AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #1 Skrevet 10. august 2020 Kjenner jeg blir redd over økt smitte på landsbasis. To i min by ble lagt inn på sykehus idag (Pga hurtigruta). Jobber som helsepersonell. Jeg vasker hender og holder avstand, men folk flest bryr seg ikke lengre. Holder jeg 1-1,5 meter avstand i kø finner folk fort på å snike i køen!! Dvs bare går rett foran meg. Anonymkode: 22540...f7e 4
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #2 Skrevet 10. august 2020 Ikke enda. Gi det en mnd til når dette er kommet ut av kontoll, så kan du isolere deg. Anonymkode: b4c8d...72c 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #3 Skrevet 10. august 2020 Det kan man nok meed fordel gjøre nå ja. Be folk holde avstand. Det er ingen som har rett til å sjonglere med andres liv. Jeg angrer selv på at jeg ikke irettesatte en mor på butikken i dag og kommer til å gi beskjed fremover. Var en kvinne et barn i småskolealder som bare ikke irettesatt barnet som var nærgående på både meg og flere andre i butikken. Anonymkode: f1c97...87b 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #4 Skrevet 10. august 2020 Nytter ikke det når arbeidsgiver synes dette var rette tiden å avslutte hjemmekontor. Anonymkode: 060c6...e31 3
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #5 Skrevet 10. august 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nytter ikke det når arbeidsgiver synes dette var rette tiden å avslutte hjemmekontor. Anonymkode: 060c6...e31 Vår arbeidsgiver forlenget ut året. Så jeg jobber hjemme, henter på SFO og er hjemme. Blir mye hjemmetid. Anonymkode: 0ccfc...9e1
tussi84 Skrevet 10. august 2020 #6 Skrevet 10. august 2020 Er nesten ikke smitte i Norge nå, selv om det er en liten økning. Tallene er fortsatt ca litt under 6 stk per 100 000 innbygger. Det eneste man trenger er å holde avstand fra fremmede, vaske hender, og holde seg hjemme hvis syk. Ikke nødvendig å holde seg hjemme egentlig. 4
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #7 Skrevet 10. august 2020 Jeg holder meg hjemme, samme gjør mannen. Men skal føde om kort tid, så blir jo litt spesielt. Hvis det ikke var for permisjonen hadde jeg jo vært på jobb. Anonymkode: d0c2e...159
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #8 Skrevet 10. august 2020 Nei denne høsten skal jeg være mye ute og farte rundt! Anonymkode: fa677...8b8 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #9 Skrevet 10. august 2020 6 minutter siden, tussi84 skrev: Er nesten ikke smitte i Norge nå, selv om det er en liten økning. Tallene er fortsatt ca litt under 6 stk per 100 000 innbygger. Det eneste man trenger er å holde avstand fra fremmede, vaske hender, og holde seg hjemme hvis syk. Ikke nødvendig å holde seg hjemme egentlig. Nå? De tallene du ser i dag er jo hvordan korona oppførte seg for ca. to uker siden. Det som er poenget er at tallet er stigende (i allefall noen steder) og at smitten ikke alltid kan spores. Dermed er smitten mest sannsynlig ut av kontroll. Anonymkode: 9aa57...200 3
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #10 Skrevet 10. august 2020 10 minutter siden, tussi84 said: Er nesten ikke smitte i Norge nå, selv om det er en liten økning. Tallene er fortsatt ca litt under 6 stk per 100 000 innbygger. Det eneste man trenger er å holde avstand fra fremmede, vaske hender, og holde seg hjemme hvis syk. Ikke nødvendig å holde seg hjemme egentlig. Totalt sett er den fortsatt lav. Men de som bor i områder med mest smittepress burde få beholde hjemmekontoret en stund til. Anonymkode: 060c6...e31 1
tussi84 Skrevet 10. august 2020 #11 Skrevet 10. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Totalt sett er den fortsatt lav. Men de som bor i områder med mest smittepress burde få beholde hjemmekontoret en stund til. Anonymkode: 060c6...e31 Det er dessverre arbeidsgiveren som bestemmer det.
Prelunia Skrevet 10. august 2020 #12 Skrevet 10. august 2020 Slutt på hjemmekontor her og.. Og nå har vi mer smitte i kommunen vår enn vi hadde i mars / april. 1
Jessic_a Skrevet 10. august 2020 #13 Skrevet 10. august 2020 Vi får heldigvis fortsette med hjemmekontor ut året. Veldig glad for det. Så handler jeg for flere uker av gangen og holder meg hjemme. Håper flere arbeidsgivere vil gi sine ansatte hjemmekontor. Smitten kan dessverre øke betraktelig til høsten
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #14 Skrevet 10. august 2020 6 minutter siden, Firebarnsmor86 skrev: Vi får heldigvis fortsette med hjemmekontor ut året. Veldig glad for det. Så handler jeg for flere uker av gangen og holder meg hjemme. Håper flere arbeidsgivere vil gi sine ansatte hjemmekontor. Smitten kan dessverre øke betraktelig til høsten Jeg tror du har rett i at smitten bare kommer til å øke fremover. Folket har vist at de ikke makter smittevern og nå er det kanskje for sent å snu. Min arbeidsgiver kommer med nye retningslinjer til uka og jeg regner med hjemmekontor er en del av disse. Anonymkode: 9aa57...200 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #15 Skrevet 10. august 2020 Social distancing er en nøkkel her, ja. Anonymkode: 72c03...2dc 3
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #16 Skrevet 10. august 2020 1 time siden, tussi84 skrev: Er nesten ikke smitte i Norge nå, selv om det er en liten økning. Tallene er fortsatt ca litt under 6 stk per 100 000 innbygger. Det eneste man trenger er å holde avstand fra fremmede, vaske hender, og holde seg hjemme hvis syk. Ikke nødvendig å holde seg hjemme egentlig. det er ikke så interessant hva tallet er akkurat idag, for det er et øyeblikksbilde som bare viser en liten flik av det store bildet. Poenget er at tallet du bruker er tredoblet på et par uker. Det var jo nettopp rundt 2. Det samme ser vi på tredagerssnittet for ny smitte som har økt fra rundt 4 i midten av juli, til 57 idag, altså 14 ganger høyere. Hvis vi ikke tar noen grep nå - akkurat NÅ - så vil jo disse tallene øke med eksponensiell vekst. Anonymkode: 72c03...2dc 1
Jessic_a Skrevet 10. august 2020 #17 Skrevet 10. august 2020 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror du har rett i at smitten bare kommer til å øke fremover. Folket har vist at de ikke makter smittevern og nå er det kanskje for sent å snu. Min arbeidsgiver kommer med nye retningslinjer til uka og jeg regner med hjemmekontor er en del av disse. Anonymkode: 9aa57...200 Jeg har sett litt for mange mennesker som overhodet ikke har forstått alvoret, dessverre 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #18 Skrevet 10. august 2020 1 time siden, tussi84 skrev: Er nesten ikke smitte i Norge nå, selv om det er en liten økning. Tallene er fortsatt ca litt under 6 stk per 100 000 innbygger. Det eneste man trenger er å holde avstand fra fremmede, vaske hender, og holde seg hjemme hvis syk. Ikke nødvendig å holde seg hjemme egentlig. Det er ikke en liten økning. Det er en massiv økning, og det øker nå mye raskere enn det gjorde da vi stengte ned, til tross for smittevernstiltak. Det er bare å vente på en eller annen superspreder nå og holdninger som dine, og du vil se kommuner blir rammet så hardt at helsevesenet deres kollapser. Anonymkode: b90a4...7fe 2
Anbefalte innlegg