Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest prestekrag
Skrevet

Hvordan vet man at man elsker et annet menneske?

Har du en definisjon som kan passe de fleste mennesker?

Eller kan du dele med meg (og alle andre her inne) hva å elske betyr for deg?

Kan man elske en man ikke kjenner? (avstandselske)

Kan man elske en man kjenner litt?

Jeg er ikke klok på ordet, klarer ikke å finne ut om jeg egenlig har elsket de jeg har vært sammen med.

Vet man det hvis man elsker noen?

Kan det gå over?

Har tenkt så mye på dette i det siste. Så håper noen kan gjøre meg klokere, eller ihvertfall få tankene mine et skritt videre!

Videoannonse
Annonse
Gjest Madam Felle
Skrevet (endret)

Jeg hadde ikke klart å elske en jeg ikke hadde møtt.

Jeg hadde heller ikke klart å elske en jeg knapt kjente.

Å elske for meg, er dypere og på et helt annen plan enn en forelskelse. Forelsket kan man bli i mange, men elske noen er ikke like lett. Det er vel når du etter forelskelsens rus, aksepterer alle hans/hennes "feil og mangle", og ønsker fortsatt å være i livet til denne personen.

Utrolig vanskelig å forklare, men ejg tror man vet når det skjer. ;)

Mine barn elsker jeg overalt på denne jord, og den kjærligheten kan IKKE måles med kjærligheten jeg føler for min mann. To ulike kjærligheter, men veldig dype og ekte på hver sin måte.

Kjærligheten til min mann kan sikkert gå over, om han for eksepel hadde forlatt meg. Men kjærligheten til mine barn, vil aldri gå over.

Endret av Madam Felle
Gjest gjest1
Skrevet
Å elske for meg, er dypere og på et helt annen plan enn en forelskelse. Forelsket kan man bli i mange, men elske noen er ikke like lett. Det er vel når du etter forelskelsens rus, aksepterer alle hans/hennes "feil og mangle", og ønsker fortsatt å være i livet til denne personen. 

Bra skrevet Madam!

Jeg trodde at jeg elsket exen min, men jeg skjønner nå at det kan jeg ikke ha gjort. Det jeg føler for min kjære er annerledes, mye kraftigere og ekte, det føles ut som om forelskelsen aldri har sluppet taket, men grodd seg fast og vokst til noe sterkere.

Litt klissete kanskje, men kjærlighet er vanskelig å beskrive. :ler:

Skrevet

Å elske? Jeg vet akkurat hva det er. Det er å se på en person og vite at uansett hvor sint du er på vedkommende og uansett hvor frustrert du kan bli over vaner og uvaner denne personen har så kan du ikke tenke deg et liv uten ham eller henne! DET er for meg å elske.

Gjest Ananas
Skrevet (endret)

Jeg tror det kan være en litt flytende overgang mellom bryr seg om - er glad i - elsker. Men hvis du virkelig elsker noen da bare vet du det, for det er en så sterk følelse at den ikke kan tas feil av.

Det å være betatt av noen for eksempel kan være ganske oppslukende men det er ikke det samme som å elske.

Endret av Ananas
Skrevet

Som jeg sa til kjæresten en gang: jeg er ikke hel uten deg. Var først da jeg fant ut at jeg virkelig elsket han.

Gjest krage
Skrevet

Jeg er ikke klok på ordet, klarer ikke å finne ut om jeg egenlig har elsket de jeg har vært sammen med.

Kan det gå over?

Har tenkt så mye på dette i det siste. Så håper noen kan gjøre meg klokere, eller ihvertfall få tankene mine et skritt videre!

Vanskelige spørsmål du stiller. Jeg har nok ingen definisjon å komme med, men det er vel heller ikke så viktig? Jeg tror det er fullt mulig å elske, eller ha "sterke bånd" til noen på avstand som du nevner her. Det er kansje da det er snakk om kjærlighet, som i ekte kjærlighet? Men det er heller ingen definisjon jeg gir, for det trenger jo heller ikke være slik, alltid.

Det er nok store muligheter for at du ikke har elsket, som i virkelig elsket - alle de du har vært sammen med. Det gjør deg nok ikke til noe dårlig menneske eller følelseskald person av den grunn. Jeg tror det er veldig vanlig at det er slik. Kansje er det slik i de aller fleste tilfeller og for de aller fleste av oss? Tror jeg forstår tanken din litt for jeg tror jeg har tenkt noe av det samme selv for ikke så lenge siden. Og jeg tror det er store muligheter for at vi kan se på oss selv som veldig heldig når vi lurer på disse tingene, for det betyr kansje at vi har fått smake litt på hva ekte kjærlighet virkelig er. Baksiden av det er kansje at vi senere kan ha vanskelig for å slå oss til ro med noe annet enn akkurat det. Om det kan gå over etter en stund vet jeg ikke helt, men jeg håper ikke det. Og skulle det gjøre det så håper jeg det ikke var ekte kjærlighet ihvertfall, for ekte kjærlighet håper jeg varer i det uendelige.

Skrevet

DU TENKER MYE PÅ HAN/HUN. OG DU MERKER DU GJØR MYE FOR VEDKOMMENDE.

SAU.

TO HAVE SOMEONE PRECIOUS TO YOU. NOEN SOM DU VIL BESKYTTE FULLT UT.

"JA SKAL VI SE JEG BARE VELGER EN FRA TLF-KATALOGEN..." EH NEI. DET MÅ VÆRE EN GRUNN TIL AT JEG ELSKER EN.

SOM SAGT, DET SKAL VÆRE EN GRUNN DER.

DITT PROBLEM.

DE SOM ER VÅKNE OG BEVISSTE JA.

Kan det gå over?

HVIS DET SKJER NOE DRITT, SELVFØLGELIG. F.EKS. HVIS TYPEN MIN HAR GJORT NOE MED VILJE FOR Å SÅRE MEG, DA ER HAN "FRITT VILT".

HOPE IT HELPS.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...