Virrvar79 Skrevet 10. august 2020 #1 Skrevet 10. august 2020 Er veldig nylig singel etter et ganske kort forhold og både meg og hun jeg nylig har gått fra har 2 barn hver. Har ikke vært like forelsket/forelskelsen var ikke så stor som jeg håpet på så det har jeg brukt som argument overfor henne men: - Mine barn (3 og 7) vil ikke ha kontakt med hennes barn siden hennes 9-åring med ADHD hele tiden ender opp i krangel med min 3 åring. Min datter på 7 synes så lite om den konstante kranglingen og lillebror som blir lei seg at hun sier hun ikke vil se de igjen så begge barna mine er samkjørte om å ikke ønske kontakt. - Hakking og krangling mellom barna når alle er tilstede blir ikke slått ned på eller registrert av ny partner, har ved flere tilfeller tatt min gutt og gått ut for å lufte oss siden han alltid kommer dårligst ut. Blir krangler mellom min 3 åring og hennes 9 åring om de mest utrolige ting, kan være at han sier "du får ikke lov til å komme inn" eller du får ikke sitte der" og mens det eskalerer kommer gjerne hennes tenåring som dommer og skal argumentere for at hennes søster har objektivt rett. Mor gjør ingenting for hun ser ikke problemet som har fått mine 2 barn til å få total avsmak på kontakt. Har ikke nevnt "stemningen" mellom barna som argument for jeg vil ikke ha noen synebukk men synes hele greia er vemodig og lurer på om jeg har tatt riktig valg. Både mor og døtre er kjempekjekke jenter men jeg føler at spesielt min minste kommer dårlig ut med stemningen som alltid råder mellom barna.
Virrvar79 Skrevet 10. august 2020 Forfatter #2 Skrevet 10. august 2020 Noen innspill til mitt valg? Ting jeg burde tenkt på?
Aristoteles Skrevet 10. august 2020 #3 Skrevet 10. august 2020 Du har jo ikke engang fortalt den du var sammen med hva problemet egentlig var, så det høres ikke ut som noe å satse på uansett. 15
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #4 Skrevet 10. august 2020 Skjønner ikke problemet. Du har jo gått fra henne!? Da er vel utfordringen borte? og hvis du vurderer å gå tilbake- dropp det. Du må tenke på hva som er best for dine barn her!! Og det er tydeligvis å slippe kontakt med hennes barn! Anonymkode: 24c36...abf 25
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #5 Skrevet 10. august 2020 Synes jo du tok det rette valget som gikk. Og når hennes barn er 9 år, og plager barnet på 3 år, så er jo det virkelig ikke greit. Og at mor ikke snakker til barnet sitt, er veldig dårlig. Og dette hadde jo blitt et stort problem i forholdet deres. Hvordan skulle dere kunne bodd sammen? Her har får til mine barn, valgt en dame som har barn med ADHD++, mens vi har barn med diagnose, som gjør at barnet vårt overhodet ikke takler bråk, å bli kjeftet på, eller få juling. Mens barnet til samboeren til far, både skriker, kjefter, sier stygge ting, og går fysisk til angrep på vårt barn. Så de kan overhodet ikke være sammen. Så da kom de fram til at da kan får kun ha samvær med sitt barn en helg, annenhver måned. For det er jo svært viktig at far og samboer får barnefri. Så takk for at du ikke velger en annen kvinne, og hennes barn. Over dine egne barn. Anonymkode: 393c2...c14 14
Virrvar79 Skrevet 10. august 2020 Forfatter #6 Skrevet 10. august 2020 Har ikke lyst til å fortelle den biten for jeg har ikke lyst til å legge skylden på barna.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #7 Skrevet 10. august 2020 3 minutter siden, Virrvar79 skrev: Har ikke lyst til å fortelle den biten for jeg har ikke lyst til å legge skylden på barna. Dere har slått opp, hvorfor tenker du enda på dette? Anonymkode: 7b7c9...12d 10
Hactar Skrevet 10. august 2020 #8 Skrevet 10. august 2020 4 minutter siden, Virrvar79 skrev: Har ikke lyst til å fortelle den biten for jeg har ikke lyst til å legge skylden på barna. Sånn egentlig er det jo ikke barna som har skylden, men at mor ikke registrerer og avhjelper den uheldige dynamikken. Men det blir vel gjerne ikke tatt vel imot det, heller. 6
Jessic_a Skrevet 10. august 2020 #9 Skrevet 10. august 2020 Syns du burde fortelle henne så hun får gjort noe med problemet. Hennes barn endrer jo ikke atferd med mindre hun vet hva problemet er 3
Virrvar79 Skrevet 10. august 2020 Forfatter #10 Skrevet 10. august 2020 Hun har invitert seg selv på besøk i kveld, hente noen småting etc og jeg vet at spørsmål kommer til å dukke opp. Ikke er jeg noe god til å snakke om ting og mor er på alle måter ei bra dame så jeg søker råd angående riktigheten av mitt valg selv om magefølelsen sier at jeg har handlet rett.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #11 Skrevet 10. august 2020 Du satte barna dine først og det står det stor respekt av. KG florerer jo av folk som blir i forhold hvor den andre parten ikke er snill med barna. Du gjorde det riktige. Anonymkode: b1242...2a4 9
Jessic_a Skrevet 10. august 2020 #12 Skrevet 10. august 2020 2 minutter siden, Virrvar79 skrev: Hun har invitert seg selv på besøk i kveld, hente noen småting etc og jeg vet at spørsmål kommer til å dukke opp. Ikke er jeg noe god til å snakke om ting og mor er på alle måter ei bra dame så jeg søker råd angående riktigheten av mitt valg selv om magefølelsen sier at jeg har handlet rett. Du gjorde det riktig, men syns du burde gitt det en sjanse før du gjorde det slutt. Burde snakket om hva dere begge kunne gjort for å få det til å fungere mellom barna 2
Virrvar79 Skrevet 10. august 2020 Forfatter #13 Skrevet 10. august 2020 2 minutter siden, Firebarnsmor86 said: Du gjorde det riktig, men syns du burde gitt det en sjanse før du gjorde det slutt. Burde snakket om hva dere begge kunne gjort for å få det til å fungere mellom barna Den tanken har slått meg men vil ikke det gjøre det vanskeligere for barna hvis det ikke går bedre og i hvilken grad har man gode oddsen på sin side?
Virrvar79 Skrevet 10. august 2020 Forfatter #14 Skrevet 10. august 2020 9 minutter siden, Hactar said: Sånn egentlig er det jo ikke barna som har skylden, men at mor ikke registrerer og avhjelper den uheldige dynamikken. Men det blir vel gjerne ikke tatt vel imot det, heller. De gangene meg og sønnen har gått har vi ikke møtt noen forståelse for det.
Jessic_a Skrevet 10. august 2020 #15 Skrevet 10. august 2020 Akkurat nå, Virrvar79 skrev: Den tanken har slått meg men vil ikke det gjøre det vanskeligere for barna hvis det ikke går bedre og i hvilken grad har man gode oddsen på sin side? Da syns jeg at ditt valg var veldig riktig. Barna fortjener å være trygge og harmoniske. Ei venninne av meg har samme problemet. Hennes barn misliker stesøsken sterkt. Så de har en uke med egne barn der de ikke treffes i det hele tatt, så er hun og kjæresten sammen den uken de ikke har barna. Fredelig 3
Virrvar79 Skrevet 10. august 2020 Forfatter #16 Skrevet 10. august 2020 Jeg har barna mine veldig mye, i praksis >60% så hvis man skal treffes uten barn blir det ca aldri. Jobber gjerne ekstra pluss at jeg endelig får trent ordentlig i tiden uten barn.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #17 Skrevet 10. august 2020 1 minutt siden, Virrvar79 skrev: Jeg har barna mine veldig mye, i praksis >60% så hvis man skal treffes uten barn blir det ca aldri. Jobber gjerne ekstra pluss at jeg endelig får trent ordentlig i tiden uten barn. Hvor lenge var dere sammen? Hvor lang tid etter at dere var sammen ble barna introdusert for hverandre? Du skriver det var et kort forhold. Jeg tror dere begge gjorde feil i å hoppe for raskt i det å introdusere barn til hverandre. Dere gjorde begge feil ved å ikke snakke om på forhånd hvordan dere skulle gjøre det når barna skulle introduseres og dere samarbeidet ikke når problemer oppstod. Så mangel på kommunikasjon og samarbeid mellom dere to var feilen her, ikke barne på 9 år med ADHD. Og det kan du og si til henne. Anonymkode: c4645...de5 3
Jessic_a Skrevet 10. august 2020 #18 Skrevet 10. august 2020 6 minutter siden, Virrvar79 skrev: Jeg har barna mine veldig mye, i praksis >60% så hvis man skal treffes uten barn blir det ca aldri. Jobber gjerne ekstra pluss at jeg endelig får trent ordentlig i tiden uten barn. Annen hver helg med kjæresten er bedre enn ingenting 2
Virrvar79 Skrevet 10. august 2020 Forfatter #19 Skrevet 10. august 2020 6 minutter siden, Firebarnsmor86 said: Annen hver helg med kjæresten er bedre enn ingenting For annenhver helg så velger jeg heller en "low-maintenance" løsning. @AnyBruk Det med mangel på kommunikasjon og samarbeid var godt tenkt.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #20 Skrevet 10. august 2020 28 minutter siden, Virrvar79 skrev: Hun har invitert seg selv på besøk i kveld, hente noen småting etc og jeg vet at spørsmål kommer til å dukke opp. Ikke er jeg noe god til å snakke om ting og mor er på alle måter ei bra dame så jeg søker råd angående riktigheten av mitt valg selv om magefølelsen sier at jeg har handlet rett. Stol på magefølelsen!! du har en uskyldig 3 åring som kommer først. evt får dere treffes uten barn. Du kan jo si noe i stil med at du naturligvis må sette dine barn først selv om du er glad i henne, og at du ikke følte barna fungerer sammen. mulig hun blir sur over det, men nettopp derfor gjorde du riktig valg! Anonymkode: 24c36...abf 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå