Gå til innhold

Beste måten å finansiere ny bil? Hjelp, hva sier jeg til banken??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er nødt til å skaffe oss bil siden den gamle kvelda, men jeg har alltid syntes dette med bank og lån har vært så vanskelig å forholde seg til.. Vet at vi kan finansiere bilen med enten billån (som ofte har litt høy rente), eller ved å refinansiere lånet, til boliglånsrente.. eller via rammelån..(?) 

Vi har nok landa på at vi vil ta det på boliglånet på et vis, men jeg skjønner rett og slett ikke hva som er smartest; bake det inn i boliglånet? Ta et lån "oppå" lånet, eller fleksilån..? Eller rammelån?Jeg kan ikke avsløre at jeg er helt grønn på dette ift banken,... Dessuten; mener jeg har hørt folk si at man ikke må si til banken at man skal kjøpe bil for lån man tar på boliglånet, fordi det lånet egt bare skal brukes til bolig/oppussing? Stemmer det? Hvordan skal jeg legge frem bilkjøp-problemstillingen, da? Hva sier folk når de ringer banken og skal ha penger til bil, lissom? PLease help out a rookie med bankskrekk....

Anonymkode: d5325...845

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samboeren min bakte billånet inn i boliglånet, men han betaler inn ekstra på boliglånet, den summen som han tidligere betalte på billånet. Om man ikke øker innbetalingene så har man brått lån på bilen i mange år. Å hvorfor skal du være ekspert i møte med banken? De er der for å rådgi deg. 

Anonymkode: 4d2b0...72b

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samboeren min bakte billånet inn i boliglånet, men han betaler inn ekstra på boliglånet, den summen som han tidligere betalte på billånet. Om man ikke øker innbetalingene så har man brått lån på bilen i mange år. Å hvorfor skal du være ekspert i møte med banken? De er der for å rådgi deg. 

Takk, ja- jeg trenger ikke være ekspert, selvsagt. Men det er litt pinlig å ikke ane opp og ned på fleksilån, rammelån, refinansiering, kontokreditt, refinansiering.. Vanskelig å skjønne hva som lurest. Dessuten; er det slik at man ikke "skal" bruke boliglån til bil? Hva sier man da, for å få tatt det lånet...?at man skal pusse opp?

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk, ja- jeg trenger ikke være ekspert, selvsagt. Men det er litt pinlig å ikke ane opp og ned på fleksilån, rammelån, refinansiering, kontokreditt, refinansiering.. Vanskelig å skjønne hva som lurest. Dessuten; er det slik at man ikke "skal" bruke boliglån til bil? Hva sier man da, for å få tatt det lånet...?at man skal pusse opp?

Nå var det banken som tipset samboer om å få billånet inn i boliglånet, så det er vel ikke en regel akkurat. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå var det banken som tipset samboer om å få billånet inn i boliglånet, så det er vel ikke en regel akkurat. 

Takk- det er akkurat sånt jeg trenger å vite... er så redd for å gjøre noe feil!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...