Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er noe jeg lurer på da jeg har en ganske stor baby. Vil størrelsen baby har nå virke inn når babytiden er over? Vil det være større sjangs for å bli et overvektig barn? Blir det automatisk et overvektig barn siden det er stor baby? Eller jevner det seg ut med tiden? 

Anonymkode: 94196...9a5

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette er noe jeg lurer på da jeg har en ganske stor baby. Vil størrelsen baby har nå virke inn når babytiden er over? Vil det være større sjangs for å bli et overvektig barn? Blir det automatisk et overvektig barn siden det er stor baby? Eller jevner det seg ut med tiden? 

Ingen sammenheng der.

Overvektige foreldre derimot..

Anonymkode: b8ffb...658

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ingen sammenheng der.

Overvektige foreldre derimot..

Anonymkode: b8ffb...658

Dette! 

Kosthold og lite aktivitet er det som gjør barn overvektige. 

Jeg var kjempetjukk som baby, veide like mye som en treåring når jeg var 1 år. Som voksen er jeg tynn

Anonymkode: fe4e3...d3f

• Liker 3
Skrevet

Jeg var en tjukk baby, men fra typ 1,5 års alder har jeg vært slank. Jeg er 35 nå og er fortsatt slank.

Mine foreldre har alltid vært slanke og hatt et greit kosthold. Jeg var bare ekstremt glad i mat da jeg var liten, var en skikkelig matmoms som aldri ble mett! Det gikk seg til. 

Så ikke bekymre deg😊

Anonymkode: 30362...73c

• Liker 2
Skrevet

Kommer an på om det er mm eller mme. 

Anonymkode: 18ee2...46a

• Liker 1
Skrevet

Jeg veide vel rundt 5kg når jeg ble tatt med keisersnitt fordi moren min prøvde å trykke meg ut i 19 timer uten at det gikk, og jeg var ganske.. feit i babytiden, men så ble jeg tynn og senere slank, og nå er jeg 33 og er fortsatt veldig slank.

Anonymkode: f88a1...52c

Skrevet

Om barnet blir overvektig kommer an på hva slags livsstil og kost du gir barnet 

Anonymkode: 4a5ad...bf2

• Liker 2
Skrevet

Ingen sammenheng nei! 😊 Hos helsesøster kan de bli «bekymra» når babyen er litt utenfor kurven de følger, men ikke bekymre deg. Det er bare jobben deres å si i fra. For guds skyld ikke slank en baby, gi de den normale mengden med mat. Så lenge du ikke mater barnet masse usunn mat så går det bra! Når barna blir større blir de mer og mer aktiv, løper og leker i barnehage og skole. Eventuell babyfett forsvinner ganske fort! ☺️

Anonymkode: c09e4...b08

Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kommer an på om det er mm eller mme. 

Anonymkode: 18ee2...46a

Fullammer

Skrevet

Takk for svar 😊 Da kan jeg legge den bekymringen bort 😇👍 

Skrevet

Jeg var 4,5 kilo når jeg kom og har alltid vært radmager(etter babytiden)☺️

Anonymkode: 0509f...6bd

Skrevet

Jeg var største baby, den tynneste av alle hele veien. Minste baby er nå 10 år og overvektig. Passer i klærne voksne meg bruker 

Anonymkode: b237a...ecf

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var største baby, den tynneste av alle hele veien. Minste baby er nå 10 år og overvektig. Passer i klærne voksne meg bruker 

Anonymkode: b237a...ecf

Denne skjønte jeg ingenting av. 

Du var største baby? 

Anonymkode: c4e75...f3c

Skrevet

Åå det har ingen sammenheng😊 jeg fullammet og hun fikk så mye hun ville ha, og var god og rund 😊 nå er hun helt gjennomsnittlig ❤️ tre år ☺️

Anonymkode: 719d2...579

Skrevet

Jeg har på følelsen at det er helt motsatt.. Jeg veide 1.5 kg som baby og var 37cm, er nå litt over 100kg på 170cm. De venninnene jeg kjente som var ekstra store som baby er nå slanke haha. 

Anonymkode: 7f0b7...5d8

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Det har ingen sammenheng ifølge alt jeg har lest. Det som øker risikoen for overvektige barn er i hovedsak overvektige foreldre.

Store babyer har større sjanse for å bli intelligente, iflg forskning.no: https://forskning.no/barn-og-ungdom/nyfodte-pa-35-til-4-kilo-har-hoyest-iq-som-voksne/337022. Små babyer (under 2,5 kg) får statistisk sett lavest IQ som voksne. Noe å tenke på jfr. "trenden" om å få en liten baby. Viktigere å være tynn enn å være smart?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...