AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #1 Skrevet 10. august 2020 Som i tillegg er ganske snusfornuftig, og tydelig livserfaring til en på 80 år.. Hun er 15 år yngre enn oss, og nettopp begynt i 20 årene. Elsker en god fest, og gjerne bli møkkfull. Vi alle andre har barn, hus og hobbyer vi følger opp. Kjenner jeg er litt lei av å bli belært om livet av ei som ikke kan reise med cruise uten e verge. Hun trenger seg så på. Og jeg blir usikker på hvordan jeg skal takle henne. Hadde hun vært ei på 20 som hadde vært litt roligere, og ikke så aggressiv med all sin "livets harde skole" så skulle jeg gjerne dratt på en kaffe til henne.. For alder er på mange måter ikke problemet, for jeg hadde ikke takla ei på 40 som heller var sånn, men det har jeg til gode å oppleve. Har forøvrig stebarn som har venninner på hennes alder, og de er bare skjønne allesammen. Noen i samme situasjon som har noen tips? Anonymkode: dd3b2...76a
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #2 Skrevet 10. august 2020 Dump kompisen din. Anonymkode: 41a8d...289 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #3 Skrevet 10. august 2020 Kanskje du skal slutte å være så selvgod og heller være åpen for at du kan lære en ting eller to av henne selv om hun er ung? Anonymkode: 2054f...8d2 4
SoWhat? Skrevet 10. august 2020 #4 Skrevet 10. august 2020 Vet ikke noen tips, for du får jo ikke forandret henne regner jeg med. Skjønner at det blir slitsomt med belærende oppførsel, det er noe jeg overhodet ikke takler. Det er mulig hun gjør det for å virke eldre iom at du er 15 år eldre? Vet ikke. Men jeg tror jeg hadde holdt avstand. Enkelt og greit 3
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #5 Skrevet 10. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kanskje du skal slutte å være så selvgod og heller være åpen for at du kan lære en ting eller to av henne selv om hun er ung? Anonymkode: 2054f...8d2 Hehe, visste den kom... Vel.. Her er det heller snakk om at alt jeg sier blir kverulert på. Hvordan jeg vasker opp, oppdra mine barn, trener, politiske meninger. Det er så jeg velger å ikke si noe. For alt jeg sier er visst feil. Har aldri opplevd noen som skal pirke så mye som dette. Og det er på alle andre også.. Og det må da være lov å si dette, lure på hva en skal gjøre uten at man er selvgod Ts Anonymkode: dd3b2...76a 5
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #6 Skrevet 10. august 2020 1 minutt siden, SoWhat? skrev: Vet ikke noen tips, for du får jo ikke forandret henne regner jeg med. Skjønner at det blir slitsomt med belærende oppførsel, det er noe jeg overhodet ikke takler. Det er mulig hun gjør det for å virke eldre iom at du er 15 år eldre? Vet ikke. Men jeg tror jeg hadde holdt avstand. Enkelt og greit Jeg tror nok det er en form for forsvar, det blir bare så vanvittig slitsomt.. Jeg har jo ungdommer i hus som driver med det samme til en viss grad, men det er jo en slags sosial oppdragelse de skal lære seg. Og disse kan jeg irettesette til en viss grad. Er vel følelsen av å ha venner av barna på besøk, og ikke få ha voksentiden. Hun spør om å få komme på besøk nesten annehver dag. Det funker ikke i vår hverdag å skulle "henge" sånn.. Men det skjønner hun ikke...Og når hun er her sitter hun med hendene i fanget, og liksom venter på at jeg skal si noe så hun kan kverulere på det.. Mannen min klarer ikke være i samme rom som henne.. Ts Anonymkode: dd3b2...76a 5
SoWhat? Skrevet 10. august 2020 #7 Skrevet 10. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg tror nok det er en form for forsvar, det blir bare så vanvittig slitsomt.. Jeg har jo ungdommer i hus som driver med det samme til en viss grad, men det er jo en slags sosial oppdragelse de skal lære seg. Og disse kan jeg irettesette til en viss grad. Er vel følelsen av å ha venner av barna på besøk, og ikke få ha voksentiden. Hun spør om å få komme på besøk nesten annehver dag. Det funker ikke i vår hverdag å skulle "henge" sånn.. Men det skjønner hun ikke...Og når hun er her sitter hun med hendene i fanget, og liksom venter på at jeg skal si noe så hun kan kverulere på det.. Mannen min klarer ikke være i samme rom som henne.. Ts Anonymkode: dd3b2...76a Ohmygod. Men jeg fikk litt medfølelse med henne også. Men ærlig, så hadde jeg ikke orket det der. Ikke snakk om.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #8 Skrevet 10. august 2020 20-åringer er ofte besserwissere, men hun der hjelper det ikke på om hun får 20 år til på baken. Spesiell type. Anonymkode: dd120...d72 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #9 Skrevet 10. august 2020 1 minutt siden, SoWhat? skrev: Ohmygod. Men jeg fikk litt medfølelse med henne også. Men ærlig, så hadde jeg ikke orket det der. Ikke snakk om. Ja, enig.. Jeg har også litt hjerte for henne.. Sikkert derfor det er vanskelig å vite hvordan jeg skal takle henne... Ts Anonymkode: dd3b2...76a
SoWhat? Skrevet 10. august 2020 #10 Skrevet 10. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, enig.. Jeg har også litt hjerte for henne.. Sikkert derfor det er vanskelig å vite hvordan jeg skal takle henne... Ts Anonymkode: dd3b2...76a Du må jo bare si at dere har nok i hverdagen og ikke kan ha besøk så ofte. Akkurat sånt burde hun jo forstå men... Det går jo an å be de som par en gang iblant, om mannen din orker? Men det er lov til å ikke omgås alle også. Ihverfall ikke så ofte 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #11 Skrevet 10. august 2020 At hun er i begynnelsen av 20-årene vanker det high-fives og stor misunnelse over. Men slik du beskriver oppførselen hennes er egentlig bare skikkelig flaut. Anonymkode: d0ce6...f65
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #12 Skrevet 10. august 2020 Jeg føler du ofte kritiserer og kverrulerer på det jeg sier. Det er både sårt og frustrerende. Jeg har levd lenger og har mer erfaring. Snakk heller til meg som likeverdig og ikke en du skal belære. Jeg liker deg godt, men kjemien under samtale er ikke god sånn som den er nå. Anonymkode: 7d4e7...b70 5
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #13 Skrevet 10. august 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: At hun er i begynnelsen av 20-årene vanker det high-fives og stor misunnelse over. Men slik du beskriver oppførselen hennes er egentlig bare skikkelig flaut. Anonymkode: d0ce6...f65 Hmm, hun veier 30 kg mer enn meg, men er pen i ansiktet da. Det skal hun ha. Er selv ganske fornøyd med kroppen etter 3 barn og mtp alderen ja, som sagt så skulle jeg taklet dette som en hver ny person i livet. Dette tilfelle er bare litt spess. ts Anonymkode: dd3b2...76a
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #14 Skrevet 10. august 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg føler du ofte kritiserer og kverrulerer på det jeg sier. Det er både sårt og frustrerende. Jeg har levd lenger og har mer erfaring. Snakk heller til meg som likeverdig og ikke en du skal belære. Jeg liker deg godt, men kjemien under samtale er ikke god sånn som den er nå. Anonymkode: 7d4e7...b70 Har prøvd å si at det blir litt tunge temaer til tider, men da er jeg bare for "enkel" mener hun. Ts Anonymkode: dd3b2...76a
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #15 Skrevet 10. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har prøvd å si at det blir litt tunge temaer til tider, men da er jeg bare for "enkel" mener hun. Ts Anonymkode: dd3b2...76a Ok.... Da er det bare i hive henne ut av vinduet! Anonymkode: 7d4e7...b70 2
Nymerïa Skrevet 10. august 2020 #16 Skrevet 10. august 2020 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: tydelig livserfaring til en på 80 år.. Er ikke dette positivt? Eller mener du at hun tror hun har livserfaring til en på 80? 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #17 Skrevet 10. august 2020 Min kjæreste er noen år eldre enn meg - ikke like mye, men jeg føler litt på forskjellen da han også er av de yngre i sin vennegjeng. Jeg er 10+ år yngre enn de fleste vennene hans. For oss er det dog ikke et problem da jeg ikke er fullstendig idiot. 😂 Altså, dama høres jo helt dust ut. Å ville henge med vennene til kjæresten sin hele tiden? Kverulere på alt? Det er jo bare merkelig oppførsel. Helt innafor å si fra til henne på en hyggelig måte at du ikke kan ha besøk hele tiden og at hun er kranglete. Og så MÅ dere jo heller ikke ha et kjempenært forhold til dama til kompisen deres, eller? Dere er jo ikke svigerfamilien hennes. Anonymkode: f84bc...c3b 3
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #18 Skrevet 10. august 2020 10 minutter siden, NymeriaRhoynar skrev: Er ikke dette positivt? Eller mener du at hun tror hun har livserfaring til en på 80? Er vel det at hun tror ja... Ts Anonymkode: dd3b2...76a
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #19 Skrevet 10. august 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min kjæreste er noen år eldre enn meg - ikke like mye, men jeg føler litt på forskjellen da han også er av de yngre i sin vennegjeng. Jeg er 10+ år yngre enn de fleste vennene hans. For oss er det dog ikke et problem da jeg ikke er fullstendig idiot. 😂 Altså, dama høres jo helt dust ut. Å ville henge med vennene til kjæresten sin hele tiden? Kverulere på alt? Det er jo bare merkelig oppførsel. Helt innafor å si fra til henne på en hyggelig måte at du ikke kan ha besøk hele tiden og at hun er kranglete. Og så MÅ dere jo heller ikke ha et kjempenært forhold til dama til kompisen deres, eller? Dere er jo ikke svigerfamilien hennes. Anonymkode: f84bc...c3b To av mine beste venninner er 11 år eldre enn meg. Der har alder aldri vært noe hindring eller tema. Ei heller følt meg ung og dum med dem. Så det er jo ikke noe problem, og det hadde nok heller ikke vært noe problem å hadde tatt henne inn i varmen... Men det er jo det at jeg føler jeg blir litt som mammaen hun gjør opprør mot, men likevel vil være rundt... Ts Anonymkode: dd3b2...76a 2
smilo Skrevet 10. august 2020 #20 Skrevet 10. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: To av mine beste venninner er 11 år eldre enn meg. Der har alder aldri vært noe hindring eller tema. Ei heller følt meg ung og dum med dem. Så det er jo ikke noe problem, og det hadde nok heller ikke vært noe problem å hadde tatt henne inn i varmen... Men det er jo det at jeg føler jeg blir litt som mammaen hun gjør opprør mot, men likevel vil være rundt... Ts Anonymkode: dd3b2...76a Hvilket forhold har hun til sin mor? Kanskje hun ser en liten morsfigur i deg, siden hun gjerne vil være sosial med deg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå