AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #1 Skrevet 10. august 2020 Unødvendig å handle i Sverige sier Høie. https://www.dagbladet.no/nyheter/kan-ikke-holde-norge-stengt/72729502 Anonymkode: 87368...780 2
Brunello Skrevet 10. august 2020 #3 Skrevet 10. august 2020 Dagstur til Sverige er en unødvendig reise. Vi kjøper veldig mange unødvendige produkter. Veldig mange lesser på med godteri, brus og andre usunne varer. For ikke å snakke om røyk, snus og alkohol. Tror vinninga går opp i spinninga for mange, når man trekker fra kostnadene til bil, unødvendig handling og gjerne en burger eller annen mat på kjøpesenteret. 3
Lillemorbare Skrevet 10. august 2020 #4 Skrevet 10. august 2020 Jeg forstår ikke at Høie må ut til media for å si det som er åpenbart. Alle vet at det er unødvendig, men de reiser jo uansett. 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #5 Skrevet 10. august 2020 Helt enig med ham, vi har butikker i Norge også. Anonymkode: 3622d...690 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #6 Skrevet 10. august 2020 Akkurat nå, Lillemorbare skrev: Jeg forstår ikke at Høie må ut til media for å si det som er åpenbart. Alle vet at det er unødvendig, men de reiser jo uansett. Ting jeg ville kuttet før utenlandsturer: Alt av alkohol, sjokolade, chips, kaffe, bunaden min, bilen min, TV og alt av serier/filmer. (alt dette er ting jeg setter stor pris på) Det må da virkelig være mulig å forstå at det som betyr lite for noen, betyr mye for andre. Dessuten mener jeg at ansvarlig reising ikke medfører større risiko enn å reise i Norge. Anonymkode: bca80...448 1
Lillemorbare Skrevet 10. august 2020 #7 Skrevet 10. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ting jeg ville kuttet før utenlandsturer: Alt av alkohol, sjokolade, chips, kaffe, bunaden min, bilen min, TV og alt av serier/filmer. (alt dette er ting jeg setter stor pris på) Det må da virkelig være mulig å forstå at det som betyr lite for noen, betyr mye for andre. Dessuten mener jeg at ansvarlig reising ikke medfører større risiko enn å reise i Norge. Anonymkode: bca80...448 Det er helt greit for meg det, og heller ikke det denne tråden handler om. Mens jeg har latt være å reise fordi jeg ikke ønsker å sitte i karantene, jeg har heller ikke vært på kjøpesenter på månedsvis, og handler kun på nett, fordi jeg ikke ønsker å utsette meg selv for smitte. Og jeg er enig med deg, reis om du ønsker, men da burde du i karantene når du kommer hjem. 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #8 Skrevet 10. august 2020 1 minutt siden, Lillemorbare skrev: Det er helt greit for meg det, og heller ikke det denne tråden handler om. Mens jeg har latt være å reise fordi jeg ikke ønsker å sitte i karantene, jeg har heller ikke vært på kjøpesenter på månedsvis, og handler kun på nett, fordi jeg ikke ønsker å utsette meg selv for smitte. Og jeg er enig med deg, reis om du ønsker, men da burde du i karantene når du kommer hjem. Fra regioner som er grønnere enn der jeg bor? (er blant dem som mente det var uansvarlig å reise til enkelte regioner i Spania) Anonymkode: bca80...448
Gjest AineAvive Skrevet 10. august 2020 #9 Skrevet 10. august 2020 4 minutter siden, Lillemorbare skrev: Det er helt greit for meg det, og heller ikke det denne tråden handler om. Mens jeg har latt være å reise fordi jeg ikke ønsker å sitte i karantene, jeg har heller ikke vært på kjøpesenter på månedsvis, og handler kun på nett, fordi jeg ikke ønsker å utsette meg selv for smitte. Og jeg er enig med deg, reis om du ønsker, men da burde du i karantene når du kommer hjem. Men hvis du handler kun på nett og er så forsiktig, hva er da problemet med karantene? Støtter deg ellers i dette med karantene når smitten er høyere der du har vært på reise. Skulle gjerne hatt fest-karantene også, det hadde vært noe! Det hadde jo faktisk hatt virkning.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #10 Skrevet 10. august 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fra regioner som er grønnere enn der jeg bor? (er blant dem som mente det var uansvarlig å reise til enkelte regioner i Spania) Anonymkode: bca80...448 Da er det faktisk dårlig gjort ovenfor de som bor og jobber der du reiser. Anonymkode: 9e158...dc2 2
Lillemorbare Skrevet 10. august 2020 #11 Skrevet 10. august 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fra regioner som er grønnere enn der jeg bor? (er blant dem som mente det var uansvarlig å reise til enkelte regioner i Spania) Anonymkode: bca80...448 Ja, det er min mening. For hva hjelper karanten om du kommer hjem fra en grønt land fem minutter før det ble rødt? 1 minutt siden, AineAvive skrev: Men hvis du handler kun på nett og er så forsiktig, hva er da problemet med karantene? Støtter deg ellers i dette med karantene når smitten er høyere der du har vært på reise. Skulle gjerne hatt fest-karantene også, det hadde vært noe! Det hadde jo faktisk hatt virkning. Jeg skjønner ikke spørsmålet ditt? Jeg skrev at jeg har latt være å reise for å ikke sitte i karantene(er andre årsaker og, men for enklest skyld). Jeg er helt enig! Skulle absolutt vært fest-karantene, og blitt slått mye hardere ned på Ola og Kari som bryter smittevernsreglene i det daglige. 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #12 Skrevet 10. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Da er det faktisk dårlig gjort ovenfor de som bor og jobber der du reiser. Anonymkode: 9e158...dc2 Du sier i praksis at vi ikke bør reise mellom kommuner i Norge? Anonymkode: bca80...448
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #13 Skrevet 10. august 2020 Akkurat nå, Lillemorbare skrev: Ja, det er min mening. For hva hjelper karanten om du kommer hjem fra en grønt land fem minutter før det ble rødt? Satt du deg i det hele tatt inn i hvorfor Spania ble rødt? Svarer er regioner i Nord. I Sør, der flyet kom fra, var det grønnere enn i Norge. Og Kanariøyene er nærmest smittefrie. Anonymkode: bca80...448
Lillemorbare Skrevet 10. august 2020 #14 Skrevet 10. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Satt du deg i det hele tatt inn i hvorfor Spania ble rødt? Svarer er regioner i Nord. I Sør, der flyet kom fra, var det grønnere enn i Norge. Og Kanariøyene er nærmest smittefrie. Anonymkode: bca80...448 Jeg har ingen behov for å bli belært av en AnonymBruker. Jeg nevnte heller ikke Spania, det var kun en metafor. Jeg har min mening, jeg står for valgene jeg gjør, og jeg gjør det jeg mener er riktig for å forhindre videre smitte, og forebygger smitte så godt jeg kan. Så håper jeg resten av befolkningen her til lands også klarer å stå for hva de gjør og ikke gjør, og forsetter å ta hensyn til hverandre. 1
stan Skrevet 10. august 2020 #15 Skrevet 10. august 2020 23 minutter siden, Lillemorbare skrev: Jeg forstår ikke at Høie må ut til media for å si det som er åpenbart. Alle vet at det er unødvendig, men de reiser jo uansett. Tydeligvis er det mange som ikke vet dette. Se bare på Østfold. Vi som har unngått all smitterisiko får nå konsekvensene. Skoler stenges og gamlehjem isoleres. 1
Anbefalte innlegg