AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #1 Skrevet 10. august 2020 Og kom på jobb i dag. Burde han ikke ha vært i karantene? Det er jo like ille som et rødt land! Anonymkode: b3bfb...acc
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #2 Skrevet 10. august 2020 Skal du kline med ham da siden du hisser deg opp over det? Anonymkode: f1af7...68f 5
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #4 Skrevet 10. august 2020 Det er ingen krav om karantene dersom han ikke har vært i kontakt med en smittet person. Det er foreløpig ingen regler om at en som har oppholdt seg i en «rød sone» i Norge må i karantene. Så lenge ikke han oppfyller kriteriet for karantene, får han ikke sykemelding, og arbeidgiver er neppe interessert i å betale for «karantenen» hans. Mener du at han skal be om ulønnet ferie for dette? Anonymkode: 371ce...434 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #5 Skrevet 10. august 2020 Vi sitter på samme kontor (4 som deler). Anonymkode: b3bfb...acc
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #6 Skrevet 10. august 2020 Han skal, som alle andre, vaske hender, hoste i papir eller albuekrok, være hjemme hvis han er syk eller har symptomer på covid-19, og ellers holde minst en meters avstand til alle andre. Anonymkode: 63b18...4d9 7
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #7 Skrevet 10. august 2020 Sånn som det er nå er det ikke krav om karantene for ham. Men utrolig tafatt av myndighetene at de ikke innfører «røde soner» innenlands der det er begrensninger i inn- og utreise, og karantene om man har vært der. Alternativet blir jo at smitten kommer seg i hele landet og at man må stenge alt. Anonymkode: 218ca...06f 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #8 Skrevet 10. august 2020 Det er jo langt høyere smittetall der enn i land som har blitt røde! Hvor er logikken? Anonymkode: b3bfb...acc 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #9 Skrevet 10. august 2020 Norge deler ikke inn oss selv i røde og grønne områder som vi gjør med Sverige (dobbeltmoralen lenge leve), så frem til regjeringen evt kommer til å gjøre det, eller bestemmer regionale eller nasjonale nedstengninger, så er hele Norge grønt og ingen skal i karantene så lenge de ikke har vært i kontakt med folk som har fått påvist smitte, eller har symptomer selv frem til en evt positiv test foreligger. Anonymkode: b961f...3c0 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #10 Skrevet 10. august 2020 Askim ligger i Norge????? Anonymkode: 8d1a2...f17 1
Carrot Skrevet 10. august 2020 #11 Skrevet 10. august 2020 (endret) Jeg har også vært i "rød sone" i norge i helgen, men jeg har passet meg, vasket hender, spritet, ikke vært nær andre osv osv og jeg er oppegående nok til både å ta forhåndsregler for egen del men også passe på andre, tror du ikke den du jobber med er like påpasselig? Endret 10. august 2020 av Carrot 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #12 Skrevet 10. august 2020 7 minutter siden, Carrot skrev: Jeg har også vært i "rød sone" i norge i helgen, men jeg har passet meg, vasket hender, spritet, ikke vært nær andre osv osv og jeg er oppegående nok til både å ta forhåndsregler for egen del men også passe på andre, tror du ikke den du jobber med er like påpasselig? Tror du ikke de fleste som har vært på ferie i utlandet også har gjort det? Så bare de som ikke har vært påpasselige, bør i karantene? Anonymkode: b3bfb...acc 4
Gidavmeg Skrevet 10. august 2020 #13 Skrevet 10. august 2020 29 minutter siden, Carrot skrev: Jeg har også vært i "rød sone" i norge i helgen, men jeg har passet meg, vasket hender, spritet, ikke vært nær andre osv osv og jeg er oppegående nok til både å ta forhåndsregler for egen del men også passe på andre, tror du ikke den du jobber med er like påpasselig? Så du mener egentlig at alle som blir syke kan takke seg selv for de er elendige på hygiene? 4
youcancallmejune Skrevet 10. august 2020 #14 Skrevet 10. august 2020 Det er på tide å innføre røde soner i Norge også, og selvfølgelig karantene for de som har oppholdt seg der.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #15 Skrevet 10. august 2020 Selv om vedkommende har vært der det er stor smittespredning, så betyr det ikke at han er smittet. Anonymkode: ed20d...ed0 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #16 Skrevet 10. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Selv om vedkommende har vært der det er stor smittespredning, så betyr det ikke at han er smittet. Anonymkode: ed20d...ed0 Enig! I tillegg så må man ikke glemme at man fremdeles kan bli smittet på butikken, eller av naboen, av barnet ditt, mannen din osv - det er ikke kun blant de som har vært på ferie det finnes smitte.... Anonymkode: 6eeb3...b42 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #17 Skrevet 10. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Askim ligger i Norge????? Anonymkode: 8d1a2...f17 Det er ikke alle som har fått med seg at Norge er helt trygt, mens alt av "utlandet" er stort og skummelt og smitten venter på deg allerede på flyplassen. Anonymkode: dd578...337 4
Carrot Skrevet 10. august 2020 #18 Skrevet 10. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tror du ikke de fleste som har vært på ferie i utlandet også har gjort det? Så bare de som ikke har vært påpasselige, bør i karantene? Anonymkode: b3bfb...acc Forskjellen er at vi har ikke karanteneregler innen norge 57 minutter siden, Gidavmeg skrev: Så du mener egentlig at alle som blir syke kan takke seg selv for de er elendige på hygiene? Det skriver jeg da ikke, jeg sier bare at TS bør ha tiltro til at denne personen ikke usetter seg selv eller andre for fare og at så lenge vi ikke har katanteneregler innenlangs kan hun selv ta forhåndsregler etter gjeldende rettningslinjer. 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #19 Skrevet 10. august 2020 Er nok ingenting å gjøre med det. Men du bør Varsle sjefen din om at han har vært i en mulig smittesone, slik at et eventuelt sporingsarbeid blir lettere. Anonymkode: fc38f...89e
Anbefalte innlegg