AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #1 Skrevet 10. august 2020 Spiser barna dine opp det du sende med i matpakken? Eller er matpakken full når de kommer hjem? Snakker om barn i 1 og 2. klasse. Anonymkode: 91a12...420
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #2 Skrevet 10. august 2020 Det går i perioder.. Anonymkode: b0c23...235
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #3 Skrevet 10. august 2020 Jeg har begynt å sende med kun 1 brødskive og et halvt eple, for noe mer blir uansett aldri spist. Noen ganger kommer brødskiva hjem, noen ganger eplet, og er han ekstra sulten en dag spiser han begge deler. 😛 Anonymkode: c9ea0...4a2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #4 Skrevet 10. august 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har begynt å sende med kun 1 brødskive og et halvt eple, for noe mer blir uansett aldri spist. Noen ganger kommer brødskiva hjem, noen ganger eplet, og er han ekstra sulten en dag spiser han begge deler. 😛 Anonymkode: c9ea0...4a2 de ansatte i SFO eller læreren kan bli skeptiske til at ungen får for lite mat i matpakken. Anonymkode: 91a12...420
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #5 Skrevet 10. august 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: de ansatte i SFO eller læreren kan bli skeptiske til at ungen får for lite mat i matpakken. Anonymkode: 91a12...420 Hvis de er skeptiske ringer de vel og sier ifra. Anonymkode: 4262f...351 7
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #6 Skrevet 10. august 2020 55 minutter siden, AnonymBruker said: Hvis de er skeptiske ringer de vel og sier ifra. Anonymkode: 4262f...351 Skulle tro det. Han går for øvrig ikke på SFO, da hadde det jo helt klart vært for lite. Og om de vil at han skal spise mer kan de heller slutte å vise film sånn at han glemmer å spise. Jeg gidder ikke å sende med mat jeg vet kommer til å bli kastet uansett. Anonymkode: c9ea0...4a2 5
GammelKaktus Skrevet 10. august 2020 #7 Skrevet 10. august 2020 Her varierer det, har gjort det siden han gikk i 1 klasse. Men jeg har sender alltid med stor matpakke for alltid noen som har glemt maten sin, eller så blir min sulten utenom og da er det greit å ha noe liggende. 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #8 Skrevet 10. august 2020 Jeg har en som skal opp i 3. klasse nå, og har både i 1. og 2. klasse sendt med to brødskiver, litt oppskåret frukt og litt oppskåret grønt hver dag. Frukten og én av brødskivene blir alltid spist og grønnsakene blir som oftest spist. Ca halvparten av dagene ligger hele eller deler av den siste brødskiven igjen. Han sier selv at han ikke spiste opp fordi han ikke rakk det- men jeg tror det skyldes at han blir distrahert og glemmer å spise fordi de ser på skjerm mens de spiser.. Anonymkode: 40b97...f0b
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #9 Skrevet 10. august 2020 Det kommer litt ann på. Sender jeg med yogurt itellegg så er det KUN det han spiser. Har sagt at da kan han ikke få yogurt på skolen for han må spise noe mer enn det. Drikkeyogurt fungerer fakrisk bedre,da spiser han maten også. Anonymkode: 6331b...616
GammelKaktus Skrevet 10. august 2020 #10 Skrevet 10. august 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en som skal opp i 3. klasse nå, og har både i 1. og 2. klasse sendt med to brødskiver, litt oppskåret frukt og litt oppskåret grønt hver dag. Frukten og én av brødskivene blir alltid spist og grønnsakene blir som oftest spist. Ca halvparten av dagene ligger hele eller deler av den siste brødskiven igjen. Han sier selv at han ikke spiste opp fordi han ikke rakk det- men jeg tror det skyldes at han blir distrahert og glemmer å spise fordi de ser på skjerm mens de spiser.. Anonymkode: 40b97...f0b Ja, det der skjermgreiene mens de spiser skjønner jeg ikke, det er jo ikke akkurat slik at de ikke for skjerm hjemme liksom. Tenker at når de spiser så burde de sitte å prate sammen slik normale folk pleier å gjøre.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #11 Skrevet 10. august 2020 Her varierer det mye i om 1 eller 3 skiver spises, så en del kastes for jeg lager alltid tre (mat+SFO). Prøvde å gå ned til to, men da fikk jeg jo kjeft for at hun var sulten noen an dagene Frukt/grønnt spises alltid opp. Anonymkode: 356d7...c0b
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #12 Skrevet 10. august 2020 Lite spørsmål. Hvordan holder maten seg i sekken? Først til lunsj og så til SFO? Antar noe pålegg holder seg bedre enn annet? jeg har en som begynner i 1.klasse nå, og regner med at samme mengde som i barnehagen fortsetter. To skiver og noe frukt/grønt. Av og til en drikkeyoghurt i tillegg. Anonymkode: b421a...ec0
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #13 Skrevet 10. august 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lite spørsmål. Hvordan holder maten seg i sekken? Først til lunsj og så til SFO? Antar noe pålegg holder seg bedre enn annet? jeg har en som begynner i 1.klasse nå, og regner med at samme mengde som i barnehagen fortsetter. To skiver og noe frukt/grønt. Av og til en drikkeyoghurt i tillegg. Anonymkode: b421a...ec0 Prim holder seg bra,men nå blir jeg vel slaktet her for det er jo ikke sunt pålegg 😂😂 Anonymkode: 6331b...616 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #14 Skrevet 10. august 2020 35 minutter siden, AnonymBruker said: Lite spørsmål. Hvordan holder maten seg i sekken? Først til lunsj og så til SFO? Antar noe pålegg holder seg bedre enn annet? jeg har en som begynner i 1.klasse nå, og regner med at samme mengde som i barnehagen fortsetter. To skiver og noe frukt/grønt. Av og til en drikkeyoghurt i tillegg. Anonymkode: b421a...ec0 Salami og det meste av smørepålegg holder seg greit er min erfaring. Men sønnen min har sekk med isolert rom til matboksen, også pleier jeg å legge et kjøleelement oppi der, da kan jeg sende med hva som helst. Anonymkode: c9ea0...4a2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #15 Skrevet 11. august 2020 Varierer nok veldig. På barneskolen spiste jeg kun et måltid til lunsj. Var vel som regel to brødskiver og kanskje en frukt. På ungdomsskolen var jeg ikke så sulten og jeg var evig lei maten hjemmefra. Min mor insisterte på å lage og ble alltid samme pålegg. På videregående økte apetitten og jeg måtte spise to måltid så ikke blodsukkeret skulle ødelegge konsentrasjonen. For noen holder en skive, for andre ikke. Lærer bør si i fra om han/hun mener det er for lite. Men om barnet ikke spiser opp så tenker jeg kanskje at de er lei maten? Eller ikke har "tid" å spise fordi de bare tenker på lek og friminutt? Om det er det at barnet ikke tenker så mye på mat og en er bekymret om det får i seg nok, så kan man jo pøse på med litt mer mettende pålegg og kalorier. Feks dobbel skinke, ost, salat og ekstra majones. Anonymkode: f6b6a...aa6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå