Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter en helg med lite søvn, og en tårevåt krangel med barnefar før leggetid i går kveld fikk jeg ekstrem hodepine.

Da jeg reiste meg fra sengen for å tisse i natt, var jeg plutselig så svimmel at jeg nesten gikk i bakken. Sånn var det flere ganger i natt/morges...

Tok en Paracet, spiste frokost og drakk vann på morningen, men kjenner fortsatt på svimmelhet selv når jeg ligger. 
Hva skjer med meg? Stress? Vannmangel? Blodtrykk?

(for under en uke siden var blodtrykket fint).

Er ca 13 uker på vei..

Anonymkode: 8c9ac...2b1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et av mine tegn på graviditet var mye svimmelhet. Det kom å gikk under hele svangerskapet. Veldig ubehagelig - men var «ikke noe i veien». 

Anonymkode: e742e...4b2

Skrevet

Jeg kan få plutselige blodtrykksfall, selv med et normalt blodtrykk "til vanlig". 

Det er helt normalt å oppleve dette ved svangerskap, men er du urolig, ta kontakt med jordmor. 

Skrevet

Det er vanskelig å vite, og jeg ville tatt en telefon til legen hvis svimmelheten vedvarer når du ligger. Jeg hadde et anfall med kraftig svimmelhet i et av svangerskapene mine, og ble lagt inn til observasjon (kastet også opp mye og var ustø). I samme svangerskap besvimte jeg da jeg gikk på do om natten ved flere anledninger. Det var blodtrykksfall, og ufarlig med unntak av at man kan slå seg om man besvimer og faller. Men svimmelhet som er der kontant kan det altså være lurt å snakke med lege om. 

Anonymkode: e1cef...5e0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...