Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos legen idag på kontroll. Han var vikar. Så spurte han meg hvorfor jeg ønsket å beholde likevel? Han leste et sted jeg vurderte abort .. Jeg er 4 måneder på vei. Synes var svært merkelig at han hadde behov for å vite mine grunner 

Anonymkode: eb8c8...a28

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes ikke det var så rart?.. jeg hadde selv ikke tenkt veldig mye over det hvis jeg hadde blitt spurt. 

Anonymkode: ffd15...5a8

• Liker 21
Skrevet

Nei, dette var helt greit av legen å spørre om. 

Anonymkode: 4e389...9a6

• Liker 25
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Var hos legen idag på kontroll. Han var vikar. Så spurte han meg hvorfor jeg ønsket å beholde likevel? Han leste et sted jeg vurderte abort .. Jeg er 4 måneder på vei. Synes var svært merkelig at han hadde behov for å vite mine grunner 

Leger må en nesten bare bære over med har jeg lært meg, de er dyktige, men de sosiale antennene er ikke alltid helt stilt inn. 

Anonymkode: 59c72...cd9

• Liker 8
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Det virket som han var med overrasket over at jeg beholdte

Skrevet

De skal også spørre om partnervold o.l, så om du synes det der var ille, forbered deg på å svare opptil flere ganger på om partneren din slår deg ;)

Anonymkode: 29821...f0a

• Liker 9
Skrevet

Leger må en nesten bare bære over med har jeg lært meg, de er dyktige, men de sosiale antennene er ikke alltid helt stilt inn. 

Anonymkode: 59c72...cd9

Jeg sa bare fordi jeg ønsket å beholde? Åja åja svarte han....😅

Skrevet

De skal også spørre om partnervold o.l, så om du synes det der var ille, forbered deg på å svare opptil flere ganger på om partneren din slår deg ;)

Godt jeg ikke har partner da

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Godt jeg ikke har partner da

Da må du tåle spørsmål om du har støtte fra annet hold, hvordan forholdet er til faren til barnet, osv. Det er ikke fordi legen har dårlige antenner eller er nysgjerrig eller frekk, det er altså rutiner og ting de skal spørre om, for å forsikre seg om at du har det bra, og at babyen skal ha det bra. 

• Liker 29
Skrevet

Kjipt med leger som gjør jobben sin, si..

• Liker 19
Skrevet

Han har selvsagt ikke behov for å vite, men han bryr seg om deg og hvordan du har det og da er det et helt naturlig spørsmål å stille. Du burde heller være glad som har en slik lege. 

• Liker 6
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Aldri blitt spurt om, kanskje de ser an personen? 

Anonymkode: b4ec3...bea

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aldri blitt spurt om, kanskje de ser an personen? 

Anonymkode: b4ec3...bea

Jeg har heller aldri blitt spurt om det, hverken på svangerskapskontroller eller på helsestasjonen. 

Anonymkode: aeba8...b2a

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da må du tåle spørsmål om du har støtte fra annet hold, hvordan forholdet er til faren til barnet, osv. Det er ikke fordi legen har dårlige antenner eller er nysgjerrig eller frekk, det er altså rutiner og ting de skal spørre om, for å forsikre seg om at du har det bra, og at babyen skal ha det bra. 

Godt det ble fulgt opp ❤️

Anonymkode: eeaeb...f66

Skrevet

Vel, aldri blitt spurt, men har heller ikke vurdert abort. Hadde ikke lagt noe i det, det var sikkert et forsøk på smalltalk. 

Og til dere som hevder at leger spør om partnervold? Aldri opplevd! Det må være for utvalgte individer.. 🤨 

Anonymkode: 679c2...eae

• Liker 2
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker said:

Vel, aldri blitt spurt, men har heller ikke vurdert abort. Hadde ikke lagt noe i det, det var sikkert et forsøk på smalltalk. 

Og til dere som hevder at leger spør om partnervold? Aldri opplevd! Det må være for utvalgte individer.. 🤨 

Anonymkode: 679c2...eae

De skal spørre, men min spurte såpass diskre at jeg ikke skjønte hva han spurte om.

Anonymkode: 3976c...0d0

• Liker 2
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hæææ? Jeg har aldri blitt spurt om sånt pg har født 2 barn.

Anonymkode: e63a6...e3d

• Liker 2
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor det? Hva hadde han med det? 

Skrevet

Hvis han hadde tatt utgangspunkt i at du skulle beholde og du ikke ville det, ville vel det vært verre. Det er blitt mediesaker av slikt.

Anonymkode: 069e3...0de

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...