AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #1 Skrevet 10. august 2020 Er det virkelig så lett? Min ekskone har startet et firma med sin nye samboer. Alt står i min eks sitt navn, men det er han som tar ut all lønn. Det ble en kjempesak med nav pga bidrag i fjor, ettersom hun hadde 0 i inntekt. De skjønnsfastsatte henne til 250.000 og jeg betaler ganske mye i bidrag i tillegg til å ha barna like mye som henne. Firmaet går som det suser og de har flere ansatte og har nettopp kjøpt seg større lokaler. De totalrenoverer huset og har 4 biler. Jeg syns det er merkelig at nav ikke ser lønnsomheten på firmaet når de ligner henne, for jeg mener jo at dette blir helt feil. Eller er det bare meg? Anonymkode: 216dd...a9e
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #2 Skrevet 10. august 2020 Jeg kan dessverre ikke svaret, men tipser deg om å legge dette ut på «forbruker, jus og økonomi». Jeg har inntrykk av at en del som frekventerer det forumet har litt peiling, og så slipper du kun å få synsing rundt situasjonen din. Anonymkode: 4153a...ba5
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #3 Skrevet 10. august 2020 Ja, det er faktisk så lett å lure seg unna bidrag. Nav innkreving er en vits. Har selv en eks som har holdt på sånn i 10+ år. Selvstendig næringsdrivende, tar ut lite lønn. Alt går på kona og hus+biler står på henne. Null samvær og gjør alt for å ikke betale en krone i bidrag. Det er så enormt frustrerende at det koker i topplokket bare jeg tenker på det. Anonymkode: 94a5d...6d4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå