AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #41 Skrevet 10. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Personlighet er utover absolutt grunnleggende nødvendige kunnskaper og krav det desidert viktigste når man ansetter folk. Det meste kan læres, men en personlighet endres ikke. Jeg har dessverre en sønn som har mistet jobb etter jobb akkurat fordi han er bedreviter. Han får gjerne jobben, men fungerer ikke sosialt på grunn av at han kan og vet bedre enn andre, til og med sjefen. Han har en diagnose bak dette, som påvirker at han ikke selv ser hvor vanskelig han er å jobbe med på grunn av dette. At han kan og vet alt liksom er til og med vanskelig å forholde seg til for oss i familien, så klart det er enda vanskeligere for folk som ikke forstår hvorfor og elsker ham. Min sjef gikk også på en smell og ansatte en slik person. Veldig dyktig i jobben, men fungerte ikke sosialt, og ble ubehagelig for hele miljøet. Han måtte slutte, selv om dyktig, for hele arbeidsplassen led under at han kunne og visste bedre enn andre, og var kjapp med å påpeke det. Til og med sosiale stunder, hvor man helst ikke skal diskutere jobb, ble til pinlige stunder hvor han belærte oss andre. Veldig lite kjekt! Så personlighet er SVÆRT viktig når man ansetter, og mennesker som min sønn og som du virker som trenger å finne arbeid der det fungerer å være slik. Min sønn har funnet sin plass et sted der det er helt essensielt å være perfekt pirkete. Hvor det å følge strenge regler er viktigere enn å være sosial og rund i karantene for å fungere i miljøet. Anonymkode: 967f4...208 La meg gjette, Asperger!! 🤮🤮🤮 Jeg vet ikke bedre enn sjefen Anonymkode: 018b9...a62
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #42 Skrevet 10. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: La meg gjette, Asperger!! 🤮🤮🤮 Jeg vet ikke bedre enn sjefen Anonymkode: 018b9...a62 For et usmakelig svar. Her bruker folk tid og prøver å hjelpe... Anonymkode: e005d...986 7
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #43 Skrevet 10. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: For et usmakelig svar. Her bruker folk tid og prøver å hjelpe... Anonymkode: e005d...986 Men det er ingenting positivt med Asperger her ?! Man er temmelig dømt med den diagnosen tydeligvis. Kjedelig liv. Man mener selv man er kvalifisert til ting nen det er en slik forbannelse der Anonymkode: 018b9...a62
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #44 Skrevet 10. august 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: La meg gjette, Asperger!! 🤮🤮🤮 Jeg vet ikke bedre enn sjefen Anonymkode: 018b9...a62 Nei, ikke asberger. Anonymkode: 967f4...208
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #45 Skrevet 10. august 2020 Ingen som liker en bedreviter som kommer på intervju-med null ydmykhet og som kan alt og vet alt. Du burde lese om Dunning-Krüger........hvis du forstår at det er sånne som deg det handler om da ... https://no.m.wikipedia.org/wiki/Dunning-Kruger-effekten Anonymkode: 3e9f0...5e4 4
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #46 Skrevet 10. august 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: La meg gjette, Asperger!! 🤮🤮🤮 Jeg vet ikke bedre enn sjefen Anonymkode: 018b9...a62 Hm, kanskje du og har det ts? Vet du noe om det? Anonymkode: a0e1b...e79
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #47 Skrevet 10. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hm, kanskje du og har det ts? Vet du noe om det? Anonymkode: a0e1b...e79 Garantert. I og med jeg ikke kommer noen vei, uten grunn så Anonymkode: 018b9...a62
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #48 Skrevet 10. august 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Garantert. I og med jeg ikke kommer noen vei, uten grunn så Anonymkode: 018b9...a62 Bør du vurdere å få det utredet da? Synd å miste sjanser bare fordi man blir misforstått Anonymkode: a0e1b...e79
President Chimp Skrevet 10. august 2020 #49 Skrevet 10. august 2020 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Personlighet er utover absolutt grunnleggende nødvendige kunnskaper og krav det desidert viktigste når man ansetter folk. Det meste kan læres, men en personlighet endres ikke. Jeg har dessverre en sønn som har mistet jobb etter jobb akkurat fordi han er bedreviter. Han får gjerne jobben, men fungerer ikke sosialt på grunn av at han kan og vet bedre enn andre, til og med sjefen. Han har en diagnose bak dette, som påvirker at han ikke selv ser hvor vanskelig han er å jobbe med på grunn av dette. At han kan og vet alt liksom er til og med vanskelig å forholde seg til for oss i familien, så klart det er enda vanskeligere for folk som ikke forstår hvorfor og elsker ham. Min sjef gikk også på en smell og ansatte en slik person. Veldig dyktig i jobben, men fungerte ikke sosialt, og ble ubehagelig for hele miljøet. Han måtte slutte, selv om dyktig, for hele arbeidsplassen led under at han kunne og visste bedre enn andre, og var kjapp med å påpeke det. Til og med sosiale stunder, hvor man helst ikke skal diskutere jobb, ble til pinlige stunder hvor han belærte oss andre. Veldig lite kjekt! Så personlighet er SVÆRT viktig når man ansetter, og mennesker som min sønn og som du virker som trenger å finne arbeid der det fungerer å være slik. Min sønn har funnet sin plass et sted der det er helt essensielt å være perfekt pirkete. Hvor det å følge strenge regler er viktigere enn å være sosial og rund i karantene for å fungere i miljøet. Anonymkode: 967f4...208 Lurer nesten på om jeg har jobbet med sønnen din! 😆 Til TS: Hvilket yrke er dette snakk om? Altså, det er ekstremt få yrker som krever høyst spesialiserte folk. Dine kunnskaper er mest sannsynligvis ikke unike. Som noen andre skrev tidligere, fungerer ikke noe så juster noen ting og prøv på nytt. Feks bli litt mere ydmyk. Du er tydelig ferskere i faget enn du tror. Faktiske veteraner er som oftest ydmyke. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå