Gå til innhold

Har du hatt eller kjenner noen som har hatt koronaviruset?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ble du eller de du kjenner smittet? 

Anonymkode: 61104...e0c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet om en som ble smittet på fest.

Anonymkode: f22e2...455

• Liker 3
Skrevet

Kjenner eller blir nå kjente en som har hatt det. Var en bekjent gammel mann. Dessverre døde han pga det. Jeg visste ikke at han hadde hatt corona før presten omtalte dødsårsaken i begravelsen. Han døde i slutten av april, etter lengere tid sykdom. Aner ikke hvordan han fikk det.

Skrevet

Kjenner/vet om fire personer tror jeg. 
En ble smittet i Østerrike da alt startet i februar/mars.En annen ble smittet av noen som hadde vært på vinterferie i alpene. Ble med dem på hyttetur etter hjemkomst, viste seg at flere hadde korona. 
En tror han ble smittet på treningssenter her i Norge, også det i mars. 
En vet jeg ikke hvordan ble smittet, men han ble raskt friskt igjen. Var syk i begynnelsen av mai. 

Anonymkode: eac2e...4b2

• Liker 1
Skrevet

Kjenner en av de første som hadde påvist smitte i Norge. De ble smittet på den "koronapuben" i Østerrike. 

Jeg tror jeg ble smittet av vedkommende (møtte personen på Gardemoen og ble syk etterpå). Men jeg viste ikke at vedkommende hadde korona før jeg ble frisk igjen, så fikk aldri testet meg. 

Anonymkode: 58dcf...349

Skrevet

Ja en døde og en er fremdeles dritdårlig og sliter med pusten.

Anonymkode: 6cef6...80b

• Liker 2
Skrevet

Kjenner en hel familie som fikk det, ingen hadde vært i utlandet, men en av foreldrene i huset hadde vært i kontakt med en som kom fra utlandet uken før.

Anonymkode: 525fa...e4c

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner en av de første som hadde påvist smitte i Norge. De ble smittet på den "koronapuben" i Østerrike. 

Jeg tror jeg ble smittet av vedkommende (møtte personen på Gardemoen og ble syk etterpå). Men jeg viste ikke at vedkommende hadde korona før jeg ble frisk igjen, så fikk aldri testet meg. 

Anonymkode: 58dcf...349

Da bør du vel bare ta en antistofftest og få bekreftet?

Anonymkode: 65688...1d0

• Liker 4
Skrevet

En venn av meg tok nylig antistofftest som viste antistoffer som betyr at han antakeligvis har hatt korona. Har ikke vært syk eller hatt noen symptomer. 

Vet ikke hvordan/når han evt. ble smittet, kan være lenge siden.

Anonymkode: 65688...1d0

Skrevet

Kjenner et par. Jobber på sykehus og de fikk det på jobb, helt i begynnelsen av mars. Før pasientene ble testet og isolert i den grad som nå.

Skrevet

Søskenbarnet til samboeren min og  kona hans. Hun var veldig uvel,  men er frisk nå. Broren til en hvor jeg jobber døde av corona 

Anonymkode: 552bb...0ab

Skrevet

Jeg tror mann og barn her i huset har hatt det, i mars -etter reise rett før verden stengte. De hadde alle symptomene, barnet var veldig sykt ei natt, men ellers var det kun som vanlig forkjølelse.  Mannen var skikkelig syk ei uke. Men dette var på tida hvor testkapasiteten var sprengt, og vi uansett var hjemme pga stengt samfunn. (Vi gikk ikke på butikken eller noen ting ut av huset, utenom turer langt fra folk fra mannen ble symptomfri og i tre påfølgende uker)

Var det det, så har jo vi andre i huset også fått det, men da uten symptomer. 

Anonymkode: 4c256...57f

Skrevet

Jeg er ganske sikker på at et familiemedlem har hatt det. Han var dritsyk - type måtte krabbe til toalettet. Ble andpusten av å reise seg opp i sofaen. Fikk ikke testet seg fordi det ikke var kapasitet til det. Han sier selv at han aldri har følt seg så elendig før.

Anonymkode: eb695...775

• Liker 1
Skrevet

Jeg vet om/kjenner 3 stk. 

En ble smittet på skiferie.

En ble smittet på jobb i Nederland

Ektefelle som ble smittet på jobb, sykepleier. 

Anonymkode: 08397...3eb

Skrevet

En gjeng som ble smittet i Østerrike i mars. Varierende symptomer fra lett forkjølelse ril respiratorbehandling. Nå i sommer kjenner jeg en som ble smittet i Polen, og to som ble smittet gjennom nærkontakter av en som hadde vært i Sverige. Den ene er dårlig, de to andre har foreløpig lette symptomer.

Anonymkode: 05eb9...ca7

Skrevet

2 stk skiturister... De fleste jeg kjenner har vært ansvarlig siden (ingen unødvendige utenlandsk reise etc), så håper jeg kan si at ikke jeg kjenner flere om noen måneder..

Anonymkode: b45c1...67d

Skrevet

Vet om en småbarnsfamilie som ble smittet lokalt i byen jeg bor i april. Moren i familien er en kollega av søsteren min. Den sykeste av de fem i familien var faren på 40 år. Han hadde feber og var noe tungpustet. Resten av familien opplevde kun milde symptomer. Moren i familien sa visst at hun kun opplevde tap av smaks- og luktesansen. 

Det er helt sprøtt hvor forskjellig folk reagerer på dette viruset! 

Anonymkode: 279c6...3c9

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke hatt det selv, men kjenner mange som har. To av dem ble alvorlig syke. Vedkommende som ble smittet og syk i mars er fortsatt ikke i stand til å jobbe heltid, og det er snakk om et ungt, veltrent og fra før av friskt menneske. En venninne av meg har mistet to familiemedlemmer, men de bor og ble smittet i utlandet.

Skrevet

Vet om to personer.

Den ene ble smittet i Østerrike i februar, og hadde i liten grad symptomer.18 år gammel.

Den andre ble smittet i april på jobb på sykehus, og hadde problemer med pusten. Ble sykemeldt i over 2 måneder, og selv etter mange uker slet med pusten. 29 år gammel. 

Anonymkode: dcc95...1da

• Opprett ny...