Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har en venninne som snakker nedlatende og stygt om samtlige hun kjenner. Jeg har aldri oppfordret til det og har også gitt beskjed om at jeg ikke syntes noe om baksnakking. Nå har det gått veldig langt, og vi har ikke snakket så mye med hverandre den siste tiden. Dette etter at jeg sa at det ikke er greit å holde på sånn, og at hun kan oppfattes sjalu på andre når hun alltid kritiserer de som har god økonomi, fast jobb og generelt sett livet veldig på stell. Når jeg sa dette var jeg verdens verste person og hun kunne ikke forstå hvordan jeg kunne være så slem mot hun. Fikk flere meldinger uken etterpå om at hun gråt fordi jeg hadde vært så stygg med hun... Personlig syntes jeg det må være mulig å gi beskjed om slikt til hverandre, men det er jeg visst alene om i dette vennskapet.

For meg føles dette som et litt giftig vennskap, men jeg er selvfølgelig veldig glad i hun og hun har vært venninnen min i 13 år. Savner veldig det vennskapet vi har hatt, men vet ikke om det er savnet etter en så nær venninne eller etter hun spesifikt. Er så usikker på om jeg bare skal la vennskapet skli ut, eller gjøre en innsats for at vi skal komme tilbake til der vi har vært. Noen som har vært i samme situasjon? Personlighetene våre er veldig ulik, men vi er begge 33 år og har mann og barn. Så har vi kjent hverandre siden begge var singel, så føler vi har så veldig mye historie sammen. Jeg har mange venninner men få veldig nære, så kjenner på savnet av en jeg kan snakke med alt om. 

Endret av 0livia
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle venner vil til slutt forandre seg til en du ikke vil ha noe med å gjøre med lenger. Hun er moden for å byttes ut, kos deg med de gode minnene og se deg ikke tilbake. 

Anonymkode: 5d711...1d5

• Liker 1
Skrevet

Det går seg sikkert til.. baksnakker du sammen med henne når hun snakker med deg? Kanskje dere bare trenger en liten pause, få roet ting ned.. kanskje sliter hun med noe 🤷🏼‍♀️ trenger ikke kutte båndet fordi hun har oppført seg litt dårlig.. ting ordner seg 

Anonymkode: 86d12...088

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det går seg sikkert til.. baksnakker du sammen med henne når hun snakker med deg? Kanskje dere bare trenger en liten pause, få roet ting ned.. kanskje sliter hun med noe 🤷🏼‍♀️ trenger ikke kutte båndet fordi hun har oppført seg litt dårlig.. ting ordner seg 

Anonymkode: 86d12...088

Er det jeg ikke gjør, har hele veien sagt at jeg ikke syntes noe om å snakke om andre, forsøker også å snakke om noe annet når hun begynner å baksnakke. Forstår ikke hvorfor hun fortsetter med det når hun får null respons.. Tenker ofte på om hun snakker slik om meg til andre venninner, siden hun opprettholder "venninne fasaden" med de hun snakker så stygt om til meg. 

Skrevet

Du kan si til henne at du gjerne vil beholde vennskapet, men at dere dropper baksnakkingen. Dersom hun ikke er enig vil det ikke fungere.

Orker ikke sånt selv. Livet er for kort.

Anonymkode: 5a4c0...f8a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...