Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

snuppa er snart 4mnd (korrigert litt over 3) å den siste uken har hun gått fra å ha 3 dupper på alt fra 1-4t daglig, til omtrent ingen! har vanligvis lagt henne i vogn å vugget litt, walla. nå hylgråter hun i vogn med mindre vi går tur, ikke at hun sover da heller. den eneste måten jeg får henne til å hvile er å gi henne flaske liggende (ja, fy meg), men da sover hun toppen en time. oftest bare 20-30min. hun har ellers fått humørsvingninger til de grader, må som regel lure i henne mat.. dette har pågått kanskje en uke nå. nattesøvnen er heldigvis like god som før! 

er redd jeg gir henne uvaner da jeg på alle måter gjør ting lettest mulig, slitsomt å være alene med mann på havet. som feks flaske til hun sovner, får sove i min seng, tar henne opp når hun er sur (altså opp fra sengen, får ikke roet henne liggende). tips/ erfaringer?? jeg begynner å bli sliten 🙄

Anonymkode: 1fe6b...a06

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikkert ikke det du vil høre, men det er noe som kalles «four month sleep regression». 

Anonymkode: af7cb...114

Skrevet

Håhåhå. Dette er som å lese om mitt barn som er 4mnd. Vil bare drikke flaske liggende, første luren er på 1 time, resten av dagen er det 20-30 min og stuptrøtt igjen etter 1 time. Nattesøvnen her også er god, og vi har begynt å legge baby 18.30 hver kveld, og baby sover til 05-06 neste morgen, med spising 2-3 ganger om natten. Så lenge baby får masse søvn på natt, så er jeg ikke bekymret...ennå :) 

Anonymkode: fdb6d...ce6

Skrevet

Ikke noe problemer med søvnen her. Men jeg delammer, og i det siste tar han bare flasken liggende. Vet han er sulten, for han er grinete og blir blid etter å ha fått i seg litt. Men nekter å ta flasken i andre stillinger. 

Anonymkode: e85bb...0e2

Skrevet

litt godt vi er flere! leste en eller annen gang at tidelig tegn på autisme kunne være at baby ville ligge «for seg selv», men da er det heller en periode 🙊 då får vi tenke at det som ikke går bra, går over 😬 hvor lenge kan vi vente at denne herlige perioden varer? 

jeg er ikke så bekymret for mini, hun sover 13t på natt og spiser godt så lenge jeg tilrettelegger 😂 hun er smørblid å drøser ene øyeblikket, neste hyler hun så hun omtrent ikke får puste. så fort jeg skifter til en «godkjent» stilling, er hun blid igjen.. altså?? kanskje vi må på sinnemestring 

til dere som gir flasken liggende, hun her sover som regel etterpå.. tar dere de opp for rap? det kan jo tenkes hun blir enda surere pga luftsmerter, men når hun endelig sover orker jeg bare ikke 😭 skal bli flink når gubben kommer hjem 😇

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

til dere som gir flasken liggende, hun her sover som regel etterpå.. tar dere de opp for rap?

Nei, jeg gjør ikke dette lenger. Merker at baby svelger veldig mye mindre luft enn tidligere. Baby raper iblant liggende på magen, ved trening osv, men har ikke lenger behov for det før søvn, heldigvis. 

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg gjør ikke dette lenger. Merker at baby svelger veldig mye mindre luft enn tidligere. Baby raper iblant liggende på magen, ved trening osv, men har ikke lenger behov for det før søvn, heldigvis. 

ts

nei hun sovner hun her også, bare kjedelig om luften bidrar til det sure humøret på kveld 😝

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

snuppa er snart 4mnd (korrigert litt over 3) å den siste uken har hun gått fra å ha 3 dupper på alt fra 1-4t daglig, til omtrent ingen! har vanligvis lagt henne i vogn å vugget litt, walla. nå hylgråter hun i vogn med mindre vi går tur, ikke at hun sover da heller. den eneste måten jeg får henne til å hvile er å gi henne flaske liggende (ja, fy meg), men da sover hun toppen en time. oftest bare 20-30min. hun har ellers fått humørsvingninger til de grader, må som regel lure i henne mat.. dette har pågått kanskje en uke nå. nattesøvnen er heldigvis like god som før! 

er redd jeg gir henne uvaner da jeg på alle måter gjør ting lettest mulig, slitsomt å være alene med mann på havet. som feks flaske til hun sovner, får sove i min seng, tar henne opp når hun er sur (altså opp fra sengen, får ikke roet henne liggende). tips/ erfaringer?? jeg begynner å bli sliten 🙄

4-month sleep regression. HELT normalt. 

Du skal være glad hun ikke tar det ut om natta for å si det sånn... mange slutter å sove om natta også.
Ikke vær redd for uvaner! Med babyer er det bare en ting som gjelder - gjør det som funker best! Det er plenty med slike faser de første to årene av et barn liv, og man takler det bare ved å tilpasse seg og prioritere nok søvn for alle parter - om mulig. Men sover hun ikke så sover hun ikke... Smamenfaller gjerne med endret søvnbehov, så plutselig kan man legge en time senere enn normalt f.eks og kanskje droppe en dupp...De er ikke lenger trøtte når du er vant til at de er det. Skjer over natta i den alderen der. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...