Saywhat Skrevet 10. august 2020 #1 Skrevet 10. august 2020 (endret) Nå eksisterer det ikke andre nyheter enn korona. Alt annet som skjer i samfunnet virker som er blitt borte. Nå går det i ett fordi smitten har «økt» Men hvis man regner på dette, har smitten gått trinnvis ned fra 12 mars. De tester nå derimot mange fler, og derav blir det også avdekket fler smittede. I forhold til den 12 mars er det nå mye færre smitte i befolkningen. Fhi har sluppet en rapport som underbygger at smitten allerede var på vei ned12 mars. De samfunnsmessige konsekvensene av dette fokuset ser ingen av oss ennå, men de vil bli enormt mye større enn de få som har avlidt med korona. Hvis man legger frykt til side, og prøver å løfte blikket hva tenker folk? Endret 10. august 2020 av Saywhat
slask Skrevet 10. august 2020 #2 Skrevet 10. august 2020 1 hour ago, Saywhat said: Nå eksisterer det ikke andre nyheter enn korona. Alt annet som skjer i samfunnet virker som er blitt borte. Nå går det i ett fordi smitten har «økt» Men hvis man regner på dette, har smitten gått trinnvis ned fra 12 mars. De tester nå derimot mange fler, og derav blir det også avdekket fler smittede. I forhold til den 12 mars er det nå mye færre smitte i befolkningen. Fhi har sluppet en rapport som underbygger at smitten allerede var på vei ned12 mars. De samfunnsmessige konsekvensene av dette fokuset ser ingen av oss ennå, men de vil bli enormt mye større enn de få som har avlidt med korona. Hvis man legger frykt til side, og prøver å løfte blikket hva tenker folk? Du virker fornuftig og tenkende. Det finnes nok mange der ute som tenker noe tilsvarende, men er det mange nok? Selv ser jeg på det som en gigantisk svindel - utført av nesten 200 land som samarbeider om det. Øvelsen og samarbeidet forklares her 1
Druid Skrevet 11. august 2020 #3 Skrevet 11. august 2020 (endret) Jeg tenker vi har investert mye for å få et annet utløp enn Sverige, og for øyeblikket ser det ut som vi har valgt feil. Pressedekningen er preget av støy, men det er helsemyndighetene som skal ha regi her, og den har ikke vært god nok. En annen ting er at vi må begynne å evaluere statens forberedelse for denne typen scenario. Det at vi hverken har hatt en plan eller forberedelser for pandemier på tross av bekymringsmeldinger, og at alle helseinstitusjoner mangler fysisk infrastruktur og enhetlige rutiner for pandemier, bør få konsekvenser. Spesielt fordi vi var bedre forberedt for 20-30 år siden. Dette ER en relativt ufarlig sykdom, neste gang kan bli mye verre, og da må vi være bedre forberedt. Endret 11. august 2020 av Druid 2
Honey Dew Skrevet 11. august 2020 #4 Skrevet 11. august 2020 Hva er ditt realistiske blikk på corona da og hvilken medisins kunnskap har du? 3
Tiuren Skrevet 11. august 2020 #5 Skrevet 11. august 2020 7 hours ago, Honey Dew said: Hva er ditt realistiske blikk på corona da og hvilken medisins kunnskap har du? Jeg må bare skyte inn fra sidelinjen (jeg er ikke TS), stilles det samme krav til kvalifikasjoner uansett hva man mener og tror? Om man er for en mer liberal eller restriktiv retning? 3
Druid Skrevet 11. august 2020 #6 Skrevet 11. august 2020 1 time siden, Tiuren skrev: Jeg må bare skyte inn fra sidelinjen (jeg er ikke TS), stilles det samme krav til kvalifikasjoner uansett hva man mener og tror? Om man er for en mer liberal eller restriktiv retning? Kun hvis du forventer å bli vurdert som realistisk. Mener og tror krever ingen kunnskap. Troverdig realisme krever kvalifikasjoner. Men ikke nødvendigvis kun medisinsk.
Anonymous1986 Skrevet 11. august 2020 #7 Skrevet 11. august 2020 10 hours ago, Druid said: En annen ting er at vi må begynne å evaluere statens forberedelse for denne typen scenario. Det at vi hverken har hatt en plan eller forberedelser for pandemier på tross av bekymringsmeldinger, og at alle helseinstitusjoner mangler fysisk infrastruktur og enhetlige rutiner for pandemier, bør få konsekvenser. Spesielt fordi vi var bedre forberedt for 20-30 år siden. Alt handler om penger og hva som er kostnadseffektivt til enhver tid. Trist at myndighetene har kommet til det punktet..
Anbefalte innlegg