AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #1 Skrevet 10. august 2020 Datteren min og hennes beste venn (gutt) blir plaget av en gutt som er ett år eldre på. SFO. Denne gutten har visst plaget vennen til datteren min regelmessig siden barnehagen. De skal nå begynne i 2. Klasse. Han roper stykke ting, følger etter, løper mot de, spytter. De gjør visst alt riktig i følge de som jobber på. SFO. Men det stopper ikke. Han smiler å koser seg når han plager de. Ikke vært et problem for datteren min før nå, men nå er de på samme SFO. Så, hva gjør man for å få en slutt på det? Foreldrene til gutten som blir plaget har gjentatte ganger snakket med leder på SFO og rektor. Ingenting skjer. Anonymkode: be7fe...57b
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #2 Skrevet 10. august 2020 Kan dere som er foreldre til begge barna be om et nytt møte sammen, dersom situasjonen er uforandret mtp dette barnet? Dette skal skolen ta tak i. Noter alle hendelser. På barneskolen til barnet mitt var det et par gutter på trinnet over som plaget mange elever på mitt barns trinn, både i skoletiden, på SFO og på hjemveien. Skolen kalte inn foreldrene til disse guttene til flere møter, men ingen bedring skjedde før skolen koblet inn BUP. Anonymkode: 2522d...903
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #3 Skrevet 10. august 2020 Dette høres ut som et brudd på §9a. Ta kontakt med sfoleder/rektor og be om at det opprettes sak og tiltak. Da er skolen pliktige til å ta tak i saken, og hvis de ikke gjør det, kan dere snakke med fylkesmannen. Anonymkode: 0374e...b0e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå