Gå til innhold

Forstoppelse hos baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke skiftet bæsjebleie på babyen min på snart to døgn og begynner å bli litt bekymret.Kan det være forstoppelse? Noe jeg kan gjøre/gi? Han er syv uker på tirsdag..

Klem fra Heidi

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_mor_*
Skrevet

He-he!

Ingen grunn til bekymring så lenge du ammer, og så lenge ungen virker tilfreds. Da får de ikke forstoppelse. Med mine unger har det kunnet gå både 6 og 7 dager mellom hver gang de hadde skikkelig avføring. Vi spøkte med det og kalte det for "den store bæsjedagen":-).

Hvis det går for lang tid og/eller du er veldig bekymret kan du jo alltids ringe helsestasjonen.

Skrevet

Når Lillebanan fikk bare morsmelk så gikk det 7-8 dager mellom hver bæsjebleie.

Helt normalt, fikk jeg høre (jeg fikk høre at vi var heldige når det var slik, og at vi slapp å skifte bæsj flere ganger pr dag) ;)

Og når han først hade bæsjedag, så kom det ikke så kjempemye da heller. Ikke en full bleie, nei.

Store variasjoner, men når de får MM så er vel alt normalt...

Skrevet

Hos gutten min gikk det veldig ofte to uker mellom hver gang, en gang tre uker. Ikke noe farlig det heller, om de bare får morsmelk :)

Skrevet

Ok det er godt å høre, før var det nemlig bæsj i hver bleie når jeg skiftet, men så har det plutselig blitt mindre! Det er jo bare deilig å slippe å skifte disse bæsje bleiene :)

Skrevet

De 7 ukene gutten min fikk morsmelk bæsja han kanskje hver 7. eller hver 10. dag. Det var lenge mellom hver gang. Etter at han fikk MME begynte han å bæsje hver dag eller hver 2. dag. Du har ikke noe å bekymre deg over med mindre gutten din viser tegn til ubehag.

:klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...