Gå til innhold

Sønnen min fant leketøyene mine

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og nå gråter han og et veldig lei seg, sont og synes det er så ufattelig ekkelt. Han gikk gjennom rommet mitt mens jeg var ute. Jeg vet ikke hvordan jeg løser dette.

Anonymkode: ac14f...ddb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Da skulle du ikke gått gjennom tingene mine. Det er helt vanlig å ha slike ting" 

Går ut i fra at barnet er ganske stort siden den vet hva det er.

Anonymkode: e265f...fe3

• Liker 33
Skrevet

Han er 11 år

Skrevet (endret)

Da lærer han kanskje at man ikke skal snoke i andres ting. Og gjør man det likevel så kan man få ubehagelige overraskelser. 

Det er ingen grunn til å trøste ham/'løse det'. Bare si det jeg sa over, og at det faktisk er helt vanlig for voksne. 

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 26
Skrevet

Han reagerte sikkert mest på at de luktet

Anonymkode: 5802f...859

• Liker 2
Skrevet

Det har min også og nå går han ikke inn i rommet mitt og roter i skuffen 😎 Da lærer de om privatliv. Han kommer over det 

• Liker 9
Skrevet

Dette skjedde med mannen min noe vi skulle hjelpe svigermor med å ordne til jul mens hun var bortreist. Han var godt voksen da 😄 jeg ler fortsatt av det 😂

Anonymkode: 5c633...842

• Liker 11
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og nå gråter han og et veldig lei seg, sont og synes det er så ufattelig ekkelt. Han gikk gjennom rommet mitt mens jeg var ute. Jeg vet ikke hvordan jeg løser dette.

Det går over. Det er ikke noe du kan gjøre med det. 😕 

Anonymkode: 1e22e...a7e

• Liker 1
Skrevet

Da har han lært å holde seg unna dine ting. En 11 åring burde vite såpass. 

Anonymkode: 1cf95...d96

• Liker 11
Skrevet

Sønnen min fant også mitt leketøy. Og tok det!  Det syntes jeg var såpass pinlig at jeg fremdeles ikke har tatt det opp med han. Det er jo ikke sånn at jeg vil ha det igjen nå...🤮

Anonymkode: b2cf7...5ed

• Liker 1
Gjest rains of castamere
Skrevet

Han tåler da såpass. Om han synes det er ubehagelig forstår han kanskje hvorfor han ikke skal gå gjennom dine ting. Du trenger ikke gjøre noe, det går over. 

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sønnen min fant også mitt leketøy. Og tok det!  Det syntes jeg var såpass pinlig at jeg fremdeles ikke har tatt det opp med han. Det er jo ikke sånn at jeg vil ha det igjen nå...🤮

Tok det?? Hvor gammel er han? Gjemte han det liksom? 

Anonymkode: f8e60...20c

Skrevet

Typisk KG, her skal barn helst bli kjeftet på, og I HVERT FALL ikke trøstet. :roll: At en 11-åring ikke er fullt utviklet mentalt, er visst ikke noe man skjønner.

Husker jeg selv fant noe lignende da jeg var på den alderen, og ble lei meg. Det var for øvrig ikke bevisst snoking, bare at jeg var i den brytningstida mellom barn og ungdom hvor man fremdeles åpner alle skuffer og skap overalt slik barn typisk gjør, uten å ennå ha skjønt hva som er privat og ikke. At konseptet "nattbordskuffen" som regel inneholder noe ytterst privat er noe vi voksne vet, men umodne 11-åringer ikke ennå er klar over. 

Om jeg var mor i dette tilfellet, ville jeg tatt en fin prat om det. Sagt at jeg skjønte at det var ekkelt, for man vil helst ikke bli konfrontert med sine foreldres seksualitet. Men sånne gjenstander er helt normalt, og sånn voksne har på soverommet. Og så laget en avtale på at nattbord og klesskap kan være privat heretter, slik at alle kan slippe sånne flaue situasjoner, og at det selvsagt gjelder hans rom også. 

Det meste ordner seg når man snakker om ting på en varm og raus måte, i stedet for å bli streng og sur.

Anonymkode: 54e4f...bd6

• Liker 7
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tok det?? Hvor gammel er han? Gjemte han det liksom? 

Anonymkode: f8e60...20c

Ja, han tok det. Fant det under madrassen hans. La madrassen pent ned og har ikke sagt et ord om det. Aner ikke hvilken nytte han har av det.

Skrevet

Groteskt av poden å finne en svær gummitiss i mammas skuffe. 😄 Kan gi skader på sinnet i mange år. 

Anonymkode: 5802f...859

Skrevet

Sett deg ned me han, fortell at det er helt vanlig at voksne har slike leketøy. Og ikke minst få det frem at man ikke skal snoke i andres private eiendeler. 

Anonymkode: a974c...91f

• Liker 3
Skrevet

Å gud. Jeg skal gjemme våre leketøy umiddelbart. Eventuelt kvitte meg med dem. Bedre å leve uten enn å gi barna griller i hodet. For barn snoker! Føler meg deg ts... 

Men for å være litt mer hjelpsom, ta en prat med gutten din du, om ikke annet kan du dra en hvit en om at det var en tullegave du har fått en gang og at du la den der siden du tenkte ingen kom til å finne den der 🥴🙂

Anonymkode: 2a6e9...506

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, han tok det. Fant det under madrassen hans. La madrassen pent ned og har ikke sagt et ord om det. Aner ikke hvilken nytte han har av det.

😅

Anonymkode: 2a6e9...506

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han finner nok en bruk, ellers hadde han kanskje lagt den tilbake.

Anonymkode: a3fdb...0f9

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker said:

Bare positivt for sønnen din at moren vet at han er homofil. :) Da kan du hjelpe og støtte han.

Anonymkode: 41f74...98b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...