Gjest Violetta Skrevet 15. juli 2005 #1 Skrevet 15. juli 2005 Hva gjør man da? Jeg ringte politiet jeg, fordi jeg tenkte kanskje noen hadde meldt den savnet, eller at de visste om noen kunne komme og fjerne den. Den ligger i en mye brukt sti. De henviste meg videre til kommunen, så jeg ringte dem. De sa at de som har med sånt å gjøre er på ferie. Så der ligger katten, og den har ligget der siden søndag, om ikke lenger. Det var da jeg fant den. Jeg kan ikke kvitte meg med den selv, har ikke noen plass å grave den ned eller noe. Er det ikke kommunen sitt ansvar? Krever jeg for mye? Jeg har i tillegg tatt en ringerunde til de jeg kjenner som kunne vite hvem sin katt det var, men fikk ikke napp.
Dagoberta Skrevet 15. juli 2005 #2 Skrevet 15. juli 2005 Hva med å ringe lokalavisen og be om å få en liten notis om det? Her har lokalavisene en egen spalte for innringere, kanskje din har det?
Gjest Violetta Skrevet 15. juli 2005 #3 Skrevet 15. juli 2005 Hva med å ringe lokalavisen og be om å få en liten notis om det? Her har lokalavisene en egen spalte for innringere, kanskje din har det? ← Det var en god ide. Det skal jeg gjøre på mandag.
Dagoberta Skrevet 15. juli 2005 #4 Skrevet 15. juli 2005 Det er trist når pusen forsvinner og man ikke vet om noe har skjedd, så det er fint at du prøver å finne tak i eierne
Gjest feliscatus Skrevet 15. juli 2005 #5 Skrevet 15. juli 2005 Husk på at katter kan være merket med en microchip i nakken. Denne verken ser du eller merker du ved å ta på katten. Trodde politiet skulle ha instrumenter til å lese av en ev chip, men siden de ikke brydde seg da du tok kontakt, ville jeg tatt kontakt med en veterinær. Da kan de sjekke om den er merket. De vil ikke ta betalt for dette (kan jeg ikke tenke meg!). Regner med du har kikket i høyre øret på katten etter eventuell tatovering (kan være utydelig)? Ellers høres det ut som en ide å annonsere i lokalavisa. Det verste med å miste en katt er ofte å ikke vite hva som har skjedd, og om katten virkelig er død. Bedre å få servert et sørgelig budskap enn å leve i uvissheten..
Gjest Bhsiltsk Skrevet 15. juli 2005 #6 Skrevet 15. juli 2005 Det går også an å sette opp en lapp på butikken...
Gjest Violetta Skrevet 15. juli 2005 #7 Skrevet 15. juli 2005 Husk på at katter kan være merket med en microchip i nakken. Denne verken ser du eller merker du ved å ta på katten. Trodde politiet skulle ha instrumenter til å lese av en ev chip, men siden de ikke brydde seg da du tok kontakt, ville jeg tatt kontakt med en veterinær. Da kan de sjekke om den er merket. De vil ikke ta betalt for dette (kan jeg ikke tenke meg!). Regner med du har kikket i høyre øret på katten etter eventuell tatovering (kan være utydelig)? Ellers høres det ut som en ide å annonsere i lokalavisa. Det verste med å miste en katt er ofte å ikke vite hva som har skjedd, og om katten virkelig er død. Bedre å få servert et sørgelig budskap enn å leve i uvissheten.. ← Jeg har ikke mulighet til å frakte katten til noen veterinær, har ikke bil, og dessuten har den nå ligget der i en uke - i varmen... Jeg tenkte å lage en lapp og sette opp etter at katten er fjernet, med beskrivelse. Jeg tenkte ikke på det med tatovering før du skrev det nå, og har virkelig ikke lyst til å ta i katten nå etter så lang tid.
Gjest feliscatus Skrevet 15. juli 2005 #8 Skrevet 15. juli 2005 Det går også an å sette opp en lapp på butikken... ← bare husk på at katter kan gå over lange avstander, særlig ukastrerte katter. da hjelper det kanskje ikke å henge opp en lapp på din nærbutikk, hvis den ligger mange kilometer unna der katten faktisk bor. Men man kan jo henge opp lapper der i tillegg til annonsering andre steder. Du kan også legge ut annonse her: http://www.nettkatten.no/
Gjest Guest Skrevet 16. juli 2005 #9 Skrevet 16. juli 2005 Kan du ikke ta en pose med deg og legge katten i den imens? Trenger ikke ta på den, bare å vrenge posen og ta.
Tiit Skrevet 16. juli 2005 #10 Skrevet 16. juli 2005 Grav den ned, og få inn en annonse i avisen med beskrivelse av katten.
Gjest katter Skrevet 16. juli 2005 #11 Skrevet 16. juli 2005 Synes det høres rart ut at ikke politiet kan ta den - det gjorde de i kommunen jeg bor i... Som andre sier kan katten være microchippet, og politiet har trolig utstyr til å scanne den. Ellers kan du kanskje ringe en dyreklinikk og høre om de kan sende ut en dyrepleier eller noe med scanner... Og viltnemda? Det skal vel alltid være en viltnemdansvarlig tilgjengelig? I kommunen JEG bor i vet jeg at det ikke hadde vært mye vits i å varsle kommunens "uteansvarlige" - altså park- og grøntfolk. vel hadde de tatt med seg katta (og evt andre døde dyr), men jeg garanterer at dyret hadde havnet i en container etter først å blitt forsøkt lagt i sekken til årets nye sesongarbeider. Uten at noen hadde tenkt på å spore opp eier..
Gjest 23+7 Skrevet 16. juli 2005 #12 Skrevet 16. juli 2005 Ring brannvesenet. De tar mange oppdrag. Si at du har snakket med politi,men de gjør ikke noe.
Dragona Skrevet 17. juli 2005 #13 Skrevet 17. juli 2005 Politiet er til lite hjelp noen ganger.. Prøvde det sjøl, når det var nabobikkja som stod ute i flere timer i flere minusgrader i vinter.. var til lite hjelp... Hu hadde ikke fått underpelsen sin ennå... Spør om noen kan kjøre deg til veterinæren, ikke la pusen ligge ved stien å råttne.. stakkar...
Grooo Skrevet 17. juli 2005 #14 Skrevet 17. juli 2005 Jeg hadde kontaktet veterinær hvis politiet ikke ville hjelpe og jeg ikke hadde hatt mulighet til å gjøre noe selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå