Gå til innhold

Til dere som ikke har bil og som må bruke kollektivtransport for å besøke kjæresten & familie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leser her inne at man kun skal bruke kollektivtransport for å komme seg til arbeid ellers skal man kjøre bil, gå eller sykle. 

Hva med oss som ikke har bil, som ikke kan sykle pga fysiske skavanker, det er for langt å gå 6-7 kilometer på asfalt frem og tilbake og som MÅ bruke buss /bane selv om vi ikke har lyst? 

Det høres så greit ut for de som har bil for de skriver så bombastisk at de ikke tar bane eller buss.

For oss som ikke har noen annen mulighet så må vi bare gjøre det.  Jeg har ikke noe familie eller venner som kjører rundt på meg, så jeg må bare bruke kollektivtransport selv om det er skummelt. 

Jeg har jo lyst å besøke kjæresten en gang eller to i løpet av uken, og må ta kollektivtransport for å komme meg til et offentlig kontor/ butikk /venn som nylig har fått barn, har knekt foten osv.. 

Anonymkode: 10974...31d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er helt greit å ta kollektivt når det er eneste mulighet, hold avstand så langt det lar seg gjøre og vurder maske evt

• Liker 3
Skrevet

Jeg tar trikken når jeg trenger den, og det er ganske ofte. Hva søren gjør man ellers?

Prøver å holde avstand, og synes folk er flinke til å ta hensyn.

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg leser her inne at man kun skal bruke kollektivtransport for å komme seg til arbeid ellers skal man kjøre bil, gå eller sykle. 

Hva med oss som ikke har bil, som ikke kan sykle pga fysiske skavanker, det er for langt å gå 6-7 kilometer på asfalt frem og tilbake og som MÅ bruke buss /bane selv om vi ikke har lyst? 

Det høres så greit ut for de som har bil for de skriver så bombastisk at de ikke tar bane eller buss.

For oss som ikke har noen annen mulighet så må vi bare gjøre det.  Jeg har ikke noe familie eller venner som kjører rundt på meg, så jeg må bare bruke kollektivtransport selv om det er skummelt. 

Jeg har jo lyst å besøke kjæresten en gang eller to i løpet av uken, og må ta kollektivtransport for å komme meg til et offentlig kontor/ butikk /venn som nylig har fått barn, har knekt foten osv.. 

Jeg har hjemmekontor og kjører el-sparkesykkel om jeg skal noe sted slik at det skal bli plass til slike som deg på bussen.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har tenkt på det samme. Her har de satt opp bomstasjon etter bomstasjon, innført rushtidsavgift og en ekstra bomring, og økt og økt bompengene, og mast hull i hodet på oss om at ingen trenger bil om de bor rett til, osv.. 

Vel, hadde ikke vi hatt bil nå, hadde vi jo vært helt isolert fra alle vi kjenner, og ikke fått handlet noe annet enn mat. 

Jeg tar kollektivt så lite jeg kan, men jeg MÅ ta buss for å komme på jobb, da det ikke er noe parkering, og det ville kostet meg over 300 kg DAGEN å kjøre med både bompenger og parkeringshus.. 

Jeg tar buss så lite jeg kan, for å gi plass til dem som faktisk trenger bussen - og du gjør det. Altså, det må være helt lov å dra på besøk til folk, om ikke hver dag, så ihvertfall en gang iblant. 

Anonymkode: 17c40...cab

• Liker 6
Skrevet
Akkurat nå, prt90 skrev:

Jeg har hjemmekontor og kjører el-sparkesykkel om jeg skal noe sted slik at det skal bli plass til slike som deg på bussen.

Jeg har en nakkeskade som gjør at jeg blir svimmel og kvalm av å sykle, spesielt på brostein og på dårlig asfalt med overlapping og hull, hadde jeg ikke hatt det hadde jeg kjøpt meg en el-sykkel og syklet dit jeg skal. 

Ts

Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Du kan lese veldig mye rart her inne, blant annet at du burde skytes med tanks hvis du beveget deg utendørs. Bedre å forholde seg til de offentlige retningslinjene.

Anonymkode: 0edb6...15b

• Liker 5
Skrevet

Jeg må ta toget inn til Oslo noen ganger i måneden og da har jeg begynt å bruke munnbind og antibac. Sitter langt unna andre og har på hansker så lenge jeg er inne på toget. Tar av disse og kaster når jeg går av. Er ikke i risikosonen men har familiemedlemmer som er det. 

Skrevet

Hvis alle som ikke absolutt må ta kollektiv holder seg unna så skal det jo i teorien være plass nok til de som ikke kan la være.

I praksis funker det jo ikke så bra, for noen gir jo f uansett, men for fritidsreiser som besøk til familie og kjæreste bør det jo være mulig å planlegge sånn at man unngår rush. :)

Anonymkode: 4adab...820

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis alle som ikke absolutt må ta kollektiv holder seg unna så skal det jo i teorien være plass nok til de som ikke kan la være.

I praksis funker det jo ikke så bra, for noen gir jo f uansett, men for fritidsreiser som besøk til familie og kjæreste bør det jo være mulig å planlegge sånn at man unngår rush. :)

Anonymkode: 4adab...820

Men nå er det mange arbeidsgivere som ber folk unngå rush også. Da risikerer man mer eller mindre rush hele dagen. 

Skrevet

Ts her 

Siden Corona kom har det vært betydelig færre bussavganger i tillegg til at annethvert sete har vært i bruk. Det har ført til at det er fullt på bussen på nesten alle avganger, iallefall inn og ut av sentrum av Bergen. Fra begynnelsen av juni og frem til i dag har det vært sommerruter, så da har det  vært ekstra fullt. 

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fysisk kontakt mellom mennesker bør uansett forbys for alltid. Elektronisk kontakt er tillatt og bør på sikt bli den eneste tillatte form for kommunikasjon mellom mennesker.

Anonymkode: 9533a...62b

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Men nå er det mange arbeidsgivere som ber folk unngå rush også. Da risikerer man mer eller mindre rush hele dagen. 

Hvordan de mener det skal passe med henting og bringing i barnehage er for meg et under.

Anonymkode: 2db6d...c48

• Liker 2
Skrevet

Ja, og vi uten barn får beskjed at vi kan jo bare jobbe utover kvelden. Det virker som noen sjefer tror ingen har et liv utenom jobben.

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fysisk kontakt mellom mennesker bør uansett forbys for alltid. Elektronisk kontakt er tillatt og bør på sikt bli den eneste tillatte form for kommunikasjon mellom mennesker.

Anonymkode: 9533a...62b

Slik døde menneskene. Ingen nye ble født..... Eller skal vi bruke sædbanken? Titte på hjørnet og løpe å ta ut når kjekke menn foretar innskudd. 😂😂

Anonymkode: d534e...4b4

• Liker 1
Skrevet

Det er masse biler, motorsykler, busser, traktorer, firhjulinger og lastebiler til salgs på finn.no. Bare løp og kjøp. Man må ofre litt.

Skrevet

Tar kollektivtransport ja men prøver å unngå rushtrafikken!

Anonymkode: f4584...d27

• Opprett ny...