Gå til innhold

Tilbake til kontoret 15. august utsettes?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange arbeidsgivere ønsket at 50% av arbeidsstokken skulle komme tilbake til kontoret fra 15. august. Blir dette nå utsatt siden det er såpass mye økning av smitte i de store byene? Det er jo ikke forsvarlig å sende alle disse med buss, bane og trikk hvor smitteverntiltakene er avlyst.

Anonymkode: 1889b...ffd

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel opp til den enkelte arbeidsgiver å vurdere, men det kan se ut som om det blir mer hjemmekontor fremover. Tallene går jo bare en vei. 

Anonymkode: 31a2d...500

• Liker 2
Skrevet

Tenker de må revurdere den 50%- regelen i byer hvor mange er avhengige av kollektivtrafikk. 

• Liker 1
Skrevet

Der jeg jobber gikk de nå ut og sa at de ville ha folk tilbake. De som er avhengige av kollektivt får fremdeles mulighet til å jobbe hjemmefra, med mindre de ksn unngå rushtiden. Og det kan egentlig de fleste. 

Jeg syns ikke det er så greit, jeg. Skulle virkelig ønske at regjeringen hadde vært tydeligere på pressekonferansen på fredag. 

Anonymkode: 228ee...dc3

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Der jeg jobber gikk de nå ut og sa at de ville ha folk tilbake. De som er avhengige av kollektivt får fremdeles mulighet til å jobbe hjemmefra, med mindre de ksn unngå rushtiden. Og det kan egentlig de fleste. 

Jeg syns ikke det er så greit, jeg. Skulle virkelig ønske at regjeringen hadde vært tydeligere på pressekonferansen på fredag. 

Vi har fått forlenget hjemmekontor ut året.

Anonymkode: be48f...0d6

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg skulle også ønske det var tydeligere. Nå kan arbeidsgivere bare si at det ikke var noe pålegg. Bare tenk, hvis vi nå hadde vært i et rødt land istedenfor Oslo, ville vi måtte ti dager i karantene pluss hadde blitt skjelt ut etter noter her på kg. Men nå skal vi inn på bussen og tilbake i det åpne kontorlandskapet. Kom vi fra et annet land med tilsvarende smitte og dro rett på jobb, kunne vi blitt straffeforfulgt.

Anonymkode: 0fa8a...ce8

• Liker 4
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min arbeidsgiver (statlig) sier også at alle skal tilbake fra og med i dag. Unntak kan gis hvis de er i risikogruppe. 

Anonymkode: 08e37...824

• Liker 1
Skrevet

Vi skulle egentlig startet opp med 50% tilstede på kontoret i dag, men det utsettes til tidligst neste uke:)

• Liker 1
Skrevet

Var planen i juni at vi skal delvis tilbake i august, men tviler på det blir noe av nå med siste dagers økning i Oslo. Spørs om det blir hjemmekontor ut året, i hvert fall for oss som tar kollektivt. Det er kun 1/3 som har p-plass, og det er begrenset med utleie i nærheten.

Anonymkode: 72545...310

• Liker 1
  • Opprett ny...