Gå til innhold

Når når kvinner og menn sin "beste verdi"?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kvinner: 18-24 (peaker - altså på topp når de er 24). Så går det nedover til 30.
Menn: 27-45 (men peaker når de er 35, og så går det nedover)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ved hvilken alder når kvinner og menn sin "beste verdi" i datingverdenen?

Anonymkode: 42e59...20f

Ser at mange skriver at menn er attraktive helt opp til 40 og oppover. Jeg synes de fleste menn i den alderen ikke er så kjekke, de fleste har mage, rynker og dårlig ånde. Har også sett flere pene damer opp i alder. Min eks var veldig kjekk da han var 19 og i 20 årene, en annen eks var kjekk da han var under 18, men har forfalt nå som han er på min alder. Selv er jeg 28 og begynte som kvinne å se bra ut fra 25. Det har jeg fått høre også, vanligvis går det heller andre veien. Var mere vanlig før og stygg på ungdomsskolen. 

Anonymkode: f640c...a30

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ved hvilken alder når kvinner og menn sin "beste verdi" i datingverdenen?

Anonymkode: 42e59...20f

Menn: 0-18

Damer: 60-100

Anonymkode: f640c...a30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er det faktisk forsket ganske mye på. Så slipper vi å lese hverandres ubetydelige anekdoter.

Menn i alle aldre foretrekker kvinner i begynnelsen av 20-årene.
Kvinner foretrekker menn på sin egen alder.
Kilde [1] [2] [3] [4]

Her er en graf som illustrerer hvordan attraktiviteten endres med alder.
6de2f9376.png
Kilde

600px-Desirability_of_men_vs_women_by_ag

Anonymkode: fd78e...c59

spennende! hva kan være grunnen til at New York skiller ut som annerledes?

innvandrere? eller Sex og NY - mer liberal dating kultur? 

det ser ut eldre kvinner har det forholdsvis lett der...men eldre menn i New York sliter! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Energidronning skrev:

spennende! hva kan være grunnen til at New York skiller ut som annerledes?

innvandrere? eller Sex og NY - mer liberal dating kultur? 

det ser ut eldre kvinner har det forholdsvis lett der...men eldre menn i New York sliter! 

Jeg aner ikke, og jeg tør ikke å spekulere, men det var en interessant observasjon! Hmm...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ikke det an på "kjøper", og hvilket aldersmarked man er på? 

Om menn er mest "verdifulle" på datingmarkedet i 20-30 årene har ingenting å si for meg som er i 40 årene. For meg ville menn i 40-50 årene hatt størst verdi. Menn i 40-50 årene som ønsket seg kvinne i 20 årene ville imidlertid hatt null verdi for min del. 

En mann over 25 år ville også hatt 0 i verdi for min unge datter, og 18-20 år hatt høyest verdi. 

Det er ikke ett marked, det er mange, etter hvilken alder man selv er i. 

Anonymkode: 1bd5f...cc1

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke ett marked, det er mange, etter hvilken alder man selv er i. 

Derav utsagnet tidligere i tråden om at menn i alle aldre finner kvinner i begynnelsen av 20-årene mest attraktive, mens kvinner i alle aldre foretrekker menn rundt sin egen alder.

Dette er illustrert ved disse figurene, hentet fra artiklene nevnt tidligere:sei_53531525-28d7.jpg

Her er noen andre tilfeldige grafer. Har ikke ettergått den vitenskapelige relevansen i disse (i motsetning til de forrige), så disse kan du ta som ren underholdning om du vil. Det korrelerer uansett til alle andre grafer her, og er artig å se på.

smv_curve.jpg

main-qimg-a1a8b85a9d48b2fdf1e821c27ca164

NB:
Se også Physical attractiveness [Wikipedia]! Ikke ofte man ser en slik grundig og omfattende artikkel! Ikke minst, hundrevis av kildehenvisninger til vitenskapelige studier! Wow!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Derav utsagnet tidligere i tråden om at menn i alle aldre finner kvinner i begynnelsen av 20-årene mest attraktive, mens kvinner i alle aldre foretrekker menn rundt sin egen alder.

Dette er illustrert ved disse figurene, hentet fra artiklene nevnt tidligere:sei_53531525-28d7.jpg

Her er noen andre tilfeldige grafer. Har ikke ettergått den vitenskapelige relevansen i disse (i motsetning til de forrige), så disse kan du ta som ren underholdning om du vil. Det korrelerer uansett til alle andre grafer her, og er artig å se på.

smv_curve.jpg

main-qimg-a1a8b85a9d48b2fdf1e821c27ca164

NB:
Se også Physical attractiveness [Wikipedia]! Ikke ofte man ser en slik grundig og omfattende artikkel! Ikke minst, hundrevis av kildehenvisninger til vitenskapelige studier! Wow!

Men dette er da fullstendig uvesentlig. Hvor mange menn som finner meg attraktiv. Jeg skal bare ha en jeg, som også vil ha meg, og å finne den rette er ikke enkelt, uansett alder. 

Det var ikke enklere da jeg var 20 år og svært svært mange menn ville ha meg. På mange måter enklere å finne den rette når det er færre, men mer oppriktige interessenter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men dette er da fullstendig uvesentlig. Hvor mange menn som finner meg attraktiv. Jeg skal bare ha en jeg, som også vil ha meg, og å finne den rette er ikke enkelt, uansett alder. 

Det var ikke enklere da jeg var 20 år og svært svært mange menn ville ha meg. På mange måter enklere å finne den rette når det er færre, men mer oppriktige interessenter. 

Uvesentlig for deg, kanskje, men ikke uvesentlig ihht. trådens tema.

Dette er også snakk om statistikk for massene. Ikke anekdoter om enkeltpersoner. Du vil alltid være attraktiv for noen, uansett hvor ung eller gammel du er. :) Trådens tema handler, så vidt jeg har forstått, om når man er mest attraktiv for det motsatte kjønn. Og det kan besvares vha. mye data og statistikk!

Ellers flott at du har funnet kjærligheten. Det er jo målet til mange, og da trenger du, som du sier, ikke å bekymre deg for når du var mest attraktiv i livet. :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn generelt tenker jeg: 

Kvinner: 18-23

Menn: 30- 35

Anonymkode: 93216...460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 - 45 på begge kjønn, mtp helse, økonomi etc.

Men menn mister jo håret, er overvektige og ofte bare "prumper og drikker øl" og klarer ikke engang å jobbe like mye som kvinner (både jobb + hjemme), så færre i den gruppa, itilleg flere som trakkarerer, voldtar og misbruker folk - så flere kvinner med "bra verdi" som folk, vs menn

Anonymkode: 4a4b7...ed4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uvesentlig for deg, kanskje, men ikke uvesentlig ihht. trådens tema.

Dette er også snakk om statistikk for massene. Ikke anekdoter om enkeltpersoner. Du vil alltid være attraktiv for noen, uansett hvor ung eller gammel du er. :) Trådens tema handler, så vidt jeg har forstått, om når man er mest attraktiv for det motsatte kjønn. Og det kan besvares vha. mye data og statistikk!

Ellers flott at du har funnet kjærligheten. Det er jo målet til mange, og da trenger du, som du sier, ikke å bekymre deg for når du var mest attraktiv i livet. :) 

Ja men hele dette når er man mest attraktiv for motsatt kjønn blir jo helt feil uansett. Det blir bare "når er man mest seksuell attraktiv for det motsatte kjønn", men brukes mest som om det er mer enn det. 

Den mest attraktive alderen for kvinner (SEKSUELT SETT) vinkles til å være en fordel, som så synker med alderen. 

De fleste ønsker å finne kjærlighet, den rette, og da er det faktisk ikke en fordel å være attraktiv for flest mulig seksuelt. 

Å være 20-23 år er kvinners mest attraktive alder, om jeg så rett på tabellen. Er man en flott kvinne i begynnelsen av 20 årene stemmer nok det (verre om man ikke har vært heldig med utseendet). En flott kvinne i 20 årene kan de aller fleste menn sikle etter SEKSUELT. Det er knapt den mannen fra 14 til 90 år som kan si at hun ikke er attraktiv, og som ikke kunne tenke seg sex med henne, om de fikk sjansen og ikke diverse moralske aspekt gjorde det vanskelig å likevel takke ja til. 

Så den "heldige" kvinnen i 20 årene kan altså få sex med omtrent alle menn i alle aldre, teoretisk iallefall. De ville ikke benekte at hun er attraktiv i det minste, selv om noe skulle stoppe dem i å faktisk ha sex med henne. 

Men kvinnen i 20 årene setter faktisk ikke prise på at nærmest alle menn synes hun er attraktiv, og så gjerne vil ha sex med henne. Det er ingen fordel. Det er til plage, og bare altfor mye seksuell oppmerksomhet og sikling. Det er ikke sjarmerende engang, og absolutt ingen fordel, det er et problem. Spesielt om hun faktisk ønsker seg kjæreste, ikke bare sex. Hun må rett og slett navigere seg gjennom en vill jungel av seksuell interesse for å klare å (forhåpentligvis) navigere seg mot de relativt få av en enorm masse som faktisk også er interessert i forhold. 

Tror meg, jeg har vært kvinne i 20 årene, og det er er ingen fordel med så enorm seksuell interesse at man strever med å skille gull fra dritt. Det er bare for mye, men det meste er utelukkende seksuell interesse, og absolutt ingen fordel i å finne den rette, med de rette intensjoner. 

Som kvinne i 40 årene får man også en del uønsket seksuell interesse, men den er ikke så vanskelig overveldende. Det er mye enklere å sortere ut ren seksuell interesse. Det er de for unge menn som ønsker moden kvinne, og de altfor gamle som ønsker ung kvinne, som man ennå regnes for av menn som er 20+ eldre. Det meste av interesse mellom det er faktisk i hovedsak oppriktig interesse. 

Grafene som viser når kvinner er mest attraktive viser faktisk når kvinner har mest vanskelig for å navigere seg frem til oppriktig interesse fra menn, utover rent seksuelt. Det som blir fremstilt som "på høyden og beste alder" er faktisk den alderen hvor det er vanskeligst å være kvinne som ønsker kjæreste. Det er ikke noe primetime angående å finne kjærlighet, det er å ha størst risiko for å trå veldig feil, og gi sitt hjerte til en uten interesse og intensjoner om å ta vare på det. 

Joda, vi kvinner er omsvermet i 20 årene. Vi er mest attraktive da. Seksuelt. 

I forhold til å finne ekte kjærlighet, som de fleste ønsker, er det å vasse gjennom altfor mange tilbud, som er for mange og for useriøse til å føles som en fordel angående å finne kjærlighet. 

Så seksuelt ja, det viser grafene sikkert riktig, men nå er det nå engang slik at det er for mye av slikt, og grafene viser så definitivt ikke når det er greiest å være kvinne på datingmarkedet. Tvert imot. Det er vanskelig å være kvinne på datingmarkedet når stort sett alle menn sikler sulten etter deg, og man må trå klokt i den jungelen for å navigere seg frem til de som faktisk vil ha deg for mer enn sex. Det blir mye bom, mye frustrasjon, og det er faktisk ikke spesielt hyggelig å bli betraktet som et sexobjekt av gutter fra tidlig tenårene til ALTFOR gamle gubber. Det er minst like ofte uhyggelig og ubehagelig som hyggelig. 

Nei da er det lettere å være på markedet i 40 årene. Fremdeles for mye seksuell interesse, men interesse fra menn i faktisk passende alder er for det meste faktisk seriøs interesse. Man trenger ikke navigere seg gjennom uoverkommelig mye seksuell interesse, for det som er kun det er det så mye enklere å bare luke bort. For unge og for gamle, eller allerede opptatt. Resten kan man faktisk vurdere, og det er rikelig nok. Mer enn nok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Stylish24 skrev:

Kvinner: 18-24 (peaker - altså på topp når de er 24). Så går det nedover til 30.
Menn: 27-45 (men peaker når de er 35, og så går det nedover)

LOL.
Ikke enig. Menn peaker mye tidligere enn damer når det kommer til fysisk attraktivitet. Selve evnen til å få barn er det annerledes med. Men dette er faktisk to helt forskjellige ting, sånn jeg ser det.

Anonymkode: ebc32...3be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes mange kvinner holder seg bra langt ut i 30-årene.

Anonymkode: 55392...d48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Ser at mange skriver at menn er attraktive helt opp til 40 og oppover. Jeg synes de fleste menn i den alderen ikke er så kjekke, de fleste har mage, rynker og dårlig ånde

Det er mange som påstår at kvinner er penere enn menn, og derfor alltid har høyere verdi på partnermarkedet. Det mener jeg er feil måte å se det på. Verdien er jo avhengig av hvor mange som vil ha en partner fra en gitt gruppe kontra hvor mange som er i gruppen.

Unge menn er lite populære. De velges bort i bøtter og spann hvis de ikke er blant de mer attraktive. Damene tar heller en kjekkere mann som er noen år eldre. Siden det er ca like mange menn og kvinner blir konsekvensen naturlig nok at det til slutt snur. Derfor har menn i 40-åra høy markedsverdi, det er større etterspørsel enn tilbud.

Anonymkode: cbab1...a5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

LOL.
Ikke enig. Menn peaker mye tidligere enn damer når det kommer til fysisk attraktivitet. Selve evnen til å få barn er det annerledes med. Men dette er faktisk to helt forskjellige ting, sånn jeg ser det.

Anonymkode: ebc32...3be

Da tenker vi forskjellig. Det er lov dèt. 

Menn har mer collagen i huden enn kvinner, og det fører til at menn eldes saktere enn det kvinner gjør.
Samtidig må en attraktiv mann "bygges", mens en attraktiv kvinne er født. Hvilken verdi du har på markedet som mann består av flere elementer enn utseende alene, som utdannelse/jobb. For kvinner beror markedsverdien hovedsakelig av ungdommelighet og fruktbarhet (utseende), og man er uten tvil mest ungdommelig og fruktbar mellom 18-24. 

Endret av Stylish24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.8.2020 den 2.22, AnonymBruker skrev:

Sånn generelt tenker jeg: 

Kvinner: 18-23

Menn: 30- 35

Anonymkode: 93216...460

Altfor smalt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...