Gå til innhold

Jeg hater sånne politisk korrekte folk og moralens voktere!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjønner ikke disse mindreverdige idiotene at de avslører seg? De henger med flokken fordi det er tryggest, aldri si imot, bare holde med den sterkeste parten. Så skifter de fokus og interesse i takt med disse.

Late som at de synes noe er bra eller dårlig fordi det er det politisk korrekte å si. 

Og så jævla enkle i tankegangen. La oss si at dersom noen blir mobbet og i ettertid skriver om dette her inne, og så skriver de om en gang de tok igjen mot mobberen evt hvordan de ser på mobberen, så svarer gjerne disse idiotene at «med slik personlighet skjønner jeg at du ikke har venner». Altså, mener de at et mobbeoffer aldri skal ta igjen? Det virker slik, en skal vise at en er snill og god men da er det jo ingen som bryr seg. Men tar man igjen da er man verdens slemmeste menneske.

«Skjønner at ingen vil omgås deg når du er slik» kommer gjerne hele tiden man uttrykker seg. Men hvorfor kan andre gjøre enda verre ting og likevel ha venner da? 

Anonymkode: a2bf9...b96

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slike folk har alltid eksistert og de kommer alltid til å eksistere.

Anonymkode: a6850...079

• Liker 2
Skrevet

Enig. Hater sånne folk. Dessverre kryr det av dem. Og de har ikke selvinnsikt til å innse at de er sånn🙄

Anonymkode: 241b5...762

Skrevet

Og de får irriterende mye medhold. Helt gruer med Corona synes jeg. Håper den får vekk mange sauer isåfall for det er folk uten egne meninger

Skrevet

I gamle dager var de kristne, i dag er de sosialister.

Skrevet

Det siste jeg har observert nå, er at enkelte på Facebook KREVER at andre på vennelisten distanserer seg fra folk de har på vennelisten sin igjen. Det kommer gjerne pga måten disse andre har uttalt seg på i forhold til ting.

Det er i grunn ganske cringe. Jeg som ikke vet noe om noen, får med meg dette dramaet bare fordi jeg er venner med den personen som vil kontrollere hvem andre skal være venner med.

Anonymkode: ba42b...c56

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det siste jeg har observert nå, er at enkelte på Facebook KREVER at andre på vennelisten distanserer seg fra folk de har på vennelisten sin igjen. Det kommer gjerne pga måten disse andre har uttalt seg på i forhold til ting.

Det er i grunn ganske cringe. Jeg som ikke vet noe om noen, får med meg dette dramaet bare fordi jeg er venner med den personen som vil kontrollere hvem andre skal være venner med.

Det der har jeg også sett, og det er faktisk helt krise!

• Liker 2
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mon tro om det funker. Om noen faktisk går hen og sletter eller distanserer seg fra vedkommende som man får beskjed om lizzm

Hva slags ting er det disse har uttalt seg om, forresten?

Anonymkode: 23a1a...32c

Skrevet

Kjenner dere så mange slike? Utenom aviser?

Anonymkode: 1c70c...cbf

Skrevet

Det verste med slike folk er at de tror deres meninger er mer moralsk riktige, og de oppfører seg som de skulle være et bedre menneske enn andre. 

Det kanskje beste eksempelet ser vi når temaet er Trump og BLM.

I det ene øyeblikket argumenteres det for at rasisme i USA har vært der bestandig.

I det neste øyeblikket skylder man alle opptøyer på ''rasisten Trump''.

Altså, om rasismen har vært der bestandig, så er vel Trump verken noe bedre eller dårlige enn en hel haug med demokratiske og republikanske presidenter før han. Men neida, her må alt ansvar legges på Trump, og om du er uenig i det så er du ute av det gode selvforhøyende selskap.

Anonymkode: 3459e...ee6

• Liker 2
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det verste med slike folk er at de tror deres meninger er mer moralsk riktige, og de oppfører seg som de skulle være et bedre menneske enn andre. 

Det kanskje beste eksempelet ser vi når temaet er Trump og BLM.

I det ene øyeblikket argumenteres det for at rasisme i USA har vært der bestandig.

I det neste øyeblikket skylder man alle opptøyer på ''rasisten Trump''.

Altså, om rasismen har vært der bestandig, så er vel Trump verken noe bedre eller dårlige enn en hel haug med demokratiske og republikanske presidenter før han. Men neida, her må alt ansvar legges på Trump, og om du er uenig i det så er du ute av det gode selvforhøyende selskap.

Anonymkode: 3459e...ee6

Ja, du sier noe... Det er utrolig mye motsigende argumenter i de miljøene...

Så sier de at raser er bare noe ''constructed'' men så sier de at alt handler om hvite og deres nedtrykkelser etc.

what are you sayin??!?!

Anonymkode: 1c70c...cbf

• Liker 2
Skrevet

Er enig i det ang politikken. Føler at mange liksom hater Trump fordi det er «in». 
Man bør ihvertfall ikke si høyt at man liker Trump eller synes han er morsom for da er det noe alvorlig galt med deg. 

Men jeg mener mer ting som skjer en selv.

Dette med at en f.eks ikke skal ta igjen. Jeg lurer noen ganger på om det bare er hersketeknikker disse driver med? Fordi de ikke liker å bli irettesatt eller smake sin egen medisin?

Dette med å ta igjen mot mobbere for eksempel. Et tidligere mobbeoffer som tar igjen går fra å være uskyldig og usynlig til å bli verdens slemmeste og verste menneske og fortjente plutselig mobbingen. 

Mye annet er at jeg ser voksne på folk på Facebook som skriver at dagens unge er late og ubrukelige. Jeg kjenner mange unge som jobber og er absolutt ikke ubrukelige, men disse står fast på at dagens unge er bortskjemte drittunger som ikke setter pris på de eldre og det de har bygget opp. 

Man skal heller ikke være fornøyd med eget utseende. Men disse innrømmer selvfølgelig ikke at de er tilhengere av janteloven. De skal fremstå moralske og nøytrale, og snakker selvfølgelig ikke høylytt om andre dårlig, men jammen blir det fort vepsebol her inne om særlig kvinner er fornøyd med utseendet sitt. 

Skrevet
På 10.8.2020 den 16.37, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke disse mindreverdige idiotene at de avslører seg? De henger med flokken fordi det er tryggest, aldri si imot, bare holde med den sterkeste parten. Så skifter de fokus og interesse i takt med disse.

Late som at de synes noe er bra eller dårlig fordi det er det politisk korrekte å si. 

Og så jævla enkle i tankegangen. La oss si at dersom noen blir mobbet og i ettertid skriver om dette her inne, og så skriver de om en gang de tok igjen mot mobberen evt hvordan de ser på mobberen, så svarer gjerne disse idiotene at «med slik personlighet skjønner jeg at du ikke har venner». Altså, mener de at et mobbeoffer aldri skal ta igjen? Det virker slik, en skal vise at en er snill og god men da er det jo ingen som bryr seg. Men tar man igjen da er man verdens slemmeste menneske.

«Skjønner at ingen vil omgås deg når du er slik» kommer gjerne hele tiden man uttrykker seg. Men hvorfor kan andre gjøre enda verre ting og likevel ha venner da? 

Dette hadde hadde hatt mer appell om du ikke hadde vært anonym. Å være politisk korrekt og å følge flokken er vel ofte feigt om de ikke er oppriktige. Det er også feigt å skjelle ut andre som anonym. Bare for å si det...

Skrevet (endret)

Ang tema, så har jeg ofte tenkt om mobbing " how to create a monster" For mobbeofre blir ofte grusomme i sinn og tankegang. Hevngjerrige og med lite empati. De blir ofte blinde for annet enn urettferdigheten de ble utsatt for når de ble mobbet/mishandlet. Om det er forståelig? Jeg tror det. Men jeg kan bli rystet over hva de får seg til å si og tenke. 

Endret av SoWhat?
Skrevet

Hvis man vet at noen blir skikkelig mobbet. Slått og sparket og har det helt jævelig. Er man moralens vokter om man sier ifra da? At det ikke er greit liksom?

Anonymkode: 78c5b...fb5

Skrevet
På 10.8.2020 den 16.37, AnonymBruker skrev:

Eksemplene du kommer med er ikke særlig greit å si. Man skal jo helst holde seg til sak og ikke begynne å gå på person. 

Når det kommer til folk som har mange politisk korrekte meninger, synes jeg di virker litt dømmende. De fleste av mine meninger er ganske politisk korrekte, men jeg har også noen som skiller seg ut. Jeg er ikke enkel i tankegangen fordi om de fleste av mine meninger tilfeldigvis passer inn i det som er politisk korrekt. 

Anonymkode: 11fc4...47c

Skrevet

Moralsk vokter her, kan si at det dessverre ikke er mange av oss. Du virker veldig bitter og er det noen som ikke er mindreverdige idioter så er det jo de gode menneskene. 

Skrevet
21 minutter siden, WhiteSwan said:

Moralsk vokter her, kan si at det dessverre ikke er mange av oss. Du virker veldig bitter og er det noen som ikke er mindreverdige idioter så er det jo de gode menneskene. 

Sjæl 😛 Men man skal jo være litt forsiktig da for ingen er perfekte og det er jeg absolutt veldig klar over når det kommer til meg selv også, men er nok relativt moralsk vokter ja :) 

Skrevet
1 time siden, SoWhat? skrev:

Dette hadde hadde hatt mer appell om du ikke hadde vært anonym. Å være politisk korrekt og å følge flokken er vel ofte feigt om de ikke er oppriktige. Det er også feigt å skjelle ut andre som anonym. Bare for å si det...

Men så har ikke jeg sagt at jeg er en av disse. Du virker litt sånn? Siden du «bare måtte si det»

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man vet at noen blir skikkelig mobbet. Slått og sparket og har det helt jævelig. Er man moralens vokter om man sier ifra da? At det ikke er greit liksom?

Nei. Misforstod du noe? Jeg mente at disse med en gang får det til å virke som mobbingen var fortjent dersom mobbeofferet tar igjen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...