AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #1 Skrevet 10. august 2020 Førstegangs gravid og skal for første gang på ultralyd. Fikk et brev fra sykehuset som stod at «Kun pasienter som trenger ledsager/assistanse kan ha med maks en pårørende inn på sykehuset såfremt ikke annet er avtalt på forhånd». Leste meg litt opp på ledsager på google og det står at ektemann/partner kan vær ledsager. Usikker om sykehuset mener det samme? Vil så gjerne at mannen min skal få oppleve ultralyd sammen med meg da dette er vårt første barn og ultralyd! ❤️ Anonymkode: ee5b6...1e7
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #2 Skrevet 10. august 2020 Det du googlet - var det oppdatert mht koronasmitte-forebygging? Du får ringe og høre - jeg forstår at far gjerne vil være med, men man må følge smittetiltakene. For hver pasient som har med seg en ekstra person, øker jo sjansen for at smitte kommer inn på sykehuset. Anonymkode: 2490e...93c 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #3 Skrevet 10. august 2020 Ville anbefalt deg å ringe sykehuset. Når det står «trenger ledsager» så vil vel ikke akkurat han gå under det, ettersom du klarer det selv på en måte. Men forstår deg godt! Men kan hende det er sånn standard de skriver. Ring og hør:) noen sykehus har åpnet for det, andre ikke. Tipper det blir strengere igjen ettersom det er litt oppblussing.. Evt så går det sikkert an å ha han på FaceTime:) Lykketil💛 Anonymkode: 69d62...758 1
Lillemorbare Skrevet 10. august 2020 #4 Skrevet 10. august 2020 Sjekk ditt sykehus nettside. Det står gjerne der om partner får lov til å være med eller ikke, da det er opp til hver enkelt sykehus. 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #5 Skrevet 10. august 2020 noen som har fått lov å ha med partneren sin?.. 😬 TS Anonymkode: ee5b6...1e7
Mezzosoprena Skrevet 10. august 2020 #6 Skrevet 10. august 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Førstegangs gravid og skal for første gang på ultralyd. Fikk et brev fra sykehuset som stod at «Kun pasienter som trenger ledsager/assistanse kan ha med maks en pårørende inn på sykehuset såfremt ikke annet er avtalt på forhånd». Leste meg litt opp på ledsager på google og det står at ektemann/partner kan vær ledsager. Usikker om sykehuset mener det samme? Vil så gjerne at mannen min skal få oppleve ultralyd sammen med meg da dette er vårt første barn og ultralyd! ❤️ Anonymkode: ee5b6...1e7 Det står jo også "såfremt ikke annet er avtalt på forhånd"... Men, du må jo bare ringe på den plassen du skal ta UL, og undersøke. 1
Lillemorbare Skrevet 10. august 2020 #7 Skrevet 10. august 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: noen som har fått lov å ha med partneren sin?.. 😬 TS Anonymkode: ee5b6...1e7 Jeg skal på ultralyd snart, og partner kan være med. Men han får ikke være på venteværelset, han må vente ute frem til undersøkelsen starter. Så da må jeg bare ringe han når jeg blir ropt inn. Denne informasjonen fant jeg på nettsiden til sykehuset jeg skal til. 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #8 Skrevet 10. august 2020 På mitt sykehus får ikke partner være med. Var på ultralyd der i juli, og fikk beskjed om at han pent måtte vente utenfor. Det var tidlig ultralyd, skal tilbake på ordinær i september og foreløpige retningslinjer fra sykehuset sier at han ikke får være med da heller... Dette er sykehus Innlandet. Anonymkode: edf75...765 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #9 Skrevet 10. august 2020 Mange har strammet inn fra i dag igjen, så er nok tvilsomt at du får han med. Anonymkode: 605f9...678 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #10 Skrevet 10. august 2020 Slik jeg har forstått det gjelder "kun pasienter som trenger ledsager" de med ledsager bevis på grunn av sykdom eller skade. Anonymkode: 8ce18...f89 4
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #11 Skrevet 10. august 2020 Just now, AnonymBruker said: Slik jeg har forstått det gjelder "kun pasienter som trenger ledsager" de med ledsager bevis på grunn av sykdom eller skade. Anonymkode: 8ce18...f89 hjelper det om man har også kjempe angst av å være på sykehuset og trenger støtte fra en bekjent? Anonymkode: ee5b6...1e7
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #12 Skrevet 10. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: hjelper det om man har også kjempe angst av å være på sykehuset og trenger støtte fra en bekjent? Anonymkode: ee5b6...1e7 Angst kan gi ledsagerbevis. Får det fra kommunen etter legeerklæring. Anonymkode: 8ce18...f89
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #13 Skrevet 10. august 2020 8 minutter siden, AnonymBruker said: Angst kan gi ledsagerbevis. Får det fra kommunen etter legeerklæring. Anonymkode: 8ce18...f89 ringer man bare legekontoret og spør om ledsagerbevis? har virkelig ikke lyst å vær alene på sykehuset Anonymkode: ee5b6...1e7
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #14 Skrevet 10. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: ringer man bare legekontoret og spør om ledsagerbevis? har virkelig ikke lyst å vær alene på sykehuset Anonymkode: ee5b6...1e7 Om du har en reell angst så får du en legetime og får et bevis på det. Om det ikke er noe som er kjent vil jeg ikke tro legen bare skriver ut om du ringer og sier du plutselig har angst. Er veldig mange som har måtte gå alene på ultralyd og til og med født alene i år. Anonymkode: 4abab...af0 7
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #15 Skrevet 10. august 2020 Min baby er syk og må sannsynligvis rett i luftambulanse. Jeg får ikke lov til å ha med meg noen på ultralyd. Håper bare jeg får ha med får på keisersnittet. Anonymkode: d3f9e...8db
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #16 Skrevet 10. august 2020 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: hjelper det om man har også kjempe angst av å være på sykehuset og trenger støtte fra en bekjent? Anonymkode: ee5b6...1e7 Du skal bli mor nå, da er det på tide å bli selvstendig. Hvis du må ha med far på timer framover vil det bli stilt spørsmålstegn ved din evne som kommende mor. Anonymkode: 605f9...678 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #17 Skrevet 10. august 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min baby er syk og må sannsynligvis rett i luftambulanse. Jeg får ikke lov til å ha med meg noen på ultralyd. Håper bare jeg får ha med får på keisersnittet. Anonymkode: d3f9e...8db Uff... kan det være de ikke får være med på keisersnittet,,,? Er jo fødsel det også😑 skjønner at de må være strenge pga smitte, men det må da være grenser...... håper ikke det er tilfelle for jeg skal ha keisersnitt selv å jeg nekter noe annet enn at far skal være med. Ingen av oss skal måtte gå glipp av fødselen, det nekter jeg. Anonymkode: af99b...432 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #18 Skrevet 10. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Uff... kan det være de ikke får være med på keisersnittet,,,? Er jo fødsel det også😑 skjønner at de må være strenge pga smitte, men det må da være grenser...... håper ikke det er tilfelle for jeg skal ha keisersnitt selv å jeg nekter noe annet enn at far skal være med. Ingen av oss skal måtte gå glipp av fødselen, det nekter jeg. Anonymkode: af99b...432 Haha, du får nekte i vei. Hadde selv KS 5. april og det var ikke snakk om at far kunne være med. Anonymkode: 605f9...678 5
Pillarguri Skrevet 10. august 2020 #19 Skrevet 10. august 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Uff... kan det være de ikke får være med på keisersnittet,,,? Er jo fødsel det også😑 skjønner at de må være strenge pga smitte, men det må da være grenser...... håper ikke det er tilfelle for jeg skal ha keisersnitt selv å jeg nekter noe annet enn at far skal være med. Ingen av oss skal måtte gå glipp av fødselen, det nekter jeg. Anonymkode: af99b...432 Du kan nekte alt du vil, men når du skal føde på sykehus så er det andre som bestemmer hva som er lov og hva som ikke er lov. 5
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #20 Skrevet 10. august 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Uff... kan det være de ikke får være med på keisersnittet,,,? Er jo fødsel det også😑 skjønner at de må være strenge pga smitte, men det må da være grenser...... håper ikke det er tilfelle for jeg skal ha keisersnitt selv å jeg nekter noe annet enn at far skal være med. Ingen av oss skal måtte gå glipp av fødselen, det nekter jeg. Anonymkode: af99b...432 Det eneste nekten kan føre til, er at du ikke får ks.. regler er regler. Anonymkode: cd6db...21f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå