Gå til innhold

Forteller alle det til pappaen med en gang man får vite man er gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Virker som det ikke er vanlig å vente noen uker. Jeg synes det høres så koselig ut å kunne kose seg med hemmeligheten helt alene før man forteller til førstemann som er pappaen. Hva tenker du?

Anonymkode: 11410...fe2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde fortalt med en gang, lagd en koselig gave eller gjort noe koselig ut av det :) 

Anonymkode: f8eec...f5b

• Liker 5
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg synes det høres så koselig ut å kunne kose seg med hemmeligheten helt alene før man forteller til førstemann som er pappaen. Hva tenker du?

Anonymkode: 11410...fe2

Jeg tenker det er trist om man ikke syns det er koselig at man er to om dette. Å begynne med hemmelighold er vel ikke det beste starten for foreldresamarbeid.

Anonymkode: 3bc49...e4e

• Liker 38
Skrevet

Kunne ventet noen dager, men ikke flere uker. Det er jo like mye hans baby også. 

Anonymkode: 80062...fd5

• Liker 5
Skrevet

Graviditet er ikke bare moren sin, tipper min samboer hadde blitt veldig lei seg om jeg hadde hold noe sånn hemmelig i flere uker. Klarer ikke å se hvordan noen kan tenke at det er greit, er man ikke sammen om det? 

Anonymkode: 46a5f...54e

• Liker 35
Skrevet

Du kan vente så lenge du vil med å fortelle resten av verden, mdn du forteller det til faren med en gang

Anonymkode: 8c0a4...b34

• Liker 14
Skrevet

Selvsagt sier man det med en gang. Senest når han kommer hjem fra jobb, forståelig at man ikke vil si det på telefonen. 

Skjønner ikke helt hvorfor det er koselig å holde hemmeligheter for ham i flere uker?? Ihvertfall ikke om noe slikt? 

Bursdagsoverraskelser kan man holde hemmelig, ikke et barn... 

Unntaket er om man ikke er sammen, og at du vurderer abort. 

• Liker 15
Skrevet

Jeg sprang rett ut til ham og fortalte det med en gang jeg fikk positiv test. Å vente flere uker er ikke vanlig å gjøre med samboer, det er jo ikke bare ditt barn - det er hans også, så jeg synes mannen og fortjener å være en del av det. Jeg tror nok min samboer hadde følt seg snurt hvis jeg ikke hadde fortalt ham det før nærmere 12 uker. Det er vårt barn! Å vente sånn 12 uker er mer vanlig å gjøre med de utenfor pga faren for SA. Man velger så klart selv, jeg fortalte mamma og søstrene mine i uke 6-7.

Anonymkode: b82bc...086

• Liker 5
Skrevet

Selvfølgelig sa jeg det til mannen min med en gang. Jeg synes ikke det er noe kos med å holde slikt hemmelig. Det er rett og slett dårlig gjort. 

Anonymkode: e41fb...288

• Liker 7
Skrevet

Sa det minuttet testen viste «gravid». Det er like mye hans barn som ditt så slikt skal sies rimelig kjapt. Om du vil planlegge en liten overraskelse er jo det koselig, men ikke bare hold det for deg selv fordi det er «koselig».

Anonymkode: d2c12...0e0

• Liker 5
Skrevet

Jeg ventet noen dager før jeg fortalte det denne gangen. Men det var fordi vi har mistet mange ganger, og fordi han hadde en tøff sak gående på jobben sin, så jeg tenkte at jeg ikke ville legge på mer bekymring for han akkurat da. Men det var ikke mange dagene da, fortalte det etter 3-4 dager når det verste på jobben var over. 

Anonymkode: 01bfc...56c

• Liker 7
Skrevet

Det er for meg en selvfølge å fortelle med en gang. Det er like mye hans barn som mitt, og han hadde blitt skikkelig såret om jeg ikke fortalte noe.

Lurer også på hvordan du tenker bortforklare kvalme og utmattelse, som ofte kommer allerede en uke eller to etter positiv test.. blir mye lyging til partneren da.. kjempekoselig..

Anonymkode: d0e2a...7be

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde kanskje til nød klart å holde det hemmelig noen timer, kanskje opp til et døgn på det meste... Men ser ikke helt poenget.

For det første er det jo hans barn også. Bare 50 % er meg.

For det andre vet jeg hvor fort ting kan forandre seg. Man vet aldri hvor lenge man har andre i livet sitt. Mamma døde plutselig og uventet, på ett blunk. Jeg vet om noen som skulle overaske sin mor med at hun var gravid og at moren skulle bli bestemor. Noen dager før hun fikk overrakt gaven med "bestemor" påskrevet, døde hun brått. Hadde hun delt nyheten tidligere hadde moren fått gleden av å vite at hun skulle bli bestemor. Etter det, bestemte jeg meg for å alltid dele sånne ting med en gang. Livet er så altfor kort. Ikke kast bort tiden. Del gleden med de du er glad i (de aller nærmeste, selvsagt) mens du enda kan det.

Anonymkode: 4eebd...68a

• Liker 10
Skrevet

Man sier det jo med en gang.... Du har jo ikke laget den babyen alene....

• Liker 3
Skrevet

Han visste det jo til og med før jeg testet, og ville være med og se. Eneste var da det tok tid, da testet jeg uten å si noe, og latet som om jeg ikke mistenkte noe for å ikke såre mer enn nødvendig. 

Tror han ville vært veldig skuffet og såret om jeg lot det gå dager, og i alle fall uker. 

Anonymkode: c4c79...dbd

• Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig sier man det med en gang.

Anonymkode: 01cb1...74a

Skrevet (endret)

Jeg ga ham en pakke med to øl, en positiv digitaltest, og en lapp der det sto "nå må du drikke for to", da han kom hjem fra jobb den kvelden😊 kunne ikke falt meg inn å holde det hemmelig lenger enn det! Forrige gang sa jeg det med én gang, fordi jeg ikke kunne tro på at det var en ekstra strek på testen😅

Endret av Strikkesokken
  • Liker 4
Skrevet

Sa det med en gang det dukket opp to streker. Noe annet virker utenkelig. 

Anonymkode: 4d766...8fc

Skrevet

Tror nok de fleste forteller det med en gang, det er jo ikke bare ditt barn. Andre graviditet fortalte jeg det 3 dager etter positiv test, men det var fordi jeg var på ferie i Spania og ville si det face to face. Var veldig vanskelig bare å vente de 3 dagene 😅

Anonymkode: c1811...9ae

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...