AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #1 Skrevet 10. august 2020 Jeg føler jeg må ha sosiale media for å dokumentere meg selv. I tillegg føler jeg at jeg må være sosial og få en bra jobb hvor jeg synes. Problemet e bare at jeg liker meg best alene og har ikke lett for å klaffe med folk. Veldig dumt at jeg må sløse bort dette på å ha Asperger liksom. Er det noe man kan gjøre for å slutte å være sliten sosialt? Eller er det bare en skikkelig First Price hjerne som ikke klarer å fungere. Anonymkode: 511f2...fd7
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #2 Skrevet 10. august 2020 Det du skriver her treffer faktisk også meg litt. Litt av de samme tankene. Kanskje det er nokså vanlig å tenke slik.? Ut i fra utseende skulle jeg ha hatt et annet yrke/utdanning, vært mer på s.medier og vist meg frem mye mer. Men jeg er en privat person, litt sky og sjenert som egentlig ikke liker å utlevere meg selv, ei heller skryte, eller er nyskjerrig på andre overhode 😊Utad kan jeg nok virke veldig selvsikker, uredd konflikter, blid, utadvendt, men sammenhengende over tid synes å være slitsomt. Ønsker så og si aldri ta kontakt med noen, utover nærmeste familie, dvs foreldre og søsken. Men har egen familie med mann og barn. Blir fort stresset på grupper sammen større enn ca 5-6, spesielt i jobb/ansvar sammenheng, er nok litt prestasjonsangst ute å går her. Ikke så god på å bli kjent i jobbsammenheng, kanskje. Fordi jeg kobler jobb med å prestere og yte og ikke stå å henge med kolleger 😉 Mulig jeg overdriver litt her, for kan absolutt få kjemi med noen og holde en samtale, stort sett. Men unngår i allefall det sosiale, liten lyst rett og slett. Trives svært godt i eget selskap og med familien. Det holder for meg. Har dog ingen Asberger diagnose. Anonymkode: 8616f...d8c
Yme Skrevet 10. august 2020 #3 Skrevet 10. august 2020 Hvorfor føler dere på dette her da? Jeg har også Asperger's, og trives veldig godt med å drite i hva andre mener, og dermed leve et liv jeg syns er komfortabelt. 3
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #4 Skrevet 10. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det du skriver her treffer faktisk også meg litt. Litt av de samme tankene. Kanskje det er nokså vanlig å tenke slik.? Ut i fra utseende skulle jeg ha hatt et annet yrke/utdanning, vært mer på s.medier og vist meg frem mye mer. Men jeg er en privat person, litt sky og sjenert som egentlig ikke liker å utlevere meg selv, ei heller skryte, eller er nyskjerrig på andre overhode 😊Utad kan jeg nok virke veldig selvsikker, uredd konflikter, blid, utadvendt, men sammenhengende over tid synes å være slitsomt. Ønsker så og si aldri ta kontakt med noen, utover nærmeste familie, dvs foreldre og søsken. Men har egen familie med mann og barn. Blir fort stresset på grupper sammen større enn ca 5-6, spesielt i jobb/ansvar sammenheng, er nok litt prestasjonsangst ute å går her. Ikke så god på å bli kjent i jobbsammenheng, kanskje. Fordi jeg kobler jobb med å prestere og yte og ikke stå å henge med kolleger 😉 Mulig jeg overdriver litt her, for kan absolutt få kjemi med noen og holde en samtale, stort sett. Men unngår i allefall det sosiale, liten lyst rett og slett. Trives svært godt i eget selskap og med familien. Det holder for meg. Har dog ingen Asberger diagnose. Anonymkode: 8616f...d8c Men trives du? Da er det helt klart . Men folk forventer noe annet av meg pga utseende mitt! Og da er det vondt selv også for jeg trives aldri med noe jeg gjør. Anonymkode: 511f2...fd7
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #5 Skrevet 10. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men trives du? Da er det helt klart . Men folk forventer noe annet av meg pga utseende mitt! Og da er det vondt selv også for jeg trives aldri med noe jeg gjør. Anonymkode: 511f2...fd7 Dette er det dummeste jeg har hørt. Litt høy på deg selv kanskje?😂😂 Anonymkode: d1f27...b2f 3 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #6 Skrevet 10. august 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er det dummeste jeg har hørt. Litt høy på deg selv kanskje?😂😂 Anonymkode: d1f27...b2f Hvorfor svarer du for en annen? Jeg vet det er fyfy å like utseendet sitt; fordi det er de flestes drøm å få oppmerksomhet for det. Men jeg gidder ikke å legge skjul på det Anonymkode: 511f2...fd7
Purple_Pixiedust Skrevet 10. august 2020 #7 Skrevet 10. august 2020 Nå har ikke utseende noe med AS å gjøre da. Jeg er pen og veltrent, men har nå likevel asperger. Det jeg ikke liker er hvordan du hele tiden omtaler oss med diagnosen. Snakk for deg selv. 3
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #8 Skrevet 10. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Men trives du? Da er det helt klart . Men folk forventer noe annet av meg pga utseende mitt! Og da er det vondt selv også for jeg trives aldri med noe jeg gjør. Anonymkode: 511f2...fd7 Joda, stort sett. Jeg har mere egne forventninger til meg selv, og du kanskje mer av andres forventninger.? Ev, forsøk å gi blaffen, vær deg selv. Vær ærlig mot deg selv og den du egentlig er. Best for helsen også 😊 Vi alle er egentlig unike, men samfunnet forventer likhet og A4. Mangler mye raushet og mangfold. 🍀 Anonymkode: 8616f...d8c
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #9 Skrevet 19. august 2020 Drit i hva folk mener. Gjør som du vil. Anonymkode: b7ee5...008
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #10 Skrevet 19. august 2020 Psykiske sykdommer og diagnoser skiller ikke på utseende. Jeg er selv ganske pen, men jeg deler sjeldent noe på nett. For meg holder det at forloveden min syns jeg er vakker. Du kaster ikke bort utseendet ditt ved å ikke ha instagram. Jeg har ikke asperger da, bare for å gjøre det klart Jeg er innadvent, og bruker mye tid hjemme med forloveden. Føler ikke jeg må ut på byen bare fordi jeg ser ok ut. Anonymkode: a49b0...ed8
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #11 Skrevet 19. august 2020 På 10.8.2020 den 17.57, AnonymBruker skrev: Dette er det dummeste jeg har hørt. Litt høy på deg selv kanskje?😂😂 Anonymkode: d1f27...b2f Det handler ikke om det. Vi er bare mer direkte. Om noen er pene eller mindre pene så er det bare en objektiv vurdering som vi ikke pakker inn. Det der sosiale spillet om at alle er pene uansett er bare bullshit. Jeg er mindre pen, og veldig klar over det. Har ingen komplekser for det for det er bare sånn det er. Jeg er ikke usikker på grunn av manglende estetikk, har andre gode kvaliteter. Så da kan jeg kose meg med nerdingen min alene med god samvittighet fordi jeg ikke sløser bort utseendet som som TS 😄 Anonymkode: 2bb19...19f 4
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #12 Skrevet 19. august 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det handler ikke om det. Vi er bare mer direkte. Om noen er pene eller mindre pene så er det bare en objektiv vurdering som vi ikke pakker inn. Det der sosiale spillet om at alle er pene uansett er bare bullshit. Jeg er mindre pen, og veldig klar over det. Har ingen komplekser for det for det er bare sånn det er. Jeg er ikke usikker på grunn av manglende estetikk, har andre gode kvaliteter. Så da kan jeg kose meg med nerdingen min alene med god samvittighet fordi jeg ikke sløser bort utseendet som som TS 😄 Anonymkode: 2bb19...19f Endelig noen som er litt direkte. Anonymkode: 511f2...fd7
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #13 Skrevet 19. august 2020 Jeg sløser heller ikke bort utseendet mitt da jeg er stygg! Anonymkode: be18d...616 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #14 Skrevet 23. januar 2023 Hvordan er man for pen for asperger? Det er vel bare bra at man er pen? Da fikk man i hvert fall den fordelen i livet. Anonymkode: 6d7ac...3fd 2 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #15 Skrevet 23. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvordan er man for pen for asperger? Det er vel bare bra at man er pen? Da fikk man i hvert fall den fordelen i livet. Anonymkode: 6d7ac...3fd Haha, 2 år etterpå… Jeg mener… jeg opplever at folk forventer at jeg er noe mer av alt. Tror jeg har masse venner, sikkert god inntekt og høy utdannelse og generelt er veldig populær. Folk har sagt rett ut til meg at jeg hadde vært perfekt, om det ikke var for denne «feilen». Nå er det 2 år siden dette ble skrevet. Og problemet er ikke lenger like stort. Men jeg holder heller på å «reparer» det som har blitt ødelagt som følge av disse psykiske greiene. Anonymkode: 10c11...eeb
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #16 Skrevet 23. januar 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Haha, 2 år etterpå… Jeg mener… jeg opplever at folk forventer at jeg er noe mer av alt. Tror jeg har masse venner, sikkert god inntekt og høy utdannelse og generelt er veldig populær. Folk har sagt rett ut til meg at jeg hadde vært perfekt, om det ikke var for denne «feilen». Nå er det 2 år siden dette ble skrevet. Og problemet er ikke lenger like stort. Men jeg holder heller på å «reparer» det som har blitt ødelagt som følge av disse psykiske greiene. Anonymkode: 10c11...eeb Glad for at du har det litt bedre ❤️ Anonymkode: 2f9c6...fb8 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå