Gå til innhold

Kode eller husnøkkel for barn 7 år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er redd barnet kan fortelle om koden til «hvem som helst». Hva er deres tips eller råd?

Anonymkode: d23fd...3c9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kode. Man lærer barnet at koden er hemmelig.

Anonymkode: 8bd80...f3a

• Liker 3
Skrevet

Vi valgte kodebrikke som tilsvarer nøkkel. Den kan mistes ja, men da er det også fort gjort å deaktivere den brikken.

Anonymkode: ebe46...58d

• Liker 10
Skrevet

Kode

Anonymkode: 33377...206

Skrevet

Kode. Fungerer kjempebra, slipper å være redd for at barna mister/glemmer nøkkelen. Og kjekt for oss voksne også, å slippe å tenke på nøkkel og rote i veska... :)

Anonymkode: dbf0d...903

Skrevet

Kode.

Anonymkode: 15b68...6c1

Skrevet

Tenker det er hipp som happ, hadde jeg kunnet velge så hadde jeg nok valgt kodebrikke og kode, da kunne barnet hatt brikken og så kunne jeg bare sperret hvis den forsvant.

Synes og barn er dårlige på å holde koden hemmelig, jeg kan koden til 3 av kameratene til guttungen og det er jo greit nok, jeg er jo ikke akkurat "hvem som helst" men allikevel... Men samme greia med nøkler, når har jeg 2 sett nøkler liggende hos oss som er blitt glemt igjen... 

• Liker 1
Skrevet

Vi har nøkkel i nøkkelboks. Og alarm. Det er enklere med kodelås, men vil så klart ikke at koden blir fortalt videre eller at nøkkelbrikker kommer på avveie siden de gjerne deaktiverer alarmen også.

Anonymkode: 9d742...5e3

Skrevet

Finnes det låser som åpner seg ved hjelp av fingeravtrykk? I så fall kunne det kanskje vært bedre?

Skrevet

Nabogutten på 7 år har kode. Han roper den høyt med ujevne mellomrom fordi han er stolt over at han kan den... 

Anonymkode: 706e2...a6f

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, fuerza skrev:

Finnes det låser som åpner seg ved hjelp av fingeravtrykk? I så fall kunne det kanskje vært bedre?

Det gjør det, men de er visst ikke så stabile enda etter hva jeg har hørt. Blir litt som rema-reklamene 🙈

Anonymkode: 9d742...5e3

Skrevet

Vi har hatt kode siden jentungen var 8. Tok en alvorlig prat om å ikke si koden til noen, og at de hun hadde med hjem ikke fikk stå og se på når hun tastet inn. Har aldri hørt eller opplevd at den har kommet på avveie. 

Man ser jo på appen hvem som låser seg inn, så man har jo mulighet for å avsløre om det plutselig er nabogutten som bruker koden han har hørt.... 

Skrevet

Nøkkel som henger fast i sekken. Er vanskelig å miste hele sekken. 

Stoler ikke på at ikke de kodelåsene kan hackes. Se FBI på Nrk, de hacket en sånn kodelås med brikke så lett som bare det. 

Anonymkode: fad5e...f71

• Liker 2
Skrevet

Jeg har tenkt å kjøpe nøkkelboks. 

Broren min har kodelås, og når han og familien kom hjem en dag, var nabobarna inne i huset deres og lekte 😂 jentungen hadde fått streng beskjed om at koden var hemmelig, men men.., 

Anonymkode: 805ea...798

Skrevet

Kode (enten dør med kodelås eller nøkkel i nøkkelboks med kode). Snakk med barna om at koden er jevngod med en nøkkel og at man ikke må si koden til noen, ikke engang bestevennen. Jeg ville ikke sendt med barna fysisk nøkkel på skolen. Da har man et problem hvis den blir borte (og det kan jo skje ved et uhell, f.eks. de slenger sekken i veikanten mens de skal plukke blomster eller hva det nå måtte være). Koden kan alltid endres, men å bytte lås på døren er dyrt og upraktisk. 

Skrevet

Kode! 

Lær barnet at koden er hemmelig, og at hvis noen andre er med må koden kamufleres. (Vår kodelås kan du taste en lang rekke tall og den låser opp så lenge rett kode er inne i rekka.) Ungen vår syntes det var gøy å late som om koden var superlang når venner var med. 

Koden kan ikke mistes på samme måte som en nøkkel. Den kan heller ikke legges igjen hjemme. 
Har hatt tilfelle av lite skolebarn som satt på trappa hjemme og ventet midtvinters fordi nøkkelen lå inne i huset. Var snakk om et par timer. Med kodelås skjer aldri det. 

Det er også genialt at man kan låse opp for andre via app, eller lage midlertidige koder som noen kan bruke for noen timer. (Og at du kan se når de forskjellige kodene brukes til å låse seg inn.) 

Jeg får varsel hver gang yngste låser seg inn døra. 

Anonymkode: 33fbb...9a4

Skrevet

Våre barn har brukt kode i noen år.

Minstemann var 6 da han lærte den og det har gått fint med hemmelighold, men dette er sikkert individuelt fra barn til barn.

Skrevet

Kodelås er genialt. Aldri hatt problem med at ungene deler koden, såpass skjønner de.

Anonymkode: 0c619...c91

Skrevet

Har Yale Doorman med Verisure boks. Kan noen fortelle meg hvilken app jeg må laste ned for å endre koder osv. på mobilen ? Og hvordan setter jeg opp app’en?

Anonymkode: dd354...e5e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...