Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har nå vært arbeidsledig en stund og har registrert meg som arbeidssøker i andre halvdel av Juli. Sendte i tillegg melding via "Min Side" om at jeg vil avtale et møte med med en veileder. Det sto at de skal ringe meg om et par dager for å sette av et tidspunkt for møtet.

Nå er det gått mer enn to uker og jeg har ikke hørt noen ting. Jeg har ringt NAV hovedkontor og hver gang har de sagt at de har sendt melding og jeg skal bli oppringt inne 2 virkedager.

Dette er nå 2. virkedag og ingen har ringt meg. Stedet jeg bor på er veldig lite, så jeg tviler på at de har så mye å gjøre at de ikke kan ringe meg. Kontoret er stengt, så jeg får ikke bare gått inn der heller.

Hva kan jeg gjøre??

Anonymkode: 6aa4a...ed9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ngenting du kan gjøre. Legg igjen ny beskjed hver andre dag, gjerne send dem brev eller mail hvor du ber om det og sørg for å dokumentere all kontakt du har tatt med de. Er du heldig ringer de deg tilbake innen rimelig tid, men er du uheldig kan det ta lang tid (måneder eller år) ofg hvis du i mellomtida får brev med avslag på noe eller trussel om stopp av ytelser fordi du ikke har tatt kontakt eller vært umulig å komme i kontakt med, er det viktig å kunne dokumentere at det er de som ikke tar kontakt og at du har prøvd. 

Anonymkode: 32e8b...90b

• Liker 1
Skrevet

Gå på nav.no og send melding der om det går an. Gjør det annenhver dag til de svarer

Anonymkode: 90789...17e

• Liker 3
Skrevet

Bare å fortsette med å sende meldinger. 
Jeg har en hastesak inne hos nav. Veldig hastesak, som får store konsekvenser for meg dersom NAV ikke gjør det de skal. Tror du de gjør det de skal da? NEI! Purrer på de hele tiden slik at de ikke kan si at det er jeg som har gjort noe galt. Det ble jeg nemlig fortalt sist at det var. 

Synd at de kan gjøre som de vil uten at det får konsekvenser, men hvis vi gjør en liten feil stopper utbetalinger og sosialen er neste.

Anonymkode: 6c3d4...50e

Skrevet

Det er bare slik å være under NAV.
Sorry mac, men du må nok bare mase og mase til de ringer.

Dette er bare starten på en evig kamp du aldri vil vinne. For så fort du faktisk får til noe med en saksbehandler, får en fantastisk aktivitetsplan og en plan som faktisk vil hjelpe deg. Fuck you, ny saksbehandler blir tildelt som straff for at du endelig har fått til noe, en behandler som er totalt inkompetent i jobben sin og gratulerer, du får jobben i å lære de opp!

Velkommen til NAV 2020. Sånn er det bare. 
Lykke til videre 😂

(men seriøst, de er bare slik. Du må bare vente og mase)

Anonymkode: 72b58...7d0

• Liker 1
Skrevet

Du er en heldiggris Ts. Må være en drøm å være arbeidsledig når du slipper maset fra NAV. Bare heve dagpengene uten mas om jobbsøknader, aktivitet og kurs.
Jeg var arbeidsledig for noen år siden og da var det bare stress fra NAV-kontoret. Måtte delta på kurs. Hadde ofte time med veileder hvor jeg måtte vise til jobbsøknader og aktivitet etc.
Etter 3 mnd ble jeg drittlei og skaffet meg en jobb. Og jeg som trodde jeg kunne gå arbeidsledig en periode som en slags ferietid..

Anonymkode: 76240...b16

Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker said:

Du er en heldiggris Ts. Må være en drøm å være arbeidsledig når du slipper maset fra NAV. Bare heve dagpengene uten mas om jobbsøknader, aktivitet og kurs.
Jeg var arbeidsledig for noen år siden og da var det bare stress fra NAV-kontoret. Måtte delta på kurs. Hadde ofte time med veileder hvor jeg måtte vise til jobbsøknader og aktivitet etc.
Etter 3 mnd ble jeg drittlei og skaffet meg en jobb. Og jeg som trodde jeg kunne gå arbeidsledig en periode som en slags ferietid..

Anonymkode: 76240...b16

Heldiggris? 😂 Vær så snill ikke uttal deg før du vet noe om andres situasjon. Jeg har vært av og på med jobb og utdanning de siste tre årene, og har ikke hatt noen ting å gjøre med NAV i denne perioden. Men denne gangen er det annerledes og litt vanskeligere situasjon, derfor kontakter jeg dem. Har verken sendt inn søknad om sosialhjelp eller dagpenger.

Det er du som er heldig som kunne bare finne deg jobb når du ble drittlei maset om kurs og stresset med aktivitetsplan.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva kan jeg gjøre??

Mase mer. :) Bare mas mye, gjerne veldig, veldig ofte. :) At det er et lite sted betyr jo at de er mindre ansatte enn i storbyen, og det kan godt være at det er press der. På småsteder kan det være 5 ansatte som alle jobber med mange forskjellige temaer, mens i storbyen så kan man få spesialisert seg på et tema. Det kan også medføre at ting tar litt lengre tid. 

Anonymkode: 34dd8...59b

Skrevet

Selvsagt gjør de ikke det.   NAV driter i brukere om du ikke truer med advokat.

Anonymkode: e0d84...791

• Liker 1
Skrevet (endret)

Fortsett og purre. Sjekk og at de har det rett telefonummeret, bare sånn for sikkerhets skyld. Nå har jeg ikke sjekket det selv, men tror det burde gå an inne på NAV sine sider(?).

Endret av Cordelia
Skrevet

Jeg har også fått vite navnet på den angivelige saksbehandleren min. Etter et raskt Google-søk fant jeg ut at vedkommende er enhetsleder.

Får ringe og mase hver dag da. ¯\_(ツ)_/¯

Skrevet

Anbefaler deg å være tydelig og konkret i hva du ønsker hjelp til. Skriv melding til saksbehandleren din der du lister opp hva du selv gjør for å komme i jobb og hva du trenger hjelp til fra Nav. 

Anonymkode: dfb5f...e11

• Liker 1
Skrevet

Det er ingen unnskyldning å ikke ringe opp, ihvertfall i løpet av noen dager. Hos oss hadde veiledere som jobber med arbeidssøkere 500-800 brukere hver, på det meste (det har gått noe ned nå), men de klarte da å ringe opp folk og svare i dialogen for det. De fikk litt hjelp fra andre, men de sto på.

Skriv meldinger hver dag. Meldingene synes hos din veileder med en gang du har sendt de. Ring gjerne også, da har de 48 timer å svare. Om de ikke har gjort det og du ringer igjen er rutinen at saken legges hos veileders leder, som skal ta kontakt med deg. Hjelper ikke det så sender du en serviceklage, den går rett til leder. 

Anonymkode: 566c4...f11

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...