AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #1 Skrevet 10. august 2020 Til en jobb eller noe , hvordan akseptere at man likevel ikke blir ansatt men føler at man kan mye mer og er flinkere enn de som får jobben? Jeg VET jeg kan mer for har vært på arbeidsplasser jeg har søkt og de som er der har jo ikke peiling! Spør ofte kollegaene sine og gir feil svar. Mye lignende slik. Føler ressursene mine blir sløst med. Jeg må gå ledig mens andre ubrukelige får være i jobb Anonymkode: 018b9...a62
Stina14488 Skrevet 10. august 2020 #2 Skrevet 10. august 2020 Er du arbeidsledig nå? Det å gå rundt og mene at man selv er perfekt, tror jeg ingen har godt av. Du er nok ikke perfekt, da hadde du hatt jobb. Pleier du å bli kalt inn på intervju? 16
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #3 Skrevet 10. august 2020 De er tydeligvis flinkere enn deg i jobbsøkerprosessen, siden de får jobben og ikke du. Anonymkode: e005d...986 9
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #4 Skrevet 10. august 2020 3 minutter siden, Stina14488 skrev: Er du arbeidsledig nå? Det å gå rundt og mene at man selv er perfekt, tror jeg ingen har godt av. Du er nok ikke perfekt, da hadde du hatt jobb. Pleier du å bli kalt inn på intervju? Ja ofte Anonymkode: 018b9...a62
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #5 Skrevet 10. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: De er tydeligvis flinkere enn deg i jobbsøkerprosessen, siden de får jobben og ikke du. Anonymkode: e005d...986 Neppe. Mange kan ikke engang norsk eller særlig engelsk. Eller er disse gjennom nav? Anonymkode: 018b9...a62
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #6 Skrevet 10. august 2020 Du er helt tydelig ikke perfekt for jobben, siden noen andre får den. De derimot, er perfekt for jobben. Anonymkode: 31d50...919 10
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #7 Skrevet 10. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Neppe. Mange kan ikke engang norsk eller særlig engelsk. Eller er disse gjennom nav? Anonymkode: 018b9...a62 Det er tydeligvis noe du mangler, siden de får jobben. Alle arbeidsgivere vil ha den de mener er best skikket til jobben. Er du veldig «verdensmester» på intervju, og gir inntrykk av at du klarer alt, kan dette virke negativt og du får ikke jobben. Er det andre ting ved din fremtreden som gjør at du ikke når opp i konkurransen? Anonymkode: e005d...986 9
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #8 Skrevet 10. august 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er tydeligvis noe du mangler, siden de får jobben. Alle arbeidsgivere vil ha den de mener er best skikket til jobben. Er du veldig «verdensmester» på intervju, og gir inntrykk av at du klarer alt, kan dette virke negativt og du får ikke jobben. Er det andre ting ved din fremtreden som gjør at du ikke når opp i konkurransen? Anonymkode: e005d...986 Føler jeg knapt kan kalle det konkurranse for det ser ut det er ekstremt tilfeldig hvem som får jobben når jeg ser på hvordan ansatte oppfører seg. Anonymkode: 018b9...a62
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #9 Skrevet 10. august 2020 Men en gang skulle vi ha et teit skuespill. Slike ting jeg ikke liker eller ser vitsen med. Kleint hele greia. Man ser ikke folks ekte oppførsel på et skuespill. Anonymkode: 018b9...a62
Gidavmeg Skrevet 10. august 2020 #10 Skrevet 10. august 2020 Du virker nedlatende. Ingen vil ansette nedlatende folk som ødelegger arbeidsmiljøet 12
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #11 Skrevet 10. august 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er helt tydelig ikke perfekt for jobben, siden noen andre får den. De derimot, er perfekt for jobben. Anonymkode: 31d50...919 Absolutt ikke. Jeg har begynt å forklart til kunder ting foran trynet på de ansatte fordi de ikke skjønte helt, svarte feil eller måtte spørre kollegaen. Hvordan forklarer du da at disse er så perfekte? Eller kanskje det er dette som er det nye perfekt? En som ikke vet noen ting? Anonymkode: 018b9...a62
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #12 Skrevet 10. august 2020 Akkurat nå, Gidavmeg skrev: Du virker nedlatende. Ingen vil ansette nedlatende folk som ødelegger arbeidsmiljøet Folk vet dessverre ikke lenger forskjellen på nedlatende og de å være ærlig. Anonymkode: 018b9...a62
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #13 Skrevet 10. august 2020 Det er ikke en menneskerett å få jobb Anonymkode: 16367...a84
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #14 Skrevet 10. august 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Folk vet dessverre ikke lenger forskjellen på nedlatende og de å være ærlig. Anonymkode: 018b9...a62 det har du rett i ts. det er dessverre mange smiskere i arbeidslivet. alle kollegaene mine blir valgt etter kameraderi. folk er redd for konkurransen med folk som er mer opptatt av stillingen enn å være likt. Anonymkode: a0e1b...e79
exictence Skrevet 10. august 2020 #15 Skrevet 10. august 2020 Akseptere det ved å være glad for den andres del at han/hun fikk jobben. Hvorfor tror du selv at du ikke får jobbene? 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #16 Skrevet 10. august 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke en menneskerett å få jobb Anonymkode: 16367...a84 Nei det er veldig greit å ikke ha jobb egentlig. Slippe å slite seg ut eller være fanget på et sted i flere timer. Men det irrterende er at da kommer ikke pengene heller. Synes det er irrterende at jeg må sløse bort masse energi og god helse på å ikke få gjort så mye. Men er ikke engang glup nok til å finne på noe å tjene penger på.. Anonymkode: 018b9...a62
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #17 Skrevet 10. august 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Absolutt ikke. Jeg har begynt å forklart til kunder ting foran trynet på de ansatte fordi de ikke skjønte helt, svarte feil eller måtte spørre kollegaen. Hvordan forklarer du da at disse er så perfekte? Eller kanskje det er dette som er det nye perfekt? En som ikke vet noen ting? Anonymkode: 018b9...a62 Og der fant vi ut hvorfor du ikke blir ansatt. Fordi personligheten din er ufyselig med store komplekser og må derfor hevde deg selv ovenfor alle andre til en hver tid. Ingen arbeidsgiver ønsker et slikt individ, da individet kun vil skape masse problemer for arbeidsgiver. Anonymkode: 31d50...919 7
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #18 Skrevet 10. august 2020 1 minutt siden, exictence skrev: Akseptere det ved å være glad for den andres del at han/hun fikk jobben. Hvorfor tror du selv at du ikke får jobbene? Men hvorfor får man tilbud om jobber man sier man IKKE er kvalifisert for da? Når man sier at man ikke har jobbet med det før eller ikke engang prøve å imponere? Likevel så kan man få stillingen hvorfor detv Anonymkode: 018b9...a62
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #19 Skrevet 10. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Og der fant vi ut hvorfor du ikke blir ansatt. Fordi personligheten din er ufyselig med store komplekser og må derfor hevde deg selv ovenfor alle andre til en hver tid. Ingen arbeidsgiver ønsker et slikt individ, da individet kun vil skape masse problemer for arbeidsgiver. Anonymkode: 31d50...919 Hvordan skal jeg det? Er det dårlig å forklare til en person, når en ansatt som SKAL VITE DET!!!!!! går rundt som noe annet forvirret noe? Kanskje jeg også skal fremstå som en som ikke vet noe om jobben så får jeg den sikkert Anonymkode: 018b9...a62
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #20 Skrevet 10. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan skal jeg det? Er det dårlig å forklare til en person, når en ansatt som SKAL VITE DET!!!!!! går rundt som noe annet forvirret noe? Kanskje jeg også skal fremstå som en som ikke vet noe om jobben så får jeg den sikkert Anonymkode: 018b9...a62 Men TS. Hvordan vet du at disse fikk jobben foran deg? Disse kan være vikarer, de kan være den eneste som takket ja en annen gang etc. Eller så fremsto de mer kompetente på intervju. En annen ting du må innse, er at det virker som du søker på serviceyrker. Da er det å være serviceinnstilt enda viktigere enn kunnskap. Rett og slett fordi man mister mer kunder på å være uhøflig enn på å være usikker/møtte spørre kollegaer Anonymkode: 9e902...653 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå