AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #1 Skrevet 10. august 2020 Om man er samboer med tremenningen til bruden? Har bare møtt de noen få ganger Anonymkode: 6f6f5...743
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #2 Skrevet 10. august 2020 Neida, det går helt fint!😊 Anonymkode: 69f13...449
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #3 Skrevet 10. august 2020 Har samboeren lyst til å reise, da? Hvis det betyr mye for samboeren synes jeg du skal reise. Hvis ikke, la være. En annen gang er det din tur til å bli invitert til noe samboeren ikke har så lyst til. Noen ganger kan man ikke bare tenke på hva man selv har mest lyst til: man tar hensyn til andre også. Men når det er sagt: hvis det er nå for tiden ville jeg lett takket nei til en så fjern slektning. Hvis de har invitert tremenninger vil jeg gjette på at det er ganske mange gjester, og grensen til FHI går jo faktisk på 20 personer i privat selskap. Anonymkode: 16269...914 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #4 Skrevet 10. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har samboeren lyst til å reise, da? Hvis det betyr mye for samboeren synes jeg du skal reise. Hvis ikke, la være. En annen gang er det din tur til å bli invitert til noe samboeren ikke har så lyst til. Noen ganger kan man ikke bare tenke på hva man selv har mest lyst til: man tar hensyn til andre også. Men når det er sagt: hvis det er nå for tiden ville jeg lett takket nei til en så fjern slektning. Hvis de har invitert tremenninger vil jeg gjette på at det er ganske mange gjester, og grensen til FHI går jo faktisk på 20 personer i privat selskap. Anonymkode: 16269...914 Han drar uansett. Det er i november Anonymkode: 6f6f5...743
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #5 Skrevet 10. august 2020 5 hours ago, AnonymBruker said: Har samboeren lyst til å reise, da? Hvis det betyr mye for samboeren synes jeg du skal reise. Hvis ikke, la være. En annen gang er det din tur til å bli invitert til noe samboeren ikke har så lyst til. Noen ganger kan man ikke bare tenke på hva man selv har mest lyst til: man tar hensyn til andre også. Men når det er sagt: hvis det er nå for tiden ville jeg lett takket nei til en så fjern slektning. Hvis de har invitert tremenninger vil jeg gjette på at det er ganske mange gjester, og grensen til FHI går jo faktisk på 20 personer i privat selskap. Anonymkode: 16269...914 Men de fleste bryllup går under offentlig så da er grensen 200. Anonymkode: ddd99...e02
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #6 Skrevet 10. august 2020 Hvis samboeren din syns det er helt ok å reise alene ser jeg ikke noe problem med det Anonymkode: 18e37...5a1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #7 Skrevet 11. august 2020 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Har samboeren lyst til å reise, da? Hvis det betyr mye for samboeren synes jeg du skal reise. Hvis ikke, la være. En annen gang er det din tur til å bli invitert til noe samboeren ikke har så lyst til. Noen ganger kan man ikke bare tenke på hva man selv har mest lyst til: man tar hensyn til andre også. Men når det er sagt: hvis det er nå for tiden ville jeg lett takket nei til en så fjern slektning. Hvis de har invitert tremenninger vil jeg gjette på at det er ganske mange gjester, og grensen til FHI går jo faktisk på 20 personer i privat selskap. Anonymkode: 16269...914 Det kommer jo helt an på hvor stor slekta er! På min morsside er en tremenning en fjern slektning. Det er så mange av dem at jeg ikke har oversikt. På min farsside derimot er slekta liten. Der har det vært små barnekull i generasjoner bakover, dermed er en tremenning mye nærmere (ikke i rent slektskap naturligvis, men relasjonelt). Relasjonelt sett opplever jeg meg like nært tremenninger på fars siden som søskenbarn på morssiden. Hvis jeg legger sammen søskenbarn og tremenninger på min fars side, er de færre enn bare søskenbarn på min mors side. Til Hi: Så lenge mannen din syns det er greit å dra alene er det ikke dårlig gjort av deg å takke nei til invitasjonen. Anonymkode: 4da30...c61 3
Irrit Abel Skrevet 11. august 2020 #8 Skrevet 11. august 2020 Helt OK, spesielt siden du ikke kjenner de så godt. De setter nok pris på at du sier «nei» med en gang, er bedre for dem mtp planlegging av mat, drikke, plass. Er kjipere å få beskjed dagen før feks (da må ofte cuvert prisen betales selv om noen mangler).
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #9 Skrevet 11. august 2020 Nei, det er bare for å si at det ikke passet for deg denne gangen Anonymkode: f29c2...d1e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå