Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så ubesluttsom, min niese og fadderbarn døpes til helgen. Jeg har kjøpt en sparebøsse til henne, er det en regel at man ikke skal gi en tom sparebøsse? Mener å ha hørt det noen gang. Men så skal jeg kjøpe en ting til, også kjenner jeg ei som lager barneservise hvor jeg selv kan bestemme motiv og få det med navn på. Jeg vil jo helst ikke si til min søster hva jeg tenker å kjøpe, men hun sier de blir glade for det jeg finner på, jeg tenker jo at et slikt personlig servise er en fin gave, men så blir jeg liksom så usikker på ting som ikke kan byttes, hva om de ikke skulle like det liksom :S Jeg overtenker, men positiv eller negativ til et slikt personlig serviset, da kopp og tallerken? Det er jo i porselen, så ikke det mest anvenlige enda, 4 åringen her har så vidt begynt å bruke litt porselen nå 🙈

Tenker bare det er kjedelig å kjøpe noe som ikke blir brukt, men samtidig så syntes jeg det er en fin gave. Men er det bedre med ett uten navn? Som for eksempel dette fra Tilbords? 

Skjermbilde 2020-08-10 kl. 12.53.24.png

Anonymkode: 9024a...250

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi fikk tre stk barneservise, og har brukt dem nøyaktig null ganger... Jeg ser ikke vitsen, om jeg skal være ærlig. 

Vi ønsket oss eventyrbøker, type Asbjørnsen og Moe, og skulle veldig gjerne heller fått noe sånt. Servise og smykker og sparegriser og figurer er bare støvsamlere. 

Anonymkode: 86959...a4e

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi fikk tre stk barneservise, og har brukt dem nøyaktig null ganger... Jeg ser ikke vitsen, om jeg skal være ærlig. 

Vi ønsket oss eventyrbøker, type Asbjørnsen og Moe, og skulle veldig gjerne heller fått noe sånt. Servise og smykker og sparegriser og figurer er bare støvsamlere. 

Anonymkode: 86959...a4e

Nei, vi har ikke begynt å bruke det før vår ble ca. 4 år, men syntes likevel det er koselig å ha.

Anonymkode: 9024a...250

Skrevet

Aldri likt barneserviser. Når de er på den alderen det er ment for foretrakk jeg plastikk som tålte 100 turer i gulvet.

Har derimot gitt Mummi-serviser i dåpsgaver. Det kan brukes av barn, men er egentlig ment til voksne. Så da vokser de ikke fra det og blir skapfyll.

Anonymkode: 904dd...002

• Liker 2
Skrevet

Ideen er ikke dårlig, og mange barneserviser er skikkelig koselige. Jeg brukte mitt fra jeg var bitteliten og fram til jeg var 10-12 år gammel selv. Likevel ser det ut som om tidene har endret seg på dette området. Jeg har ikke barn, men ser for meg at barnebestikk er mer anvendelig enn barneservise i steintøy. Rett og slett fordi mange ikke bruker eget servise til barna, eventuelt bruker servise av melamin e.l. som er uknuselig mens barna er små. 

Jeg har i alle fall erfart at barnebestikk med godt grep for små hender har falt i veldig god jord, og flere av foreldrene har spurt hvor det konkrete bestikket ble kjøpt fordi de ville kjøpe et sett til etter at barna ble så store at de ville gjøre alt selv.  

Skrevet

Vi har brukt det vi fikk, men hadde ikke vært noe savn å ikke ha noe  heller. Blir noen ledige hyller i skapet når vi får ryddet det bort.

• Liker 1
Skrevet

Sånn servise synes jeg er helt tullete. Har fått tre stykker og ingen blir brukt. Det går i plastikk fra Ikea.

Anonymkode: e01d4...b92

• Liker 1
Skrevet

Vi er veldig glad i barneservicet vårt og hadde blitt veldig glad for en slik gave. Men tenker det kan være lurt å høre med søsteren din før du bestiller? Selv om det er kjipt å "røpe gaven" er det bedre enn  å gi en gave som ikke faller i smak :).

Anonymkode: 64bfd...ce0

Skrevet

Jeg ville absolutt gått for et barneservise som er personlig og håndmalt.  Kan ikke med min beste vilje skjønne at et slikt sett ikke vil bli brukt.

Våre barn er store nå, men de hadde hver sitt sett med barneservise og sølv barnebestikk. Det ble brukt hver dag i hvert fall til de var 7-8 år. Skjedde aldri at noe ble knust.  Det er solide saker selv om det er porselen. Noe av bestikket var arvet fra tidligere generasjoner og ble inngravert med deres navn i tillegg.  Noe var nytt.  I dag har jeg stor glede av å dekke på til mine barnebarn med Karius og Baktus/Kardemommeby settene og de spiser av sølv barnebestikk som har vært brukt i mange generasjoner. Alle 7 barnebarna har fått nytt sølv barnebestikk og barneservise i gave til dåp. De gamle arver de når jeg legger lokket på.  Ifølge foreldrene så brukes alt hver eneste dag. 

Skrevet

Vi bruker barneservise masse.

Anonymkode: 7184a...134

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...