Gå til innhold

Trener dere på treningssenter nå? Er sjangsen stor for å bli smittet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg meldte meg ut i mars etter å ha vært aktiv medlem/støttemedlem i 10 år. Beste avgjørelse jeg har tatt. Sparer selvfølgelig tusener, men er blitt mye mer selvdreven av treningen og funnet min indre motivasjon. Har kjøpt manualer og gjør enkelte styrekøvelser hjemme med disse og egen kroppsvekt. Ellers begynte jeg å løpe i terreng og har fått mer muskler og mye bedre kondis enn da jeg deltok i slappe gruppetimer på senteret. 

Anonymkode: 6adb1...74c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 9/9/2020 at 9:33 PM, AnonymBruker said:

Jeg meldte meg ut i mars etter å ha vært aktiv medlem/støttemedlem i 10 år. Beste avgjørelse jeg har tatt. Sparer selvfølgelig tusener, men er blitt mye mer selvdreven av treningen og funnet min indre motivasjon. Har kjøpt manualer og gjør enkelte styrekøvelser hjemme med disse og egen kroppsvekt. Ellers begynte jeg å løpe i terreng og har fått mer muskler og mye bedre kondis enn da jeg deltok i slappe gruppetimer på senteret. 

Anonymkode: 6adb1...74c

Helt enig, ja. Det at det er slappe gruppetimer på senteret har jo alt å gjøre med nettopp det, og ingenting med den enda slappere innsatsen du ga på de, nei...

Anonymkode: a169f...fe9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha sett renholdet på mitt sted så holder jeg meg unna. 

De henger hver enkel spary ved vær papirholder. Det er 10 av disse på hele stedet. Alle må bruke disse for å vaske appareter. Men når ingen spriter seg før og etter at de tar i disse flaskene så er hele greia bare bortkastet tid 🤦De sprer jo bare smitte videre så fort de er kontakt med flaskene. 

Apparater blir ikke vasket av folk. Er det ingen med corona her jeg bor, men tar virkelig ikke risikoen på et sånt sted. 

Anonymkode: e3219...0b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anser det som trygt. Har trent siden åpningen, men trener stort sett på tider hvor det ikke er alt for mye folk. Det er ingen ting som tyder på at trening på treningssenter medfører økt smittefare. Dessuten er alle som trener seriøst livredde for at sentrene skal stenge igjen og alle er veldig flinke med både håndhygiene og desinfisering av apparater og vekter etter bruk. Det har faktisk blitt mye triveligere å trene der etter korona 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.8.2020 den 19.22, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke trent på treningssenter siden mars. Kunne tenke meg å komme igang igjen, samtidig som jeg er redd for å bli smittet av covid-19. Er det store sjangser for det på en treningstime som feks step? Og 1 m avstand? Og hva med vannaerobic? 

Anonymkode: 98ed5...aa7

Selvsagt gjør jeg det. Jeg hadde også reist til Frankrike, om man fikk lov. Myndighetenes politiske overreaksjon på corona er ikke noe jeg føler jeg må bidra til eller har forpliktelser til. Regler følger man når de gir mening. Når de er tullete så er man moralsk forpliktet til å drite i dem. Gi meg medisinskfaglige regler og jeg følger dem. Vis meg «sjokkerende dødstall» og jeg skal bli skeptisk (sjokkerende dødsfall ville vært 40-50 000+ i den angitte aldersgruppen eller 10-20 000 yngre - altså noe som faktisk ville vært semi-uakseptabelt)

Anonymkode: 2446c...615

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt gjør jeg det. Jeg hadde også reist til Frankrike, om man fikk lov. Myndighetenes politiske overreaksjon på corona er ikke noe jeg føler jeg må bidra til eller har forpliktelser til. Regler følger man når de gir mening. Når de er tullete så er man moralsk forpliktet til å drite i dem. Gi meg medisinskfaglige regler og jeg følger dem. Vis meg «sjokkerende dødstall» og jeg skal bli skeptisk (sjokkerende dødsfall ville vært 40-50 000+ i den angitte aldersgruppen eller 10-20 000 yngre - altså noe som faktisk ville vært semi-uakseptabelt)

Anonymkode: 2446c...615

Selv om du mangler de «sjokkerende« dødstallene dine (som du stiller veldig høye krav til mtp innbyggertall i Norge), handler dette ikke bare om dødstall. Det handler om blant annet helsevesenet. Dersom vi lar koronaen spre seg fritt kommer sykehusene til å få flere og flere pasienter som er smittet med dette. Det vil gjerne ikke være nok respiratorer. Helsepersonell må i karantene. Det blir økt press på de som er i arbeid. De må jobbe mer og blir gjerne utslitte. Og jeg vet ikke med deg, men jeg foretrekker leger og sykepleiere som ikke er utslitte. For utslitte folk gjør oftere feil. Ellers vil ikke-kritiske operasjoner blir utsatt, og dermed køene lengre. 

Anonymkode: 1069b...6e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...