Gå til innhold

Ikke alle unge gir blaffen i korona

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tok buss nr 10 ut av Bergen sentrum i går kveld, og denne ruten er ofte stappfull og det var den i går kveld også. 

Jeg hadde heldigvis fått sitteplass siden jeg kom på tidlig,  men det var sikkert 20-25 stykker som sto som sild i tønne.  Det var mange unge menn(fra Østlandet) som sto og snakket om at de syntes det var ubehagelig å være på en så full buss, og at de absolutt skulle hatt munnbind på, og at dette var siste gangen de tok buss uten munnbind! 

Jeg syntes det var godt å høre at unge mennesker tenker sånn. I media blir jo de fleste unge østlendinger fremstilt som om de driter i smittevern.

P.s  Jeg er ikke Østlending😁

Anonymkode: 21139...926

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Problemet er at veldig, veldig mange unge gir fullstendig blaffen. Det har vært et problem i flere måneder nå. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, norw skrev:

Problemet er at veldig, veldig mange unge gir fullstendig blaffen. Det har vært et problem i flere måneder nå. 

Ja det er jeg fullstendig klar over, og det er derfor jeg ble så overrasket over å høre noen unge snakket om dette. 

Ts

• Liker 1
Skrevet

Det vil alltid være noen som er mer fornuftige enn andre. 

Skrevet

Dersom de brydde seg veldig så hadde de ikke gått på en buss hvor folk stod som sild i tønne. Jeg er 29 år og jobber som sykepleier, har stått over ørten busser de siste 5 mnd både til og fra jobb om jeg ser de er alt for fulle. 

Anonymkode: befda...09a

Skrevet

Har selv en 20-åring, og har inntrykk av at vedkommende og vennene tar hensyn og følger smittevernregler.

Anonymkode: dfef8...01d

• Liker 1
Skrevet

Ja, jeg er ungdom og jeg gir ikke blaffen heller. Men de fleste av vennene mine gjør det. Rett og slett fordi de er slitne av hele greia og ikke orker mer. Synes ikke det er en god grunn, men det er ikke så mye jeg kan gjøre for å få dem til tenke annerledes. De prøver å lure seg selv til å tenke at viruset ikke eksisterer lenger fordi de ikke gidder mer. Så da gidder de ikke å snakke om det heller.

Anonymkode: 71a20...a46

Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dersom de brydde seg veldig så hadde de ikke gått på en buss hvor folk stod som sild i tønne. Jeg er 29 år og jobber som sykepleier, har stått over ørten busser de siste 5 mnd både til og fra jobb om jeg ser de er alt for fulle. 

Problemet er at da kan man fort bli stående der i evigheter, ikke bare til neste buss kommer. 

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tok buss nr 10 ut av Bergen sentrum i går kveld, og denne ruten er ofte stappfull og det var den i går kveld også. 

Jeg hadde heldigvis fått sitteplass siden jeg kom på tidlig,  men det var sikkert 20-25 stykker som sto som sild i tønne.  Det var mange unge menn(fra Østlandet) som sto og snakket om at de syntes det var ubehagelig å være på en så full buss, og at de absolutt skulle hatt munnbind på, og at dette var siste gangen de tok buss uten munnbind! 

Jeg syntes det var godt å høre at unge mennesker tenker sånn. I media blir jo de fleste unge østlendinger fremstilt som om de driter i smittevern.

P.s  Jeg er ikke Østlending😁

Hvor mange stopp tok de bussen? Fra sentrum til Mulen er det faktisk fullstendig mulig å gå for unge friske mennesker.

Anonymkode: c1dd1...dc3

• Liker 1
Skrevet

Jeg skulle ønske at de som jobber i samfunnskritiske jobber, hvor hjemmekontor/tilrettelagte arbeidstider ikke er mulig, ble prioritert på kollektivtransport nå. De som har mulighet for hjemmekontor eller begynne/slutte til andre tider enn i rushen burde gjort det. Så kan de som absolutt må på jobb til bestemte tider kunne ta bussen uten å måtte stå over å komme for sent eller måtte ta bussen alt for tidlig på jobb for å være sikker på å få plass.

Anonymkode: dbf64...f69

Skrevet

Jeg bryr meg veldig om smittevern og Corona men jeg har ikke bil og jeg må ta buss for å komme meg fra A til Å. Derfor tok jeg denne bussen etter å ha stått over tre busser som var fulle.

Jeg måtte komme meg hjem. 

Ts

Skrevet

Jeg synes folk er ganske flinke til å holde avstand i Oslo, men "ute på bygda" er det ingen som tenker på Corona lenger. 

Anonymkode: c7392...089

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bryr meg veldig om smittevern og Corona men jeg har ikke bil og jeg må ta buss for å komme meg fra A til Å. Derfor tok jeg denne bussen etter å ha stått over tre busser som var fulle.

Jeg måtte komme meg hjem. 

Ts

Spørsmålet mitt (jeg er ikke den du siterte) var hvor mange stopp de tok bussen? Fra sentrum til Mulen er det som sagt fullstendig mulig for unge friske folk å GÅ. Regner med det gjelder hvis bussen gikk andre veien også. 

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange stopp tok de bussen? Fra sentrum til Mulen er det faktisk fullstendig mulig å gå for unge friske mennesker.

Disse guttene skulle over til Løvstakksiden og jeg tror de kom på på Bystasjonen, for bussen sluttet å ta på folk etter det stoppet.

Jeg tok bussen fra Ladegårdsgaten og skulle langt ut på Laksevåg, men går alltid hjem fra Gyldenpris da bussene er stappfulle.  20 bussen er ikke så full men den slutter å gå 21.30 i helgene. 

Hvis jeg skal ta bussen fra sentrum og ut på Laksevåg om kveldene, tar det meg en og en halv til to timer for jeg må stå over fire-seks busser før det kommer en som ikke er stappfull. 

I dag begynner høstruter og flere avganger, så da håper jeg at det løser problemet med fulle busser. 

Ts

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spørsmålet mitt (jeg er ikke den du siterte) var hvor mange stopp de tok bussen? Fra sentrum til Mulen er det som sagt fullstendig mulig for unge friske folk å GÅ. Regner med det gjelder hvis bussen gikk andre veien også. 

Jeg satt på det fremste setet og de sto i midtgangen bak meg, så jeg hørte bare de snakket. 

Jeg tror de kom på på bryggen eller bystasjonen og skulle over til Løvstakksiden eller enda lengre, for denne avgangen gikk helt opp til Wergeland. 

Ts

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg satt på det fremste setet og de sto i midtgangen bak meg, så jeg hørte bare de snakket. 

Jeg tror de kom på på bryggen eller bystasjonen og skulle over til Løvstakksiden eller enda lengre, for denne avgangen gikk helt opp til Wergeland. 

Ts

Det er også fullstendig mulig å gå fra Bryggen til Wergeland.

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er også fullstendig mulig å gå fra Bryggen til Wergeland.

Ja det er det, men de færreste gjør det hvis de ikke er i risikosonen og er livredd for å gå ombord på kollektivtransport. Dette her var sent på kvelden og da tror jeg ikke folk gidder å gjøre sånt. 

Ts

• Liker 1
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er det, men de færreste gjør det hvis de ikke er i risikosonen og er livredd for å gå ombord på kollektivtransport. Dette her var sent på kvelden og da tror jeg ikke folk gidder å gjøre sånt. 

Ts

Hadde de brydd seg nok hadde de det, men det er jo ikke din feil at de er lat. 

Lørdag kveld skulle jeg hjem fra jobb, og ja jeg tok bussen for jeg gidder ikke gå hjem 8 km etter å ha stått hele dagen på jobb. Bussen ble ganske full og på det ene stoppet kom det noen ungdommer på. De stilte seg som noen amøber ved døren. På neste stopp var det flere som skulle på og ungdommene ble bedt om å trekke bak i bussen. Det gjorde de... Så skulle de av på stoppet etter det igjen. 🤦‍♀️ Totalt unødvendig å ta bussen to stopp (under 1 km) midt i en pandemi. 

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes folk er ganske flinke til å holde avstand i Oslo, men "ute på bygda" er det ingen som tenker på Corona lenger. 

Anonymkode: c7392...089

Det er mitt inntrykk også. Stoppet innom Oppdal på vei til Trondheim, og det var direkte ubehagelig. Som om covid19 ikke eksisterte. Ble til at vi droppet å spise der. Bedre i byene.

Anonymkode: 6bc32...62f

• Opprett ny...