Gå til innhold

Er det vits i å ta antistoff test?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var syk i mars mars-april, var på Corona legevakten men ble ikke testet da kapasiteten var sprengt, og jeg ikke er i risikosonen eller jobber i helsevesenet. 

Jeg har lurt litt på om det var Corona jeg hadde, for jeg fikk beskjed at jeg hadde alle symptomene, samtidig som jeg fikk diagnose bronkitt og stille lungebetennelse. Masse tørr hoste og tung pust i nærmere seks uker. 

Jeg tenkte på å ta en antistoff test, men fikk vite at det er kun private legesenter som gjør dette ala Volvat og Aleris.

Jeg ringte Aleris og fikk vite at en antistoff test er upålitelig. Hvis man har  hatt sterke symptomer så viser det antistoffer hos de fleste, men så er det noen innimellom likevel som ikke får påvist antistoffer.

Har man hatt svake symptomer vises det ikke antistoffer, og hvis man har hatt medium symptomer er det ca 50% som utvikler antistoffer. 

Litt kjipt å betale 1400,- for noe som er så usikkert 

Anonymkode: 56c0e...6a6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du i tillegg tar med at ikke alle som har vært påvist syke får antistoffer. 

Og for å toppe det hele er det gjort undersøkelser som viser at antistoffene forsvinner i løpet av noen få måneder hos mange også. 

Tenk at du sannsynligvis har hatt det, men at du mest sannsynlig ikke er immun. (Og dropp den testen, som ikke vil gi deg noe uansett.) 

Anonymkode: 44cc1...17f

• Liker 2
  • Opprett ny...