AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #1 Skrevet 10. august 2020 På skolen jeg vurderer så er det undervisning 4 dager i uka. Hvor travelt er det å studere sykepleie? Hvor mye må jeg regne med å jobbe med skole utenom når det er undervisning? Og hvor mye er det ved siden av praksis? Setter pris på alle innspill:) Har forresten mann og ikke små barn. Har også lyst til å jobbe litt ved siden av. Anonymkode: 3c496...aee
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #2 Skrevet 10. august 2020 Jeg var 100% alene med et barn. Hun var 1-4 år da jeg studerte. Gikk mye tid når hun var i seng. Undervisningen er jo viktig å få med seg, men da var hun i bhg. Jeg brukte MYE tid fordi jeg ville ha gode karakterer og er av den typen som må bruke mye tid. Anonymkode: 7b122...8c0 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #3 Skrevet 10. august 2020 Det er jo et veldig enkelt studie faglig sett, og så lenge du har en mann burde ikke turnusarbeid i praksistiden være noe problem heller. Dette klarer du helt fint! Anonymkode: 6d18e...dd3 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #4 Skrevet 10. august 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo et veldig enkelt studie faglig sett, og så lenge du har en mann burde ikke turnusarbeid i praksistiden være noe problem heller. Dette klarer du helt fint! Anonymkode: 6d18e...dd3 Enkelt studie faglig sett... 🙄 Du har studert sykepleie selv da eller? Det er et ganske heftig studie med mye stoff som man skal igjennom på kort tid, og kanskje har man ikke noen forkunnskaper heller. Når det er sagt har jeg studert sykepleie selv med små barn og som første skriver så brukte jeg mye tid når de var i seng. F.eks så bør anatomien sitte godt, det er en fordel både til fagene senere og ikke minst til praksis og når du er ferdigutdannet så du skjønner hva det snakkes om. Det tyngste året teoretisk sett synes jeg var det første året. Alt går - man blir utrolig strukturert som småbarnsforeldre - for da MÅ man bare når man har tid til overs. Lykke til! Anonymkode: ebefc...4eb 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #5 Skrevet 10. august 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enkelt studie faglig sett... 🙄 Du har studert sykepleie selv da eller? Det er et ganske heftig studie med mye stoff som man skal igjennom på kort tid, og kanskje har man ikke noen forkunnskaper heller. Når det er sagt har jeg studert sykepleie selv med små barn og som første skriver så brukte jeg mye tid når de var i seng. F.eks så bør anatomien sitte godt, det er en fordel både til fagene senere og ikke minst til praksis og når du er ferdigutdannet så du skjønner hva det snakkes om. Det tyngste året teoretisk sett synes jeg var det første året. Alt går - man blir utrolig strukturert som småbarnsforeldre - for da MÅ man bare når man har tid til overs. Lykke til! Anonymkode: ebefc...4eb Ja, det har jeg, hvordan skulle jeg ellers kunne vite det? Men jeg har aldri studert mens jeg hadde barn, det er nok tyngre samme hva man studerer. Anonymkode: 6d18e...dd3
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #6 Skrevet 10. august 2020 Man må kalle en spade for en spade, sykepleie er ikke ett vanskelig studie teoretisk sett. Det som kan bli utfordrende er oppmøteplikt og praksis ift jobb/barn. Men med mann - går det fint 🙂 Anonymkode: 102ec...3fa 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #7 Skrevet 10. august 2020 Fikk begge barna våre under studiet. Universitetet jeg studerte ved var ekstremt lite tilpasningsdyktige, så det krevde mye av mannen med tanke på å være hjemme med syke barn, følge til kontroller og liknende. Første skoledag gikk vi beskjed om at sosialt liv, familien osv. Nå måtte komme i andre rekke, nå er det skolen som gjelder. Vil ikke anbefale den skolen, vet ikke stort om hvordan de er andre plasser. Jeg måtte bare ikke ha ambisjoner om de høyeste karakterene, for for meg var ikke det mulig å oppnå med tanke på hvor lite søvn jeg fikk, og i tillegg sjonglerte jeg mellom 3 jobber. Anonymkode: 8f5d0...b81
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #8 Skrevet 10. august 2020 Noen med erfaring fra Oslo Met AVD Kjeller? Anonymkode: 3c496...aee
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #9 Skrevet 10. august 2020 Jeg vet ikke hvor krevende sykepleie er, men jeg fikset fint jusstudiet, barn og deltidsjobb. Anonymkode: 10422...cfe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå