser brudeparet godt og omvendt. På vestlandet er det mer vanlig at brudeparet sitter sammen under hele vielsen helt framme ved alterringen, med ryggen mot menigheten. Tenkte bare å nevne det hvis det å sitte med ryggen mot menigheten kan gjøre det lettere å komme gjennom vielsen.
Gjest Svimle Skrevet 19. juli 2005 #17 Skrevet 19. juli 2005 Står ved din side, BecomingBride, jeg skjønner heller ikke hva man har å grue seg til...man skal jo gifte seg jo ← Jeg må bare få poengtere at jeg bare lurte på hva de enkelte gruer seg til! Var overhodet ikke meningen å verken latterliggjøre eller være negativ overfor dere som gruer dere. Jeg bare spurte etter på et generelt grunnlag. Og heldigvis er vi forskjellig. .. og jo, jeg forstår veldig godt at det finnes sykdom som gjør det ekstra vanskelig. Jeg har faktisk en hel del kunnskaper om det. Anyway, jeg startet en egen tråd om dette, tenkte det kunne vær litt "morsomt" og se hvilke tanker man gjør seg rundt dette. Hilsen Anette som beklager avsporing av topic!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå