AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #1 Skrevet 10. august 2020 Denne Regjeringa er en skam for alt som heter folkehelse, frivillighet og breddeidrett. Breddeidretten får ikke begynne igjen, og kanskje er hele 2020-sesongen avlyst. Hvorfor? Fordi Regjeringa mente det var fryktelig viktig at folk fikk dra på harryhandling til Sverige og charterturer til Spania. Fy F... for en prioritering. https://www.nrk.no/sport/breddestoppen-fortsetter-_-idretten-ma-prioritere-for-mulig-apning-1.15117061 Anonymkode: d00bb...d20 14
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #2 Skrevet 10. august 2020 Det er så trist. Anonymkode: fe58f...486 5
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #3 Skrevet 10. august 2020 Herregud. Må få ut litt oppbygd sinne her. For tenk det... Her bor vi i et av verdens vakreste, tryggeste, mest lykkelige land. Her kunne vi alle ha levd kjempefint og trygt, siden koronaen var på vei helt vekk. MEN SÅ, kommer egoistene inn... JEG MÅ TIL SYYYYYDEN. JEG MÅ TIL SVERRRRJE. BU-FUCKINGS-HU, JEG MÅ TIL HYTTAAAA I UTLANDEEEEET. Også åpner de feige politikerne for at folk skal dra til andre land som har mye mer smitte sammenlignet med oss, sitte på tette fly, folksomme flyplasser, og ta med seg den helvetes smitten tilbake til Norge igjen når vi var på god vei til å utrydde den. Og pga det så må ting kanskje stenges ned igjen. Ting vi vanligvis kunne ha trygt kost oss med i lille Norge går til helvete fordi folk måtte reise fra trygge, fine Norge. Fy faen. Takk. Til både politikere og egoistene som reiser utenlands akkurat nå. I teorien, hvis vi hadde klart å stenge grensene helt, samt fortsatt jobbingen med å få smitten vekk, kunne vi ha åpnet opp alt innenlands igjen snart. Fotball, fester, konserter, butikker, kontor... Vi i Norge kunne ha holdt oss selv gående fremover, og bare tatt inn utenlandske varer som vi ikke selv kunne ha produsert. Alle innreiser og utreiser hadde blitt overvåket nøye, og uansett hvor de kom fra måtte de ha tatt tester og gått i karantene. Eventuelle tomme hotellbygg kunne ha blitt brukt til å sette folk i karantene, det har de gjort i andre land. Anonymkode: 56934...598 20
Bingeline Skrevet 10. august 2020 #4 Skrevet 10. august 2020 Eg er også ganske frustrert over at det var viktigare å åpne for utanlandsreiser, uteliv og større arrangement enn å setje i gang breiddeidrett att. 8
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #5 Skrevet 10. august 2020 Sånn går no dagan...... Anonymkode: 4ded7...6a1 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #6 Skrevet 10. august 2020 Regjeringen er idioter som ikke vet hva de driver. Det var trygt å åpne skoler/barnehager rett før sommerferien, ha brylluper med 50 personer, men de avlyser treninger og cuper som barne gledet seg til. Hvorfor er det farlig å ha fotball kamp når skole med 1000 elever er ok? Planene og reglene de setter opp gir ikke mening i det hele tatt. Jeg tror de kun bryr seg om økonomien. Anonymkode: e6006...fa2 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #7 Skrevet 10. august 2020 Folks psykiske helse betyr også mye . Reising og harryhandel er gledesbetont for veldig mange! Anonymkode: 380ad...bc4 3
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #8 Skrevet 10. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Folks psykiske helse betyr også mye . Reising og harryhandel er gledesbetont for veldig mange! Anonymkode: 380ad...bc4 Er bare å reise i eget land. Anonymkode: 297b9...94a 6
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #9 Skrevet 10. august 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Regjeringen er idioter som ikke vet hva de driver. Det var trygt å åpne skoler/barnehager rett før sommerferien, ha brylluper med 50 personer, men de avlyser treninger og cuper som barne gledet seg til. Hvorfor er det farlig å ha fotball kamp når skole med 1000 elever er ok? Planene og reglene de setter opp gir ikke mening i det hele tatt. Jeg tror de kun bryr seg om økonomien. Anonymkode: e6006...fa2 Fordi fotballkamper naturlig nok fort innebærer en del nærkontakt (taklinger, kroppsspill osv.), svette, spytt osv. som man ikke enkelt kan hindre at skjer. Det gjør normalt ikke en normal undervisningstime på skolen eller et bryllup. Anonymkode: 9107c...5e0 3
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #10 Skrevet 10. august 2020 Går da an å leke seg med ball uorganisert.... Anonymkode: 6f15a...5d6 7
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #11 Skrevet 10. august 2020 Det er fuckings utrolig. Er då eitrende forbanna for at de åpnet for charterturer og fylla her i Norge FØR breddeidretten. Hva faen har det med folkehelse å gjøre???? Og nå er alle i regjeringen pisseredde fordi smitten øker. Hva faen trodde de da de åpnet grensene? At nordmenn er en egen rase som er immune? Og nå skal idrettsforbundet måtte plukke ut hvilke idretter som skal få starte igjen? Hva faen for noe tull er det? Hva vet de om smittevern og hva som er bedre enn noe annet? Sette Norges idrettsforbund i en skvis mot sine egne. Udugelige vinglepettere hele gjengen!!! Anonymkode: 42c72...b2d 4
velociraptor Skrevet 10. august 2020 #12 Skrevet 10. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi fotballkamper naturlig nok fort innebærer en del nærkontakt (taklinger, kroppsspill osv.), svette, spytt osv. som man ikke enkelt kan hindre at skjer. Det gjør normalt ikke en normal undervisningstime på skolen eller et bryllup. Anonymkode: 9107c...5e0 Men før de åpnet for utenlandsreiser var det så lite smitte i landet at det ikke hadde vært så farlig med den nærkontakten i idretten.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #13 Skrevet 10. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Herregud. Må få ut litt oppbygd sinne her. For tenk det... Her bor vi i et av verdens vakreste, tryggeste, mest lykkelige land. Her kunne vi alle ha levd kjempefint og trygt, siden koronaen var på vei helt vekk. MEN SÅ, kommer egoistene inn... JEG MÅ TIL SYYYYYDEN. JEG MÅ TIL SVERRRRJE. BU-FUCKINGS-HU, JEG MÅ TIL HYTTAAAA I UTLANDEEEEET. Også åpner de feige politikerne for at folk skal dra til andre land som har mye mer smitte sammenlignet med oss, sitte på tette fly, folksomme flyplasser, og ta med seg den helvetes smitten tilbake til Norge igjen når vi var på god vei til å utrydde den. Og pga det så må ting kanskje stenges ned igjen. Ting vi vanligvis kunne ha trygt kost oss med i lille Norge går til helvete fordi folk måtte reise fra trygge, fine Norge. Fy faen. Takk. Til både politikere og egoistene som reiser utenlands akkurat nå. I teorien, hvis vi hadde klart å stenge grensene helt, samt fortsatt jobbingen med å få smitten vekk, kunne vi ha åpnet opp alt innenlands igjen snart. Fotball, fester, konserter, butikker, kontor... Vi i Norge kunne ha holdt oss selv gående fremover, og bare tatt inn utenlandske varer som vi ikke selv kunne ha produsert. Alle innreiser og utreiser hadde blitt overvåket nøye, og uansett hvor de kom fra måtte de ha tatt tester og gått i karantene. Eventuelle tomme hotellbygg kunne ha blitt brukt til å sette folk i karantene, det har de gjort i andre land. Anonymkode: 56934...598 Du forstår ikke det at folk er ulike? Ingenting i dette landet interesserer meg, utover en trygg jobb og velferdsgoder. For min del kan du forby: all idrett, all alkohol, alle familiebesøk, all reising i Norge, all kollektivtransport, alle sydenturer, all svenskehandel. Så lenge jeg fikk reise dit jeg ville i verden. Men - jeg forstår jo at ikke alle er som meg. Så mitt håp er at vi alle kan gjøre det vi vil fremover, nå når dette ser ut til å bli langvarig. Og løsningen på det er å sikre at smittevernskrav overholdes. Uten disse bruddene hadde ikke smitten spredd seg utover de som hadde reist. Anonymkode: a1211...743 8
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #14 Skrevet 10. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi fotballkamper naturlig nok fort innebærer en del nærkontakt (taklinger, kroppsspill osv.), svette, spytt osv. som man ikke enkelt kan hindre at skjer. Det gjør normalt ikke en normal undervisningstime på skolen eller et bryllup. Anonymkode: 9107c...5e0 Har du vært i en barnehage eller på småtrinnet på barneskolen...? Anonymkode: 42c72...b2d 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #15 Skrevet 10. august 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er bare å reise i eget land. Anonymkode: 297b9...94a De fleste synes det er kjedelig å reise rundt i eget land! Anonymkode: 380ad...bc4 3
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #16 Skrevet 10. august 2020 3 minutter siden, velociraptor skrev: Men før de åpnet for utenlandsreiser var det så lite smitte i landet at det ikke hadde vært så farlig med den nærkontakten i idretten. Det er mulig, men skulle man tillatt breddeidrett med mye kroppskontakt, så ville det bare vært et tidsspørsmål før man fikk smitte uansett (lokal smitte har jo ikke forsvunnet). Man må begrense de aktivitetene som har størst smitterisiko, det gir liten samfunnsøkonomisk mening i å stenge ned resten og håpe at aktiviteter som i seg selv sprer mye smitte likevel går bra. Anonymkode: 9107c...5e0 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #17 Skrevet 10. august 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du vært i en barnehage eller på småtrinnet på barneskolen...? Anonymkode: 42c72...b2d Jepp, og selv for små barn er det gjerne slik at de dulter borti hverandre i blant, kan falle oppå hverandre, ikke akkurat tenker så mye på hygiene osv. Anonymkode: 9107c...5e0
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #18 Skrevet 10. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: De fleste synes det er kjedelig å reise rundt i eget land! Anonymkode: 380ad...bc4 Nå må du rulle inn. Norge er geografisk et stort land med mange muligheter. Bortskjemte nordmenn hadde helt fint kunnet holdt seg i Norge EN sommer. I et land der fedme er et økende problem, så er det ganske utrolig at det siste som åpner er idrett. Unge voksne nektes å drive idretten sin, men får lov å dra på fylla eller til syden. Det er forkastelig. Frafallet kommer til å bli enormt om det ikke åpner snart. Jeg driver selv lagidrett og 25% av laget har allerede flagget at de gir seg, etter seks måneder er dørstokkmila allerede blitt for lang.. Anonymkode: 42c72...b2d 5
Loff77 Skrevet 10. august 2020 #19 Skrevet 10. august 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå må du rulle inn. Norge er geografisk et stort land med mange muligheter. Bortskjemte nordmenn hadde helt fint kunnet holdt seg i Norge EN sommer. I et land der fedme er et økende problem, så er det ganske utrolig at det siste som åpner er idrett. Unge voksne nektes å drive idretten sin, men får lov å dra på fylla eller til syden. Det er forkastelig. Frafallet kommer til å bli enormt om det ikke åpner snart. Jeg driver selv lagidrett og 25% av laget har allerede flagget at de gir seg, etter seks måneder er dørstokkmila allerede blitt for lang.. Anonymkode: 42c72...b2d Skal ikke undervurdere sol og varme for folkehelsen:) Helt seriøst kan ikke voksne folk sykle, jogge, svømme osv? Må de være en del av ett lag? 4
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #20 Skrevet 10. august 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du forstår ikke det at folk er ulike? Ingenting i dette landet interesserer meg, utover en trygg jobb og velferdsgoder. For min del kan du forby: all idrett, all alkohol, alle familiebesøk, all reising i Norge, all kollektivtransport, alle sydenturer, all svenskehandel. Så lenge jeg fikk reise dit jeg ville i verden. Men - jeg forstår jo at ikke alle er som meg. Så mitt håp er at vi alle kan gjøre det vi vil fremover, nå når dette ser ut til å bli langvarig. Og løsningen på det er å sikre at smittevernskrav overholdes. Uten disse bruddene hadde ikke smitten spredd seg utover de som hadde reist. Anonymkode: a1211...743 Enig. Jeg er ikke enig i hele lista di, men jeg må si jeg ikke bryr meg så mye om breddeidretten for voksne (for det er vel den det er snakk om?), og jeg ville valgt reising utenlands til grønne land any day over det. Ikke bryr jeg meg noe om harryhandling eller utesteder, heller. Men jeg ser også at dette handler om mye mer enn meg og mine meninger og prioriteringer, og det er ikke slik at økonomien i for eksempel utelivsbransjen ikke er viktig. Jeg synes det er viktigere enn breddeidretten, for jeg tipper det er mange flere arbeidsplasser der. Anonymkode: 23f26...6f3 3
Anbefalte innlegg