Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

En som har meldt seg opp i to ulike studieplasser ved et universitet og et ved høgskole. Så det blir to semesteravgifter. Må en betale begge, eller holder med en som går over hele landet?

Anonymkode: 095f9...c43

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må betale begge to selvfølgelig.

Anonymkode: 1dfa8...0d0

Skrevet

Hvis hun skal gå begge, må hun betale begge.  Ellers kan hun si opp den ene og slippe å betale den. 

Skrevet

Du kan søke om å slippe. Men det er mye jobb for noen få lapper.

Anonymkode: b8415...1d0

Skrevet

Ok, her må dere som ikke har peiling slutte å uttale dere. Jeg gjorde det for et par dager siden, og det tok knappe ti minutter.

Du betaler til den ene, fortrinnsvis den billigste, fyller ut og sender skjema for betalt semesteravgift til den andre. Legger ved screenshot av betalt semesteravgift. Vips. Du slipper å betale. 

Anonymkode: 7d4ce...605

• Liker 8
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Her er nettskjemaet til UiO. Antar det er like enkelt å Google seg til de andre: 

https://nettskjema.no/a/45167#/page/1

Anonymkode: 7d4ce...605?

Gjelder bare UIO Eller andre studieplasser i landet?

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Gjelder bare UIO Eller andre studieplasser i landet?

Gjelder alle studieplasser, men du må søke opp deres eget skjema selvfølgelig. 

• Liker 2
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, her må dere som ikke har peiling slutte å uttale dere. Jeg gjorde det for et par dager siden, og det tok knappe ti minutter.

Du betaler til den ene, fortrinnsvis den billigste, fyller ut og sender skjema for betalt semesteravgift til den andre. Legger ved screenshot av betalt semesteravgift. Vips. Du slipper å betale. 

Kun nysgjerrig da jeg er ferdig som student.

Her skal ts(?) gå på et universitet og en høgskole samtidig, skal man da kun betale semesteravgift hos den ene, la oss si universitetet, også gjelder det for høgskolen også?

Anonymkode: 85444...2f4

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kun nysgjerrig da jeg er ferdig som student.

Her skal ts(?) gå på et universitet og en høgskole samtidig, skal man da kun betale semesteravgift hos den ene, la oss si universitetet, også gjelder det for høgskolen også?

Anonymkode: 85444...2f4

Dette er så sjukt enkelt å Google. 

Her hentet fra en tilfeldig høgskole: 

«Dersom du har betalt semesteravgift til en annen norsk høgskole eller universitet, kan du sende inn dokumentasjon på dette. Vi vil da frafalle selve semesteravgiften til Studentsamskipnaden, men du må likevel påregne å betale Kopinor- og IKT-avgift for ditt studie ved Høgskolen i Innlandet. Se Lov om Studentsamskipnader §10 Semesteravgift.»

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk for info, penger spart.

Anonymkode: 00254...673

• Liker 1
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for info, penger spart.

Bare hyggelig ☺️ «Noen få lapper» kan ha mye å si for studenter, så for min del var det veldig godt å slippe. 

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Da er det blitt lettere med årene. Beklager feilinfo fra meg.

Anonymkode: b8415...1d0

Skrevet

uff hva gjør jeg som har betalt ved to universitet🤭kan jeg få tilbake😬

Anonymkode: 7da77...af6

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det vet jeg ikke, dessverre. Er verd å sende en Mail for å høre 🤞🏻

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

men kjære deg, følg rådene i denne tråden så ser du jo det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...