Gå til innhold

Hvilken farge skal jeg male gangen min? Vitra Hang it all

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle på KG,

Jeg har en liten gang som jeg nå har lyst til å male. Nå er den hvit og det synes jeg er ganske kjedelig. 

Jeg fikk en knagg til bursdagen min og dette er det eneste jeg skal ha på veggen. 

Hvilken farge hadde vært fin som base for denne knaggen? 

vitra.jpg

Anonymkode: f9d11...4b8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo ta utgangspunkt i en av fargene på knaggene, og male i den, eller lignende nyanse. :)  Hvis gangen er liten syns jeg det er kult med en sprek farge, så jeg ville gått for oransje (kan gå for en mer dus oransje hvis den blir for intens).

Ville ikke malt for mørkt, så førsteinntrykket ikke er at leiligheten din er mørk. 

Anonymkode: f9a7e...529

• Liker 2
Skrevet

Alle fargene på knaggen er sterke. Jeg ville valgt en svakere nyanse på veggen. Mange fager som kan passe, men jeg tror lys blå eller grønn vil bli finere enn grå eller beige.

Anonymkode: e1ddf...416

• Liker 1
Skrevet

Tror jeg ville tatt en svak mintgrønn farge. 

Anonymkode: 23f8e...6e3

• Liker 2
Skrevet (endret)
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle fargene på knaggen er sterke. Jeg ville valgt en svakere nyanse på veggen. Mange fager som kan passe, men jeg tror lys blå eller grønn vil bli finere enn grå eller beige.

Anonymkode: e1ddf...416

Enig. For å fremheve knaggen så maler du ikke i en av fargene på knaggen, men velger en av fagene og maler i en mye mer dus nyanse. Velger du en av de sterke fargene på knaggen så drukner knaggen i fargen fordi fargen vil slå deg i trynet mer enn knaggen.

Jeg er veldig glad i grønn og blå, men hvis du synes det er kult så er gult en farge jeg tror at snart vil slå igjennom. Rødt prøvde seg i fjor i form av terrakotta og rosanyanser (slo ikke helt igjennom hos de fleste), blå og grønn har vært og er fortsatt veldig populære. Alle har blå og grønne nyanser hjemme. For å skille deg ut ville jeg valgt gul.

Eller jeg ville ikke ha valgt det, men dersom du liker gult og vil skille deg ut så er det fargen å velge. Fargen, avhengig av nyanse selvfølgelig, gir masse energi, varme og kos. Og få har denne fargen i 2020 da den ikke har fått sin tid i rampelyset enda. :)

https://www.google.com/search?q=jotun+2020&tbm=isch&ved=2ahUKEwir0a-CqJDrAhUYySoKHTO7CCIQ2-cCegQIABAC&oq=jotun+2020&gs_lcp=ChJtb2JpbGUtZ3dzLXdpei1pbWcQAzICCAAyAggAMgIIADICCAAyBAgAEB46BAgjECc6BAgAEENQ0WBYzXNgj3doAHAAeACAAYYBiAHYA5IBAzQuMZgBAKABAcABAQ&sclient=mobile-gws-wiz-img&ei=9RExX-uCLZiSqwGz9qKQAg&bih=617&biw=360&client=ms-android-samsung-gs-rev1&prmd=imvn

Har bare søkt på Jotun 2020. Her ser du fargene som alle har hjemme. Ingen har gult.

Man kan si det er en grunn til det, velger man feil farge kan gult virke ganske overveldende. Samtidig, det samme sa man om mørk blå, grønne og svarte farger i 2008 også. Nå er det helt vanlig. :PSvart kan også funke, men i en liten gang?? Hadde ikke gjort det.

Endret av loveli
Skrevet

Jeg har den hengeren på en vegg med svart matt. Kommer veldig til sin rett der:)

Skrevet

Svak mint eller veldig lys blå. 

Anonymkode: 7450e...782

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...