AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #1 Skrevet 10. august 2020 Hei Mitt barn er 20 måneder og går i barnehagen. På avdelingen er det en gutt som viser en veldig aggressiv atferd mot barnet mitt. Han dytter, slår og kaster ting. Prøvde en gang å kaste en stor sten. Traff ikke, men kunne gått veldig galt om han gjorde det. Denne gutten er snart 2,5 år. Jeg syns det er skummelt fordi min sønn kan bli skadet og jeg er redd han skal bli skremt. Hva ville dere gjort? Og hva tenker dere om atferden til gutten? Er dette normal atferd for en på 2,5? Anonymkode: c6578...733
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #2 Skrevet 10. august 2020 Barnet ditt er snart to år. Anonymkode: 6caf9...109 15
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #3 Skrevet 10. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Barnet ditt er snart to år. Anonymkode: 6caf9...109 Javel? Anonymkode: c6578...733 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #4 Skrevet 10. august 2020 Vet ikke om det er normalt, men ville definitivt uttrykket min bekymring med de ansatte i barnehagen. Jeg vet at mange toåringer dytter og slår, men å stadig kaste ting på andre, det må jo bli tatt tak i etterhvert. Anonymkode: f6c0f...14b
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #5 Skrevet 10. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Javel? Anonymkode: c6578...733 Ja, sånn at du kan lære deg å skrive det, tenkte jeg. Du klarer det på andres barn, så klar det på ditt eget også. Fjollete å bruke måneder når de er så store. Anonymkode: 6caf9...109 14
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #6 Skrevet 10. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, sånn at du kan lære deg å skrive det, tenkte jeg. Du klarer det på andres barn, så klar det på ditt eget også. Fjollete å bruke måneder når de er så store. Anonymkode: 6caf9...109 Kan du slutte og heller svare på det ts spør om? Anonymkode: f6c0f...14b 10
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #7 Skrevet 10. august 2020 Jenten min kan dytte, bite og kaste ting, spesielt mot storesøsteren. Kommer når hun blir frustrert og ikke forstår. Hun blir korrigert, snakket til og vi prøver å hindre før det skjer. Det er helt normalt at små barn gjør dette, oftest fordi det er noe de ikke forstår eller klarer å uttrykke. Jeg vil tro at både foreldre og barnehagen arbeider med gutten som gjør dette. Du kan selv snakke med ditt eget barn om hvorfor det skjer, og hva som er lurt å gjøre når man føler det slik. Anonymkode: eb7f4...2e1 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #8 Skrevet 10. august 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jenten min kan dytte, bite og kaste ting, spesielt mot storesøsteren. Kommer når hun blir frustrert og ikke forstår. Hun blir korrigert, snakket til og vi prøver å hindre før det skjer. Det er helt normalt at små barn gjør dette, oftest fordi det er noe de ikke forstår eller klarer å uttrykke. Jeg vil tro at både foreldre og barnehagen arbeider med gutten som gjør dette. Du kan selv snakke med ditt eget barn om hvorfor det skjer, og hva som er lurt å gjøre når man føler det slik. Anonymkode: eb7f4...2e1 Takk for svar. Hvordan ville du forklart på en måte de forstår? Anonymkode: c6578...733
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #9 Skrevet 10. august 2020 Det er noe du tar opp med de ansatte i barnehagen. Det er de som skal ta tak i dette barnets oppførsel, ikke du. Anonymkode: bef1a...b68 3
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #10 Skrevet 10. august 2020 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan du slutte og heller svare på det ts spør om? Anonymkode: f6c0f...14b Jeg synes det blir teit av TS å skrive at hennes barn er 20 mnd, mens den barnet som er slemt er hele snart 2,5 år! Det gjør hun ene og alene for at barnet hennes skal virke lite og forsvaraløst, mens det andre barnet er stort, skummelt og bare slemt. Anonymkode: 6caf9...109 12
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #11 Skrevet 10. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes det blir teit av TS å skrive at hennes barn er 20 mnd, mens den barnet som er slemt er hele snart 2,5 år! Det gjør hun ene og alene for at barnet hennes skal virke lite og forsvaraløst, mens det andre barnet er stort, skummelt og bare slemt. Anonymkode: 6caf9...109 Det ene barnet er 10 mnd eldre. Det kan være relevant. Anonymkode: 2ecfc...9eb 6
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #12 Skrevet 10. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det ene barnet er 10 mnd eldre. Det kan være relevant. Anonymkode: 2ecfc...9eb Ti mnd mellom 2 og 2,5 år? Anonymkode: 156e0...169 3
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #13 Skrevet 10. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ti mnd mellom 2 og 2,5 år? Anonymkode: 156e0...169 Nå skrev Ts at hennes barn var 20 mnd, og fikk veldig pes for å ikke skrive 2 år. Så barnet er fire måneder under 2 år, og da er det altså 10 mnd mellom de to barna. Anonymkode: ab2f7...a9c 5
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #14 Skrevet 10. august 2020 Høres ut som barnet prøver å skremme. Du må lære barnet ditt å ignorere sånt tull. Anonymkode: 605c1...351 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #15 Skrevet 10. august 2020 Ta det opp med de ansatte i barnehagen. I vår barnehage var det en gutt som endte opp med å ha en voksen person på seg hele dagen for å passe på slik at han ikke var voldelig mot de andre barna. Det var så ille at mange av barna ikke turte å komme i barnehagen nettopp pga denne gutten. Det ble mye bedre etter de ordnet med en ekstra person som passet på hele tiden. Anonymkode: a027e...3ab 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #16 Skrevet 10. august 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes det blir teit av TS å skrive at hennes barn er 20 mnd, mens den barnet som er slemt er hele snart 2,5 år! Det gjør hun ene og alene for at barnet hennes skal virke lite og forsvaraløst, mens det andre barnet er stort, skummelt og bare slemt. Anonymkode: 6caf9...109 Da kunne vel hun ha skrevet at hennes barn er 1 år- for det er vel innafor så lenge det ikke har fylt to? Jeg synes det var relevant å skrive barnets alder på den måten. De fleste klarer såpass hoderegning at det skal gå greit å skrive det slik. Det er dessuten mer uvanlig å skrive alder i mnd etter fylte to år. Anonymkode: ab2f7...a9c 3
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #17 Skrevet 10. august 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, sånn at du kan lære deg å skrive det, tenkte jeg. Du klarer det på andres barn, så klar det på ditt eget også. Fjollete å bruke måneder når de er så store. Anonymkode: 6caf9...109 Det er ikke fjollete. Det kan være stor forskjell mellom en på 20 mnd og en på 2,5 år. Du kan jo lære deg litt om barn når du først er i gang med hakkingen. Anonymkode: 8caf0...ea7 3
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #18 Skrevet 10. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes det blir teit av TS å skrive at hennes barn er 20 mnd, mens den barnet som er slemt er hele snart 2,5 år! Det gjør hun ene og alene for at barnet hennes skal virke lite og forsvaraløst, mens det andre barnet er stort, skummelt og bare slemt. Anonymkode: 6caf9...109 Eller så er verden større enn din lille sirkel. I alle 3 barnehager vi har brukt brukes måneder frem til 2 år. Det er faktisk helt vanlig mange steder, sikkert derfor ts også gjør det. Utrolig at folk skal hisse seg opp over dette i alle tråder hvor en stakkar har kommet til å skrive i måneder 😅 Anonymkode: 40fb2...69e 3
Schadenfreude Skrevet 10. august 2020 #19 Skrevet 10. august 2020 Dette må du ta med barnehagen. Det er vanlig at en 2,5-åring ikke klarer å regulere følelsene skikkelig, det kommer til å ta flere år. Om 10 måneder er det kanskje barnet ditt som biter og slår. Og noen barn har større utfordringer med regulering enn andre, og modnes senere. Uansett er barnehagens ansvar å trygge barna.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #20 Skrevet 10. august 2020 11 minutter siden, Schadenfreude skrev: Dette må du ta med barnehagen. Det er vanlig at en 2,5-åring ikke klarer å regulere følelsene skikkelig, det kommer til å ta flere år. Om 10 måneder er det kanskje barnet ditt som biter og slår. Og noen barn har større utfordringer med regulering enn andre, og modnes senere. Uansett er barnehagens ansvar å trygge barna. De minste lærer av de eldre. Dette må tas tak i nå. Hvis ikke kan den yngste ta etter. Man skal ikke ta på barn med silkehansker hele tiden. Anonymkode: d3399...aa1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå