Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skriver på dette forumet fordi jeg føler meg utrolig alene. 

Jeg var på ferie for noen uker siden. Jeg og 3 andre venninner. Vi hadde leid en hytte og hadde en helt fantastisk ferie. Jeg som normalt ikke drikker noe særlig kjente på hvor godt var å leve og at det var godt å føle seg fri og lykkelig. Ble noen drinker for mye rett og slett... Etterhvert kom noen hyttenaboer forbi. De satt sammen med oss utenfor hytten, og han ene fikk jeg en skikkelig seksuell kontakt med. Det hele var veldig spennende. Vi var full begge to, satt i coronavennelig avstand og kjente mye spenning. Det gikk som det gikk, vi snek oss unna de andre og hadde sex. Beskyttet sex vel og merke! 

Da vi våknet dagen etter hadde de dratt! Jeg aner ikke hvem han var, men der og da tenkte jeg ikke så mye over det. Det var en artig kveld og det var det liksom.... 

Et par uker etterpå begynte jeg å kjenne at brystene var ømme, så har det bare blitt mer symptomer etter det. Tok en graviditetstest og fikk positiv. Kunne ikke tro det, og fikk helt panikk. Har nå fått bekreftet graviditet hos legen. 

Hva gjør jeg nå? Jeg aner ikke hvem faren er og kan ikke kontakte han. I tillegg sitter det ekstremt langt inne å ta abort... Jeg vurderer faktisk å beholde. Jeg er 37 år, stabil jobb og evig singel. Kanskje dette er min sjanse til å få barn? Jeg har alltid drømt om familie, men ikke på denne måten. Nå som jeg er i situasjonen jeg er i så prøver jeg å se løsninger. 

Jeg vil gjerne høre fra dere som er aleneforeldre hvordan det er? Er det vanskelig og ikke noe å anbefale, eller kan jeg faktisk få dette til? 

Spar dere for dømmende kommentarer, jeg dømmer meg selv hardt nok som det er... 

Anonymkode: b340d...917

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du veit hvilken hytte de hadde så kan du kontakte plassen og be om navn på de som bodde der (evt forklar saken hvis de nekter å gi ut info) 

Anonymkode: 9e0fb...a7d

• Liker 16
Skrevet

Tenker du på hvordan dette ville vært for barnet? Å være avkommet fra en fyllefest der den aldri får vite hvem faren er og om det er mye arvelige sykdommer og psykiske lidelser i familien?

Anonymkode: 5a4b1...6c4

• Liker 9
Skrevet

Så ekstremt ubetenksomt å ha sex med ukjent. Hva hadde du gjort om du ble smittet av korona og ikke hadde klart og spore smitten? 

Anonymkode: 665e8...9ea

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så ekstremt ubetenksomt å ha sex med ukjent. Hva hadde du gjort om du ble smittet av korona og ikke hadde klart og spore smitten? 

Det er ikke enkeltpersoner som skal spore smitten, de skal bare gi den infoen de har om hvor de har vært og når 

Anonymkode: 9e0fb...a7d

• Liker 9
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og poenget med denne kommentaren er? Gjort er gjort, og de fleste har vært i en situasjon der man kjenner på seksuell energi og dømmekraften kanskje ikke er på topp. 

Jeg vet ikke hva jeg ville gjort i din situasjon, men jeg tenker at jeg kanskje ville prøvd hardt å spore opp barnefar. Hvis du drømmer om familie, så er det kanskje som du sier din sjanse selv om den ikke er som du hadde sett for deg. Har du mennesker rundt deg som kan stille opp? Det tenker jeg er ganske vesentlig når man er alene om ansvar for et barn. Ønsker deg lykke til ihvertfall, uansett hva utfallet blir ❤️ 

Anonymkode: f9d87...e31

• Liker 20
Skrevet

Jeg hadde definitivt beholdt. Helt ærlig hadde jeg ikke prøvd nevneverdig å spore opp faren. Du kjenner han ikke, og det å måtte levere ungen sin til samvær hos en fremmed mann hadde sittet LANGT inne hos meg. Spesielt hvis det viser seg at han ikke er egnet til å ivareta et barn - når han først har rettigheter til samvær er det så sykt vanskelig å ta det fra han. Da må det dokumenteres overgrep eller grov omsorgssvikt.

Det er uansett ikke bra for et barn å bli født inn i "delt omsorg" og ustabil hjemsituasjon.

Se på det som skjebnen, og lat som om du har "vært i Danmark". Nå er det jo blitt lovlig for enslige kvinner å få hjelp til å bli gravide her i Norge, så hvis noen spør kan du jo bare si at du har gjort det 🙈

I bunn og grunn er han en sæddonor. Han har jo ikke gjort dette med et ønske om å få barn. Det var jo beskyttet sex. 

Anonymkode: 6a048...b0a

• Liker 25
Skrevet

Hvorfor ikke, men gjør en reell innsats for å finne gravøren. Han har rett til å vite, og barnet har rett til å vite.

Anonymkode: 491d8...270

• Liker 18
Skrevet (endret)

Jeg syns du skal beholde. du kjenner nok også selv at du kommer til å sørge og mest sannsynlig angre dypt på beslutningen, hvis du egentlig ønsker deg barn! 

Hvis du bestemmer deg for å beholde, så kan du fint bruke litt tid på å summe deg og fordøye og akseptere situasjonen. Deretter tar du kontakt med de som eier hytta, evt. Finner adressen til nabohyttene og finner ut hvem som eier disse. Gjør litt research, evt. Finn på en "unnskyldning" til hvorfor du leter etter denne personen hvis du ikke er komfortabel med å utlevere til andre enn han som da er faren til barnet.

Tror du kommer til å angre hvis du ikke gjør noe forsøk i å finne han.

Endret av sommerfugl154
  • Liker 7
Gjest theTitanic
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker du på hvordan dette ville vært for barnet? Å være avkommet fra en fyllefest der den aldri får vite hvem faren er og om det er mye arvelige sykdommer og psykiske lidelser i familien?

Man trenger ikke bruke nøyaktig de ordene når man forklarer for barnet...   

Gjest Lama_Drama
Skrevet

Vil du ha barnet? Behold. Og rent personlig, jeg ville forsøkt å spore opp faren.

Skrevet

Jeg ville beholdt barnet om du drømmer om familie men ikke finner noen mann. Det er SÅ mange som gjør dette alene så det burde gå bra. Om du skal kontakte barnefaren? Det riktigste ville jo vært å gjøre det. Men om du ikke ser for deg at dette forholdet kommer til å utvikle seg til noe mer så hva er poenget? Kanskje bare unødvendig mye komplikasjoner? Men barnet kommer sikkert til å lure veldig på hvem far er og du kommer sikkert til å få dårlig samvittighet med tiden fordi du ikke forteller hele sannheten om opphavet. Du kan prøve å spore han opp og sende han en mail hvor du forklarer situasjonen, men at du ikke forventer eller trenger noen deltagelse fra hans side (om det er det du vil). Det kan jo være at dette er en grepa kar som du etterhvert får et fantastisk forhold til. Who knows? Han trenger ikke være psykisk syk og full av genfeil bare fordi han er en fremmed. Fikk du et lite inntrykk av hvilken person han er gjennom alkoholrusen?

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde definitivt beholdt. Helt ærlig hadde jeg ikke prøvd nevneverdig å spore opp faren. Du kjenner han ikke, og det å måtte levere ungen sin til samvær hos en fremmed mann hadde sittet LANGT inne hos meg. Spesielt hvis det viser seg at han ikke er egnet til å ivareta et barn - når han først har rettigheter til samvær er det så sykt vanskelig å ta det fra han. Da må det dokumenteres overgrep eller grov omsorgssvikt.

Det er uansett ikke bra for et barn å bli født inn i "delt omsorg" og ustabil hjemsituasjon.

Se på det som skjebnen, og lat som om du har "vært i Danmark". Nå er det jo blitt lovlig for enslige kvinner å få hjelp til å bli gravide her i Norge, så hvis noen spør kan du jo bare si at du har gjort det 🙈

I bunn og grunn er han en sæddonor. Han har jo ikke gjort dette med et ønske om å få barn. Det var jo beskyttet sex. 

Anonymkode: 6a048...b0a

Ikke følg dette rådet, TS, det er veldig egoistisk. Barnet kommer til å ville vite hvem som er far, og du må kunne si at du gjorde et ærlig forsøk på å finne ham. Å bare anta at han er en slem fyr blir for drøyt. For barnets skyld, prøv å let. Går det ikke, så går det ikke, men da kan du med hånden på hjertet si til barnet at du prøvde alt du kunne å finne ham.

Anonymkode: 8c3e1...978

• Liker 24
Skrevet

Ville beholdt barnet, men forsøkt å finne faren! Det kan da ikke være umulig. Forsøk nå, før det er for sent. Blir mye vanskeligere om 15 år når barnet virkelig har behov for å vite hvor det stammer fra. Om du velger å fortelle hvem faren er når den tid kommer får være et fremtidsproblem... men finn UT iallefall hvem det er, så du kan notere deg det.

• Liker 12
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du ser ikke lyst på livet sånn generelt, skjønner jeg. Det var da et ganske standard sommersexmøte, mystisk og spennende mann man møter på hyttetur med alkohol innabords. Hallo. Dessuten er det tøys å bekymre seg for arv av sykdommer, det er veldig sjeldent det forekommer faktisk arvelige sykdommer. At det eksisterer psykiske lidelser i en familie betyr ikke at det arves🙄 Makan til fordommer.

Anonymkode: 8c3e1...978

• Liker 15
Skrevet

Om du ønsker deg barn, bør du absolutt beholde. Ellers vil du sikkert angre. 

Jeg ville nok også forsøkt å oppspore far. Men kanskje ved å gå ut med: "Vi møttes og fikk så god kontakt. Kanskje kunne dette blitt noe mer?". (Kanskje er det tatt et bilde i løpet av kvelden?) Facebook eller slike kanaler er jo et sted mange bruker til å forsøke å oppspore noen de har møtt. 

Både han og barnet har jo egentlig "rett" på å få vite. 

Uansett, så er det jo mulig å klare dette alene, om du ikke får tak i han. 
Og til barnet går det jo an å fortelle at dere møttes, og likte hverandre, men glemte å utveksle kontaktinformasjon, og selvfølgelig at du var så heldig å få han/henne ut av dette uansett, og aldri ville vært foruten. 

Anonymkode: 59442...4ab

• Liker 1
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker said:

Bestevennen min er avkommet fra noe lignende og vi er begge rimelig glade for at han ble født. 

Anonymkode: 00659...5d1

• Liker 6
Skrevet

Gratulerer med graviditet! ❤️

Livet blir ikke alltid som planlagt - og godt er det!  

(og skulle du bestemme deg for abort er det ditt valg, og det som er riktig for deg!). 

• Liker 4
Skrevet

Gratulerer :)❤️

Anonymkode: f7aac...d31

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...