Gå til innhold

På gråten, syns alle brudekjoler er stygge og sliter som petite brud

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hjelp... 

Jeg har trålet finn.no i ukesvis, jjshouse (billigkjoler kommer ikke på tale, jeg er for pretensiøs på tekstiler), alle norske butikker jeg har kommet over, amerikanske, italienske, tilogmed en isrealsk butikk. Ebay, etsy, asos, tise, Zalando, Nelly, u name it. Alt er stygt. 

De fleste ekte bruder ser ut som de skal begraves i en pyramide if u know what i mean, mens modellene på butikksidene ser ok ut til jeg forestiller meg kjolen på meg selv og ser alt som er feil på kjolen.

Jeg er lav, tynn, har små bryster, fyldigere nedentil. Tenk deg en meget dempet Kardashian med enda mer dempede bryst (ikke at jeg vet hvor høye og brede de egentlig er). 

I dag fikk jeg prøve en kjole av en kjenning, den hadde havfruesilhuett og det så fint ut utenom alt det andre fæle på kjolen. Silhuetten duger. Det gav meg et mer konkret utgangspunkt. 

Kanskje det hadde vært lettere om jeg gikk innom brudesalonger, men da hadde jeg måtte reise med ferjer og diverse, noe jeg ikke tør da vi har et par hjertepasienter i familien (korona). Og vi vil gifte oss neste år så kjolen må finnes snart. 

Jeg liker ikke folder, blonder, ting som puffer, paljetter, perler, glitter, krystaller, utringing, åpen rygg, spaghetti straps, tykke straps, stramme lange ermer, 3/4 ermer ser for sporty ut, jeg bruker aldri hvitt men vil bruke det for mannen og familiens skyld. Desverre tror jeg det er hvitfargen som gjør at bruder ser ut som mummier eller barn på karneval. Så om jeg skulle gått for en ren sateng-/silkekjole uten noe dilldall, så hadde jeg bare gått nedover kirkegulvet i en sak som ligner på en løsere kondom i enkelte vinkler. 

Jeg har likt diverse kjoler i andre farger, problemet er at jeg ikke liker tanken på at  jeg kunne blitt forvekslet med gjestene våre. 

Og hallo, på finn-annonsene skriver de ofte hvor høye de er og hvor høye sko de brukte. Så når jeg finner en sjelden str 32 som kan se akseptabel ut om jeg legger godviljen til, så er de 173cm OG brukte 9cm hæler!! Hæ?? Jeg er rett over en og en halv-meteren og please, jeg fester ikke i mer enn 4-5cm i en hel dag. Ja man kan sy og justere, men når det må justeres SÅ mye, så vil det gå utover silhuetten og hvordan kjolen er ment for å se ut. 

Bunad kommer ikke på tale. 

Hjelp. 

Hjelp, hjelp, hjelp. 

Anonymkode: 392dc...08a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gå til skredder og få sydd deg kjole, Da får du den akkurat som du vil. Jeg gjorde det og var kjempefornøyd :)

Anonymkode: 5426c...8f1

• Liker 34
Skrevet

Denne er rå syntes jeg. Syntes også alle brudekjoler er stygge 🙈

husk kjøper du kjole av kvalitet som du jo skriver du skal  (ikke jjshouse og sånt dritt) så kan de sys inn 3-5 str. Jeg jobber spm skredder på brudekjoler i over 10år så vet hva jeg snakker om! Lykke til! 

9B5A12CD-ED28-44B3-837D-22E9C831F112.png

Anonymkode: 568d3...135

• Liker 6
Skrevet

Du virker jo bare helt sinnsykt negativ. Jiiises. 

Anonymkode: 01b92...216

• Liker 39
Skrevet

Det er mange fine brudekjoler på markedet,

• Liker 2
Skrevet

Jeg er petite, str 34 og 1.55 høy. Jeg dro på 2 brudesalonger og fikk enorme mengder å velge blant. Nærmest alle str 36 kjoler kan visst sys inn, og det var inkl i pris. Gav 10 K for min inkl sko, undertøy, diadem og slør. Dyrt, men hadde spart lenge :)

Om du kjøper brukt kan nok den også sys inn om du tar den med til systue. 

Anonymkode: 67d0f...430

• Liker 7
Skrevet

Tror absolutt du må besøke noen salonger, du kommer ikke til å ane hva slags siluett du bør velge uten å faktisk prøve. Å sitte på internett og bestille brudekjole nesten helt blindt høres helt håpløst ut. Er ikke rart du sliter!

Anonymkode: 48f18...235

• Liker 21
Skrevet

Her må du rett og slett jobbe med innstillingen din TS.. Ellers tror jeg ikke du blir fornøyd uten å først prøve kjoler i salong. Drøy kjoleprøvingen til coronakrisa kanskje har bedret seg.

Anonymkode: 33c34...79e

• Liker 6
Skrevet

«Kim, there are people that are dying.»

Anonymkode: 1ba62...961

• Liker 20
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du virker jo bare helt sinnsykt negativ. Jiiises. 

Anonymkode: 01b92...216

Virker? Jeg ER negativ. Kokt i hodet! 

• Liker 2
Skrevet

Du høres ut som en Gamine variant! Sjekk f.eks Soft Gamine brudekjoler her:

Eller Gamine:

Mye lettere å finne ut av dette hvis du vet hvilken type du er, jeg fått mange åpenbaringer i det siste! :)

Anonymkode: 3f12e...2dc

• Liker 11
Skrevet

Her kan du lære mer:

• Liker 1
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du høres ut som en Gamine variant! Sjekk f.eks Soft Gamine brudekjoler her:

Eller Gamine:

Mye lettere å finne ut av dette hvis du vet hvilken type du er, jeg fått mange åpenbaringer i det siste! :)

Jeg var i følge denne testen en soft romantic, men den foreslo typer klær som får meg til å se ut som en gnom i mine øyne. 

Skrevet

Du må i salong å prøve. Og det kan høres ut som du har noen komplekser som kanskje kan stå i veien for deg og. 

Anonymkode: bd0d6...a49

• Liker 10
Skrevet

Jeg ville tatt turen til en brudesalong, og heller unngått hjertepasiententene i 10 dager etter det.

Anonymkode: 50d13...f36

• Liker 18
Skrevet

Tenker du er nødd til å prøve kjoler i brudesalong. umulig å vite hva som passer når en ikke får prøve de. Du skriver du ikke kan reise pga familie i risikogruppen, men tenker da må du holde deg unna disse familiemedlemmene de neste 10 dagene. Det gjør jeg når jeg har gjort noe "risikofylt". 

Anonymkode: 1c778...f06

• Liker 6
Skrevet

Du må selvfølgelig dra i brudesalong, og du kan holde deg unna de utsatte i familien en stund etter det, om du føler deg utrygg på smitte.

Skal jeg dømme ut fra frustrasjonsnivået ditt, tror jeg du selv blir hjertepasient om du ikke finner deg en kjole temmelig snart....ser for meg en skikkelig sinna Lille My som snart eksploderer 😏 

Hilsen ei anna veldig lita ei, som ser ut som jeg er på karneval om jeg går med store kjoler... Keep it simple and clean 👌

• Liker 9
Skrevet

Hei, jeg anbefaler deg å prøve i salong. Jeg er også petit, 162 høy og fant min brudekjole i salong, som jeg måtte legge opp og tilpasse hos skredder. Kjolen var str. 36, men jeg kunne også hatt str. 34. Mange brudekjoler kan tilpasses flere størrelser med korsettsnøring. Min brudekjole er ikke helt hvit, mer kremfarget, men med hvitt tyll utenpå, og det er definitivt ingen tvil om hvem som var bruden.

Anonymkode: 020f2...4b2

• Liker 4
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var i følge denne testen en soft romantic, men den foreslo typer klær som får meg til å se ut som en gnom i mine øyne. 

Soft romantic? Er ingen av de som heter det? Mener du soft gamine? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...